|
Sida 166 av 173
|
|
|---|---|
|
hittade inte den länken =( men de va den ja mena! sägs att de ska va bakaxel och samma utväxling i diffen oxå japp! |
|
| VAD SKA NI HITTA PÅ I VINTER MED ERA IS ÀR? FÖRUTOM ATT SLADDA =) | |
|
JohnnyD: Säker på att ljudet är från klumpen? Det är inte så att nåt bakhjulslager är på väg att ge upp? Jag vet inte hur vanligt det är med ljud från bakaxeln men de E30 jag har åkt i har ingen haft brummande diffljud. Inget ljud jag reagerat på i alla fall. Har däremot en Volvo 145 med lite vinande bakaxel men den har låtit de senaste 35000milen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Japp har fått det bekräftat att det är bakaxeln som viner, det va nå pinjong(stavning)lager som har gett med sig, då ger den ifrån sig ett vinande irriterande ljud vilket jag har. Fick tag i en bättre begagnad lamelldiff(den stora) från en 325 -88 som jag ska trycka dit nästa fredag. passar då även på att byta stödlager bak då. har till 99.9% fått ett lovord att det ska hjälpa att få bort ljudet, så man får lita på honom, annars blir ja lite ledsen i ögat!:D Har man ett slitet bakhjulslager ska det ge ifrån sig ett brummande ljud när man kör vilket jag inte har, det ska även vibrera vid vissa hastigheter, så det kan inte vara det heller. Det förekommer ganska ofta att bakaxeln börjar vina på E30, har mycket med att man har kört som en .. just det=) eller varit dålig att bytit olja regelbundet, kan även vara vissa bilar som har måndagsexemplar på bakaxlar. Jag återkommer under nästa helg för att se hur det gått för mig med bytet! |
|
| DET VA ALLTSÅ MEST SLADDA =) | |
|
man behöver väl ingen is för att sladda :D // Fredro |
|
| fredro: in i diesel-doris tråden så ni kommer ifatt oss is:are istället hehe =) | |
|
Hej Är det någon som är intresserad av att köpa en 318is -90 e30 ska sälja den som reservdels bil eller isbil om man vill det. Det går att ta allt utom taklucka och vänsterframskärm jag tänkte mig inte allt för mycket för den men om ni är intresserad så kan ni väl maila mig på robin.dannelov@hotmail.com eller ringa på 073-0566256 |
|
| finns de nån annons ute på den? berätta mer.. | |
|
Näe det gör det tyvär inte. Jag vet inte vad jag ska säga mer allt fungerar på den så om man vill bygga turbo eller ha den som isbil osv är den perfeckt. den går nog inte igenom bes för att taket är lite intryckt men med lite arbete så kan man nog få den besiktigad också. Hade jag inte behövt en bil till jobbet hade jag behållt den själv. Kan skicka bilder på den. priset är : Bud |
|
| min is tikar sjukt mycket nu men vid 100 så låter den inte så mycket håller jag jämt på 4000rpm så tikar det mindre men efter att den har blivit varm så tickar den änu mer än vanligt på tomgång någon som vart med om det ?? bilen har gått 21 000mil o det är vintiler el nått tror jag låter om överdelen i motorn tacksam för svar mvh | |
| Åk till en seriös men "icke känd för att vara dyr" verkstad så kostar det nog inte så mycket att få reda på vad som bör åtgärdas? Annars kan du nog söka lite i ämnet här på forumet, fler som har några tips kan ju slänga upp dem.. | |
| nja vill inte lämna in på vekstad då jag inte har nått jobb men ska ta bort ventilkåpan o kolla lite iallafall imorgon kanse | |
| GOD JUL ALLA IS-ÄLSKARE!! | |
|
Hej hej Har avyttrat mitt is projket och kvar har jag en komplett M42 motor Har rullat ca 18700 mil och enligt förgående ägare ska toppen ha varit renoverad. Komplett med extraktorgrenrör, insug, luftbox, motorfästen, kabelhärva inklusive styrbox, startmotor, svänghjul, koppling och generator. Vet att detta är fel forum att lägga upp säljobjekt Men har försökt sälja den utan det minsta intresse, då jag flyttar i Januari och blir av med garaget från den 31/1 så ville jag ge is fantasterna lite förskott på min rabatt. Sänker nu priset till löjligt låga 3000 SEK, skulle jag plocka ner motorn i delar skulle jag nog få ut mer men har inte tid :( There goes another one |
|
| var finns den då? | |
|
Sorry :) Göteborg |
|
|
Det som nu återstår av mitt lilla is äventyr är en styrbox och kabelhärva Släpper det för jordnötter om någon är intresserad :) /Peter |
|
|
Tjena. Om man vill ha lite mer fart på sin 318is vad rekomenderar ni? Chip, vilket märke? Avgassystem, märke? race-kat? |
|
| tjena styrbox kammar och nytt rör och filter och du kommer vara stennöjd mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.