|
Sida 173 av 173
|
|
|---|---|
|
Hej Pablo! Jo jag var med i Automobil för ett antal år sen, så det var nog mig du läste om :-) Att kjolarna monterades på fabrik är vad förra ägaren sa till mig när jag köpte bilen, så kan ju inte svära på att det är så. Pfebo står det som tillverkare när man tittar på texten som är placerad in i hjulhusen. Nej jag har inte rört motorn mer än att jag provade att chippa den ett tag, samt att jag satte dit ett k&n filter och sportavgas. Tyvärr har det börjat komma lite rost som skulle behövas göras vid, samt att lacken sett sina bästa dagar. Det finns alltid nåt att göra :-) Freude am fahren! /// Lena Lavin E30 318is 1990 E39 528iA touring 1997 |
|
|
Hej Pablo! Jo jag var med i Automobil för ett antal år sen, så det var nog mig du läste om :-) Att kjolarna monterades på fabrik är vad förra ägaren sa till mig när jag köpte bilen, så kan ju inte svära på att det är så. Pfebo står det som tillverkare när man tittar på texten som är placerad in i hjulhusen. Nej jag har inte rört motorn mer än att jag provade att chippa den ett tag, samt att jag satte dit ett k&n filter och sportavgas. Tyvärr har det börjat komma lite rost som skulle behövas göras vid, samt att lacken sett sina bästa dagar. Det finns alltid nåt att göra :-) Freude am fahren! /// Lena Lavin E30 318is 1990 E39 528iA touring 1997 |
|
|
Det finns en fin 318is med helt rätt historik och miltal på Blocket sedan igår kväll, nästan gratis. Tyvärr har jag ingenstans att ha den, och det vore synd om den blir sönderkörd av en 18-åring. Skulle så gärna vilja köpa, den ser ut exakt som den 318i jag hade för länge sedan. Gnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Snälla någon, rädda den till ett liv hos en entusiast. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Jösses. 1 ägare, 16000 mil, 11000:-. Ett sånt fynd dyker aldrig upp igen. Synd man redan har en. Hoppas nån entusiast köper och tar hand om den. |
|
|
Människan som har den ärvde den förmodligen, och hon är 75 år nu. Jag dör över att jag inte kan köpa den. :( /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Hej! Min E30 318is har stått år, igår försökte jag få igång den med ett fräscht batteri men utan att lyckas. Den tuggar bara som man kan se i deras videos: Säkringarna är ok, Bränslepumpen byttes något år innan den ställdes av. Kan det vara tändstiften som måste bytas? Tändspole? Vad bör jag kontrollera? Motorolja o kylarvätska finns i och har inte läkt. Bensin finns i. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Startar den med startgas? |
| Tack där tipset, har inte testat det. Aldrig använt startgas men vad jag förstår så sprutar man in lite i burken med luftfiltret och startar den omedelbart efter? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Funkar att spruta in i luftburken om du tar bort luftfiltret. Startar bilen är det ingen fel på tändsidan men att den inte får någon soppa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.