|
Sida 19 av 173
|
|
|---|---|
ant |
nej sportstolar siter inte standard i 318is. tyvärr. jag har inte sportinredning men däremot en väldigt fräsch inredning i övrigt. verkar var så att de flesta 318is e30 har ganska fräscha inredningar över lag. vad det beror på vet jag inte. ägarna kanske är mer noggranna? att en m42 motor låter illa kan jag inte hålla med om. min låter inte illa på nåt sätt. men däremot kan det ha varit kamkedjan som lät på den motor du lyssnat på. det kan låta ganska illa utan att det behöver åtgärdas. detta hade ju ticco redan svarat på så det här inlägget får väl kanske betraktas som onödigt. =) ========== Länk |
|
kann ni berätta om fällor och fel , om det man behöver se uppför hos den önskade modellen |
|
ant |
det står ju en del om modellen i fråga i denna tråd. den börjar ju bli ganska lång så att läsa igenom den kommer att ta upp ganska mycket frågor och ge dig en del svar också. annars är det väl som andra e30 modeller kolla rost osv.. hoppas du hittar en fin bil. ========== Länk |
|
Xious... Det är väl bara att snickra i ordning en v plog och dra den runt i en bana med bilen!! Har vi gjort funkar fin fint! Och kihl du får skaffa en S2 och pisska Peter och Fjant på isen! Var det kul att köra Audi ?? :) Länk |
|
| vad står s:et för , jag menar det fans ju 318is innan 16 ventilaren kom 1990 | |
|
S:et står för sport. Sportchassi, sportigare inredning, 16V motor och is-spoiler fram och läppen på bakluckan. Den 318is som fanns 88 är lite "speciell". Det var bara BMW sverige som använde den betäckningen, den användes först och främst för att tala om att den hade den nya M40(113hk) motorn. Den som hette 318i -88 hade den gamla M10 motorn på 100hk. Den modellen hette det året 316i utomlands. Det är inga speciella saker som du skall kolla på 318is jämfört med andra E30. Det var från börja problem med en packning som var av taskigt material. Men den skall vara bytt på alla nu. |
|
|
Red Bull: Jo det går ju :) bilen är dock avställd, sen har jag inga vinterdäck, jag antar att man måste ha dubbdäck annars blir det lite svårt att köra på isen. ILiveToRide: Kommer du ihåg vilken packning det var problem med? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Ilivetoride sportigare inredning vad är det ? det var ju inte sport stolar standard sa ju ant , är det varvräknare och ekonomimätare som du menar |
|
|
Någon som vet om det finns någon plogad sjö där det är ok att köra i stockholmstrakten? |
|
|
XiOUS: Vet ärligt talat inte vad den heter på svenska. Heter head profile gasket på engelska. Alltså en packning fram på kortsidan av toppen. häry: Skillnader i inredning mot 318i är (sport eller inte går ju att diskutera iofs): Annat möster(storrutigt) i klädseln. Tygklädda dörrsidor. "Sport" ratt, tre ekrad ratt kallad m-technic I, fanns i is modeller och M3. Varvräknare och ekonomimätare finns ju som sagt också men det tänkte jag inte på. Andra saker som var standard var ju också shadowline, färganpassade kofångare och backspeglar samt krysseker fälgar. |
|
ant |
var inte innertaket av annan modell också? mitt är svart iaf. har för mig attj ag har hört nånstnas att det var av m-modell. stämmer det? ========== Länk |
| JAg såg en röd 89ans 318is till salu för rimliga pengar..funderar på om 16v motorn kom då??? | |
ant |
sena 318is 16V lanserades som -90. men å andra sidan fanns väl bara 318is med m40 motor -88? -89 hade fanns inte 318is tror jag. så det kan ju ha varit en tidig 318is 16V eller en sen 318is -88. ========== Länk |
|
Säger det igen eftersom ingen orkar å läsa igenom denna långa tråd... 1989 köpte jag en ny 318is med M40 motor. //Ticco www.ticco.com |
|
ant |
hehe ja just, det visste jag ju.. men det hade jag tydligen glömt.. det är ju trots allt ganska sent nu.. =) men fanns då 318 -89? med gamla fyran? eller var det bara 318is med m40? ========== Länk |
|
318i såldes med gamla fyran -89 //Ticco www.ticco.com |
|
| Jo innertaket är svart. Men det fanns icke is bilar och bilar utan m-chassi som hade det också. | |
ant |
jaha ok. mjo då vet jag det också.. =) tack för info både Ticco och ILiveToRide. ========== Länk |
|
Ticco: Anledningen till att du vill ha oljekyl till din är det att du vill ha kallare kolvtoppar tackvare att du överladdar? Är lite nyfiken på dina kolvar också, ska du svarva eller ska du byta kolvar? Mvh /Johan |
|
|
Jag skulle också villja veta hur pass komplicerad process det är att modda till en turbo till en M42-motor. Jag antar att newbie som jag är så skulle inte jag kunna göra en sån grej, men kul och veta hur man går tillväga. Typ behöver man tillverka några grejer själv, turbon kan man väl använda från en gammal mitsubishi, saab eller nåt sånt men resten som behövs (vad det nu är?) :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.