|
Sida 163 av 173
|
|
|---|---|
| Någon som har en länk till var man kan köpa de där grupp-n chippen? | |
| Länk | |
|
Perfekt, rea 39 Euro! Men hemsidan såg ju ut att vara från tidigare 90-tal, fungerar det att beställa och gör man det då via mail? |
|
|
Dessutom undrar jag vad ni tycker om att chippa en M42 som gått 24k mil? Jag tänkte att kanske lagerbanor osv slitits in med en viss belastning och sen när man chippar så kanske det blir helt annorlunda med risk för att skiten rasar? |
|
|
Hej Danne Nu vet jag ju inget om skicket på just din motor men tror inte chippet ökar påfrestningarna nämnvärt. Skulle vara om chippet flyttar upp varvtalsstoppet men du får la köra in den och inte tokvara dirket, öka långsamt :) /Peter |
|
|
Ok, läste lite mer om grupp-n chippet och det lutar nog mer mot ett rally-chip. Kan dock inte hitta någon som säljer det på ebay.de? Funkar det att maila? |
|
|
köp inget vanligt grupp n chip typ från 318is.de (om den sidan finns kvar) eller e30.de! det drar soppa så bara den! gör som de flesta andra här i tråden och satsa på ett pro-speed race! bara hört bra om detta! eller så finns det ett som är snordyrt men ska va de bästa hittar man på turnermotorsport |
|
| Borde man byta till kallare tändstift om man kör på race-chippet och 98 oktan? | |
|
Pro-speed? Är det de på Länken ovan, med hemsidan Pro-Racing och mailadressen Pro-auto@t-online.de? Jag fick iallafall svar av en "Conny" därifrån på knacklig engelska, men han glömde svara på hur jag ska betala. Har ni andra betalat till ett bank-konto i förskott? |
|
|
de där med tändstift har jag inte hört talas om! japp det är länken som gäller! |
|
|
Fick Iban/Swift av Conny nu. Men jag såg att någon här köpt samma chip (Race) av honom på ebay för 55 Euro som han nu ska ha 145 Euros för!? Tror ni det kommer upp fler på Ebay inom kort? |
|
|
tror det är ett antal som har väntat in ebay för detta chip här i tråden! testa sökfunktionen: -chip, conny, prospeed etc! har sagt de förr men tar de igen, det mesta som skrivs om just nu har skrivits tidigare! så det finns bra feedback om man bara orkar läsa igenom ett par bira och en påse med "vanliga chip" så har du att göra ett tag =) |
|
|
Någon vänlig själ som kan tyska och kan översätta? Denna auktion gäller väl endast e36 varianten? Länk |
|
|
Det är ett chip han har programerat själv och längst ner står bl.a. E30... vad jag förstår av texten så kan man prata med honom så göra han ett chip till beställaren... dock inte diesel... // Fredro |
|
| inte till diesel.. de va ju tråkigt =) hihi | |
|
Nu så, Har Coneus lagt ut chip på ebay! Frågan är om det här är "Race" chippet, trots att han inte skriver det. Med tanke på att varvstoppet ligger på 7500 så borde det vara så. Någon som känner igen koden som står på chippet??? Länk |
|
| kan du länka den där annonsen i ett mail till han och fråga? | |
| Betyder inte "Rennsport" just racing? | |
|
Nu blir jag förvirrad! På Ebay står det "Die Einspritz-und Zündkennfelder habe ich auf dem Prüfstand für Super Plus 98 ROZ abgestimmt." och "Den Drehzahlbegrenzer habe ich auf 7.500 U/min programmiert, da die Leistung bis über 7000 noch ansteigt !" Alltså motsvarar det chippet som heter "Race" på hans hemsida. MEN, när jag mailade han och frågade om det var "Race" chippet fick jag följande svar; "hello Daniel, no, the ebay chip ist for street and 95 octane my motorsport chips 98 octane I don´t sell over ebay, only for lizenz race driver best Conny" |
|
|
han kanske redan har blivit tillräckligt rik på försäljningen och chip! Måste finnas en hel uppsjö av folk som har racechippet som inte har tävlings licens! det är väl bara att handla de där street chippet ändå! eller kör du bana? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.