AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.523

E30 318iS erfarenheter!

Sida 165 av 173
Haha... Jag bjöd ju på ebay, men när det var några sekunder kvar så blev jag överbjuden och hann inte logga in o lägga ett nytt bud =P

Nu är det en ny auktion dock, och den här gången ska jag vara på allerten!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
va synd! bättre lycka i nästa!
Äntligen vann jag auktionen, så nu har jag det i hamn...

Hur var det man montera det? Står säkert någonstans i den här tråden, men.

Lossa batteripolerna innan man plockar bort styrboxen, akta sig för statisk elektricitet, låta tändningen stå på första läget ett tag innan man startar... Är det något annat man bör tänka på?
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
De är inte så mycke mer att tänka på. Operationen är ganska smidig. Men man måste vara försiktig så man får i alla pinnarna rätt.

Han kommer nog maila dig å fråga efter ett nr på boxen.

Mvh Simon
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
du fick nog med allt där!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
har fått tillbaka min bil från lackfirma (liten incident - en som tippade en cykel)
har under tiden kört min nya e30 320im (blivande vinterbilen) i 1,5mån och
kan säga att jag troligen aldrig kommer sälja min is =)
nu är den fin igen och en storservice är i görningen inför hösten och sen
blir den avställd! det finns planer med bilen om mek-garage finnes då!
Nu har jag fått i chippet... Tycker på något sätt att det blev bättre respons, går liksom renare genom hela registret, även om jag inte känner någon större skillnad på draget. Var iallafall värt de kaffepengar som chippet kostade =)
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
hehe jo de är nog så som du upplever det som vi andra oxå gör!
man vågar inte plocka ur chippet igen för att jämföra mot orginal
chippet då man tror att den ska gå som en gammal sur 8v =)
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Är det ingen i norrbotten som är sugen på att sälja sin 318is till mig ? =)
bi
20
bidus3
bmw 520i -89
hej, har en fråga om kompet i Bmw 318is 16V -91 kan vara ?tänkte mej ett turbobygge :D
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Det är 10:1.

---
/Micke
bi
20
bidus3
bmw 520i -89
ok, me ndå kanske deet inte är något bra att bygga turbo på ? =/ elr va tycker ni? :D
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jodå absolut! en kompis har ett komplett kit att sälja t o m om det finns intresse? jag funderar själv att köpa detta o slänga på min till våren
bi
20
bidus3
bmw 520i -89
klaart deet finns deet :) fast är typ bara ute efter grenrör :) hittar inget bra :/adda mej på msn så kan vi snacka lite där :) noz__911@hotmail.com
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
du har mail
På grund av flytt och andar prioriteringar kommer jag att avyttra min 318is.
Kaross och chassi är redan tingad och motorn behåller jag för ett 518is projekt :)

Killen som tingat karossen är i första hand intresserad av chassi så om det är någon som behöver inredningsdetaljer etc så kanske det finns tillfälle att deala lite :)

Rutmönstriga sportstolar, passagerarstolen helt ok men förarstolen har ett hål på sidostödet. Skålat baksäte med genomlastningslucka. Svart innertak, sportratt, lilla färddator.

Hej. är en nybliven 318is -91 ägare, men ja undrar om ja gjort ett dåligt köp.

Har hört att en del har det där "sjungande" ljudet från bakaxeln, låter som en buss från 80-talet har ja hört folk säga. Jag var ut till en verkstad där en kille jobbar som typ är född under en bmw, kan allt typ. han sa att det var ett vanligt problem det där, inget man kan göra åt, bara milda ner ljudet med en olja som heter "Omega 690", så ja körde in den oljan i bakaxeln och provade köra igen, men fortf samma brummande irreterande ljud..

är det någon som vet vad man kan göra? är bakaxeln helt körd eller är det bara tuta o köra vidare?

tacksamt för svar!
Mvh Johnny
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jaga rätt på en annan beg och hoppas på mindre ljud? sitter väl samma i 320 har jag för mig (utv 4.10) finns en lathund här på forumet vilka bakaxlar som sitter på vilka modeller och med vilken utväxling!
Visa användare
249
Fredro
328i Touring (E36) -96
329iS Turbo (E30 M-Tech2) -90
Länk

Passa på att hitta stora lamelldiffen när man ändå håller på =)

// Fredro
balobas: Har en liggande 320i bakaxel som man kan stoppa i, den är från -88, lite rostig och så men den borde funka, den är lite diffad med. kan prova stoppa i den för utväxlingen är densamma och det sägs att den ska passa rakt av.

Fredro: Tacktack för länken, den behövdes=)
Jodu den diffen är det många som vill ha, den skulle vara guld värd!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.