|
Sida 168 av 173
|
|
|---|---|
| skulle ju gissa att det är den vänstra, dvs den som spännaren trycker på. men om du ändå ska ha isär allt detta så byt båda. sen har du ju den under oxå samt nr 20 i skissen. | |
|
tjena jag har en 318iS där jag fått en konstig rundgång i karossen som låter som ett dovt burr eller, det kommer i vissa hastigheter oberoende varvtal typ runt 50-60-70 ect och så blir det lite tystare i mellan. har ingen aning vad det kan vara. har testat att byta ljuddämpare bak för att den var sönder rostad och krägninghämmarlänken höger fram som har smällt av. men ljudet har inte försvunnit. är det nån som haft liknande problem med sin eller har som vet vad det kan vara?? |
|
|
Tomas::::: e det den här länken som du köpte ifrån? Länk Vilken chip köpte du från dom? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
Hej Gör mitt första inlägg här. äger, sedan 1999 givetvis en röd bmw 318 is -90. har gått 16800 mil sedan och jag är 2:a ägaren. Min morbror köpte den ny. Nu har jag ett problem. Det är lite gojs i oljan. En grön eller lite grå färg. Dessutom kan det vara lite gnissel ibland i motorn. Haft den avställd på vintrarna men har haft den reggad denna vintern. Den blir inte varm, i alla fall inte på vintern. kan vara lite problem på sommaren. Då jag inte kört så mycket har jag inte bytt olja på 2 år då den gått ca 600 mil sedan sista bytet. Jag är rädd för att det kan vara packningen som sitter vid vattenpumpen som gått eller toppackningen? Men var nyligen på besiktingen och avgasvärdena var bra. Kan inte se något bubbland i kylaren heller. Däremot har jag fått hälla på kanske en deciliter kylarvätska nu. Problemet är hur svårt det är att lyfta toppen och byta packningarna och var man hittar beskrivning på det. Då jag studerar och inte har så mycket pengar nu, men ska börja jobba till sommaren. Så funderar jag på att testa att byta olja först och se om gnisslet försvinner. För ca 3000 mil sedan gick den varm och kylarvattnet läckte ut. Har sedan bytt termostat och vattenpump och viskoskoppling. Tacksam för tips. Jonas J |
|
|
pröva byt olja annars finns det en riska att du fått sprickor i toppen det är ganska vanligt på m42 an |
|
| Har en nedplockad 318is som stått ett tag nu, med komplett motor i delar chippad box osv, om nån vill ha nå delar... | |
|
Tja, jag är på G att inhandla min första 318is. jag undrar vart jag kan inhandla ett bra Chip. sökt på autopower, och denna tråd men hittar bara en gammal länk och inlägg från 2002 osv. Mvh |
|
|
Länk funkar bra |
|
|
Roman2007:"Tomas::::: e det den här länken som du köpte ifrån? [LÄNK] Vilken chip köpte du från dom?" Yes, det är dem som jag handlat av. MEN jag köpte av dem på Ebay.de Jag och många andra här har köpt "Race" chippet som är gjort för 98 oktan. . |
|
|
Vilka utrustnings alternativ fanns 318is? vad är standard och vad fanns som tillval när dom såldes nya? någon som sitter på en gammal broschyr eller reklam-bok? mvh |
|
|
Jag bytte olja och gnisslandet slutade. Men det kan låta lite nästan som metall mot metall vid låga varv och när den är kall. Det värsta är att det är en grå sörja i toppen på stickan kan inte se något nämnvärt nere på stickan. Tyder väl på att det toppackning eller konturpackningen vid vattenpumpen? Jonas J |
|
|
baylis i oljan = kylarvatten grogg jag var ute och provade en ny is idag... som brorsan sedan köpte... så kan det kanske bli lite bussköra igen =) |
|
|
Jahapp, då har dom första problemen visat sig. golvet var blött i bilen, så jag bestämmde mig för att riva ur allting förutom instrumentbrädan, testar hälla vatten på rutan så det rinner ner till öppningarna, jippi så börjar det läcka in i bilen via torpedväggen, och inte bara från ett ställe!!. fan va surt. nu måste jag plocka ur instrumentbrädan! det jag ville slippa.... om någon har några tips så är det bara att skriva. Behöver även en ny golvmatta då min har blivit fet som fan pga vatten. mvh |
|
| Vad var det för symptom och fel? bra att få veta så man kan fixa själv om det uppstår :) | |
|
Tjena. Jag har en Bmw 318is vid årsmodell -90 som jag ikväll skulle byta tändstift på. Lite smidigt och lätt första bytt, när ja drog ur den andra tändkabeln så kom där upp olja... i brunn nummer 2 stod det olja över stiftets nivå. Jag undrar om ni har nån erfarenhet om detta? kanske förslag på vad det kan vara? och gärna förslag på hur det ska åtgärdas Jag hörde lite om att det kanske kan vara ventilkåpspackning/tätning eller kolvringar :( Tack på förhand Mvh/ Svantesson |
|
| Svantesson: Det är ventilkåpspackningarna alternativt gängpaj på nån bult i ventilkåpan som gjort att det inte sluter tätt. Det sitter en rund gummipackning runt varje tändstift. | |
|
jag upplever svajjande tomgång när bilen blivit medel varm, om man accelererar och sen ska stanna och frikopplar så blir tomgången bananas, svajjar mellan 500rpm och 1500rpm. vad beror detta på? mvh |
|
|
hej .jo jag undrar hur många här är det som har sin is i orginal skick? |
|
| Min är i princip orginal. | |
|
tror inte det fins så många orginal kvar ... men jag kan ju ha fel :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.