|
Sida 169 av 173
|
|
|---|---|
|
Hej, ja har en is års 90 som gått 17000mil, den har nyligen börjat "vina" vid gaspådrag, ja har kört utan generatorem för att utesluta sliten generator, och även utan rem så viner det. Kopplingen tar bra så det är inte den heller, någon som har nån ide på vad det kan vara? Mvh Moell |
|
| Vattenpumpen kan väl också vina.. | |
|
Tja, var ute och titta på bilen för en stund sen, då jag känt en svag bensin doft. kollade först utan att starta motorn och då hittade jag inget, startade motorn och såg en en våt fläck bli större och större, hittade läckan. nu är frågan hur jag kommer åt det. Jag har identiferat boven i dramat som Insugsledning, ( nr 12 Länk ) jag bifogar även en bild som jag tog, det är den silverfärgade som läckaget kommer ifrån, verkar Länk Hur kommer jag åt att åtgärda det, måste jag plocka bort insuget? hur gör jag det? mvh |
|
| Tror att det är nr15 på bilden som läcker. Är ett enkelt ingrepp att byta dom två slangarna. Bort med insuget "bara". | |
|
Jag trodde också att det va därifrån, men jag kollade, det är inte från gummidelen det läcker, det verkar som det kommer från en anslutning som inte syns, längre in under insuget. kolla på bilden jag tagit, det är den silver färgade som är blöt av bensin och det verkar komma från anslutning som sitter under insuget. vad ska man tänka på när man lossar insuget? verkar inte sitta så komplicerat, men jag har aldrig plockat loss insuget. mvh |
|
|
Med största sannolikhet är det slangen som läcker. Koppla bort batteriet innan du börjar, då det stänker bensin när du kopplar ifrån slangarna. Rekomenderar att du byter samtliga(4) soppaslangar när du ändå håller på. Inga problem att gör detta ingrepp. Ta det lugnt och metodiskt. Använd kamera om du inte litar på ditt minne. |
|
|
Okej, finns det någon smidig guide hur jag går tillväga på när jag plockar av insuget eller liknande? behöver jag byta packning och annat när jag sätter tillbaka? mvh |
|
| Om packningen ser fräsch ut behöver du inte byta den. | |
|
måste man tömma systemet på kylarvätska som det står i rep handboken? eller går det att undgå? mvh |
|
| Nej det behövs inte. Står det så??? Korkat. | |
|
ja det står så, det som fått mig att fundera. imorrn blir det att plocka loss och byta dom där satans slangarna, hoppas det går bra. mvh |
|
|
Tja, va ute och fixade med bilen, rör stumpen va helt torr och sprucken, så dom båda är bytta nu, men packningen gick sönder så måste fixa nytt, finns dom på meca eller mekonomen? vill helst inte åka till BMW då det närmaste ligger 5 mil bort. mvh |
|
| Vet att is inte är loggad hos mekonomen. | |
| vart får jag tag på packningarna jag behöver då? | |
| BMW | |
|
Tja, har vart och satt ihop allt nu, men det blev inte bättre, jag satte tillbaka insuget, vet inte riktigt hur jag ska felsöka vf motorn inte går som den skall, om jag drar ur kontakten på LMM'en då går motorn bra förutom när man gasar då känns det som att den går för fet. är det LMM som spökar då? hur ska jag felsöka. mvh |
|
|
jag undrar även om det är någon som kan hjälpa mig med info så jag kan dubbelkolla så alla slangar sitter rätt, någon som har en guide eller bilder så jag kan kolla? mvh |
|
|
Tja, jag upptäckte idag ett ljud som verkar komma från växellådsområdet, 1-3-5 växlarna är det inga problem, inga missljud. men när jag kör på 2-4e växeln så låter det jävligt dåligt, ljudet ökar ju högra varm motorn går i. någon som vet vad felet är? är det lådan som håller på att ge upp? behöver svar pga resa på fredag..... Bilen ifråga är en 318is -90 Mvh |
|
|
tja, vilka e30 sitter det lamelldiff på som passar 318is e30 bolt on? Mvh McLarry |
|
|
Lamelldiff är tillval på alla E30 däremot på Z3.... men hittar du en klump från e30 med lamelldiff så passar den bolt on själv har jag byggt ihop eget med diffat hus från e34 samt bakre kåpan från en 325 för att få allt att passa ihop... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.