|
Sida 18 av 173
|
|
|---|---|
ant |
va bra. jag undrade lite om du hade missat dom.. =) vad tror ni om min box? är den bytt? varför står det där datumet på den? ========== Länk |
|
ant: Har varit hemma och där har vi bara modem så jag lät dem vara tills jag kom hit tilll bredbandet :) Ang. datumet på databoxen så kanske förra ägaren trimmade bilen så hårt med "aggresiva" chip att kortet gick sönder (brändes upp) :) nä jag vet inte... Databoxar kan ja pajja på de mest konstiga sätt. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
hehe jovisst. hmm jag får väl helt enkelt ta och ringa upp förre ägaren och höra med honom vem som ägde bilen innan honom. killen jag köpte bilen av hade ägt min bil i ett halvår, så han lär ju inte veta. ========== Länk |
|
Någon som kollat beställt delar härifrån: Länk verkar ju ganska förmånlig, "Discount 318 is Parts - Free Shipping" dvs. till ett billigare pris och tullfritt :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
det står ju: Free shipping On all orders over 50§ within the continental U.S. tyvärr. men annars vore det rätt ok. fast jag vet int men rpsierna verkar lite i överkant kanske?? ========== Länk |
|
Ajdå så observant jag är idag :) sorry -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Har läst lite om E30 i vinterväglag och ska tydligen vara riktigt rolig, lätt att hantera ställ osv. M3 E30 ska tydligen vara mycket rolig, den har ju bra viktfördelning också. Detta har ju 318iS E30 med (M3 light :) så den kanske är riktigt rolig nu i vinterväglag, jag menar roligare än normalt :) Nån som har erfaranhet på detta? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Min E30 ar rolig aven om det inte ar sno pa vagarna Brasilien raport: E36 pa vagarna 325 cupe ar det som galler har sett 3 st under 3 veckor ingen 318is i sikte eller mindre nan E30 :( /what |
|
|
Håller med, det går lika bra å åka på bredden även på torr asfalt :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nja, att åka på bredden på torr asfalt har inte jag lyckats med än :) Lite släpp nån gång då och då t.ex. om man kommer för tvärt/snabbt in i en rondell :) Men Ticco du har ju Turbo ju, det är ju fusk :) jag menar lättare att få ställ och sånt då ju (mer "POWER") -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
...å 40% diffbroms :) Fusk å fusk, vad är igentligen fusk? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vem var det som ville köpa iS motorer? Kolla här: Länk Länk //Ticco www.ticco.com |
|
ant |
jag skulle gärna köpa en extra motor. men just nu har jag varken pengar eller nånstans att meka på. så det får helt enkelt läggas på is. angående snöåka med 318is.. jodå. det är ju hur kul som helst att åka brett nu på vintern. på lördag ska det åkas sjö-is. då ska det gå brett.. =) prova om ni har chansen.. det finns inget roligare i dessa tider. ========== Länk |
|
Ticco: Var precis inne och kollade igenom din hemsida, mcyket snygg måste jag säga, bra dokumentetion på dina moddar också! En liten cool sak jag såg var att den allra första bilen (den safransgula E30 cabben) under länken: Senaste Uppdateringar: 2003-01-09 Bilar/Coola Bilar/BMW Mix Den har precis samma LM-fälgar som jag har, ser ut som 17" som jag har med :) jag har inte sett någon E30 med sådana fälgar innan (samma som mina :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
kom precis hem från isen nu.. =) leendet har inte varit större! skitkul! var ordet! har ni inte provat än så gör det.. jag åkte för första gången med min bmw idag på sjö-is. har åkt med min förra bil innan men med bmw´n är det så mycket roligare.. ========== Länk |
|
Tyvärr måste jag säga att e30'n känns helt oduglig att åka på isen med, visst är den lättkontrollerad och så men efter att ha kört kompisens fyrhjulsdrivna auditurbo med fullspik så bävar jag för att sätta mig i min, det känns på något sätt inte lika roligt då längre;) Ska göra ett sista försök att få fart på min med nya vinterdäck och nya bussningar i bakvagnen, det blir nog kul! För övrigt så hoppas jag att ni också har köpt er is just för viktfördelningen och att den är så välbalacerad. Prismässigt så skiljer de sig ju inte någonting från 325:or. //Johan dreiachtzehnis |
|
|
ant: Det där gjorde mig ju inte mindre sugen på att testa min iS på is :) Bara det att den är avställd nu, är en bra bit härifrån och var tusan ska man få tag på en upplogad sjö? :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
här omkring där jag bor så har det blivit årlig tradition att nån bonde plogar upp sjön och flyttar på alla stenar som nån tråkig granne till sjön har lagt ut. sen är det fritt ut att åka så mycket man själv eller bilen orkar. vet inte var du bor men bor du i närheten så hade du om bilen varit på ställd kunna komma till surahammar och åka på västersjön som är plogad. jag skulle uppskatta längden på banan till typ 3-4 kilometer. utan hårda isvallar, mera lössnö utan direkta vallar. skitskoj. ========== Länk |
|
tängt mig att köpa en 318is 90-91 har hört att det sitter sport stolar som standard är det så , och så har jag hört att motorerna låter mer eller mindre illa , eller var det bara hans ex och sa det för att jag inte skulle bli avskrekt |
|
|
Nejdet gör det inte x2... //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.