|
Sida 161 av 173
|
|
|---|---|
|
rerre: jag tog mig till slut orken att kolla där! såg hoppfullt ut vid första anblicken men de tre sista siffrorna i artnr stämde inte överens.. behöver lufta mina och nipplarna är avbrutna av tidigare ägare.. tänke ett par beggade som man blästrar av och byter packningar i skulle vara smidigare att lämna med när man lämnar in för luftning! saknar fortfarande garage annars är de ju toppenväder att ägna en dag eller två till sådant ingrepp.. kanske blir samma pengar i slutänden om inte billigare att rusta upp de som sitter idag om verkstan får värma loss nipplarna eller skruva ur dem med "motsols-skruv" eller va man kallar det.. |
|
| Drygt men avdragna bultar! | |
| klantigt eller ej. kanske lätt hänt hemma i garaget men trist är det då de susar lite från höger ok bak då beläggen ligger emot skivan lite.. | |
|
Jag har luft mitt insug för jag fick en soppläcka från bränsleröret under insuget. Då såg jag detta. Länk Beställt nya slangar osv men herregud. Vilken jävla röra med slangar. Hittade diagrammet nedan men den verkar inte stämma? Den gröna är ju ingen vakumslang utan ett kylrör som går mellan T-kopplingarna. Kan man lita på den där bilden? Har någon en bättre beskrivning? Länk |
|
| de där såg inge vidare kul ut! hoppas du löser de hela! | |
|
haha inte bara jag som tyckte att det va en enda stor röra. många som skippar en massa slangar vad jag har förstått, vilka vet jag inte och jag vet inte hur resultatet blir heller. ser ju för övrigt ut som att någon har ritat i paint på det där diagramet.. dom har en massa bra info på m42club.com där jag även har sett det där tidigare. prova regga dig och söka där eller fråga hur pålitligt just den där bilden är. lycka till BTW vart köpte du nya slangar? |
|
|
Jag köpte nya slangar på bmw. Besiktade idag igen. CO 5.x och hc på 320. Blivit värre än innan men det beror nog på en trasig lmm som jag bytte till. Efter jag bytt tillbaka till ursprungslmm så känns bilen bättre. Men tror inte värderna är bra ändå. Har bytt tändstift, tändkablar. Fixat trasiga vakumslangar. Lambdan är bytt av tidigare ägaren men frågan är vad det är för lambda. Olja och filter är bytta med. Ingen aning om bilen drar någon olja då jag knappt kört den sen jag köpte den för några månader sen. Har ni några förslag? Vill inte ha några "sök igenom tråden" för att allt som står har jag redan gjort/ändrat/kontrollerat. Vart sitter vevaxelgivaren på m42? Eller motsvarande givare. Kan gasspjällsgivaren ställa till problem så datorn fettar till blandningen? Motorn går alltså rejält med fett just nu. |
|
|
har du kollat om du får nån felkod? Länk BMW MOTRONIC 'PEDAL' FAULT CODES (Models 1989-94) All 1989-94 BMW vehicles are equipped with a self diagnostic system for the detection of injection faults. When a fault is detected by the system the Electronic Control Unit (ECU) records the code corresponding to the defect in the ECU's memory until either: 1) The vehicle battery or the ECU is disconnected. 2) The engine is started 60 times with no recurrence of the fault. 3) The ECU memory is cleared using the Bosch KTS300, CARSOFT BMW software or the CS1000 BMW hand scanner. To review the FAULT CODES from the ECU memory use the following procedure: 1) Turn the ignition switch to the 'engine run' position. 2) Depress the gas pedal to the floor 5 times. |
|
| Ja den ger inte ifrån sig några felkoder och har aldrig gjort det heller. ECUn i e30 är så basic den kan bli. Funkar ju knappt överhuvudtaget. | |
|
Vevaxelgivaren sitter i framkant på motorn, typ nedanför grenröret vid svängningsdämparen/triggerskivan. Om den är trasig går inte motorn öht så den är inte källan till dina problem. --- /Micke |
|
|
Måste bara säga att jag är imponerad över vilka olika användingsområden man kan ha en 318is till. Denna bilden är från veckans översvämningar i Panama. Länk Helt sjukt.. |
|
|
När jag startade upp motorn efter att den vart isär tagen så knackade den bra mycket. Jag har läst att det kan ta bra länge innan tryckarna får upp oljetryck och slutar låta. Men läste även att tryckarna skulle stå i olja med samma sida upp som dom sitter i toppen, men jag har inte haft dom i olja medans dom varit ur, kan det vara så att det tar längre tid att få upp tryck i tomma tryckare? |
|
|
Hej Är det någon stor skillnad på en krängningshämmare för M3 e30 och en från en 318is. Gäller den främre :) /Peter There goes another one |
|
|
BEHÖVER DELAR!!! Dimljus!!!!!Askkopp,,,,!!!!!!Lister!!!!Kjol nedre delen Maila:farstastranden@hotmail.com Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
Som jag har fattat det så ska motorn börja gå dåligt/flämta om man lyfter på oljepåfyllnadslocket när motorn är igång. Detta är ett bra tecken då venhusventilationen funkar eftersom den börjar dra tjyvluft. Om det inte händer något ovanligt alls så kan man tolka det som igensatt vevhusventulation? |
|
| Någon som är sugen på att köpa en 318is? gått strax över 10000 mil. Obesiktigad med hc/co problem. Går fett. Ska lämna 318is e30 och gå över till 328 e36. | |
|
Hej Frågan har säkert behandlats innan men lite svårt att söka igenom alla 161 sidor :) Funderar på om det finns ett recept för att öka volymen från 1.8 liter till 2.0 liter på en M42 motor. Kan man använda sig av andra BMW kolvar, stakar och vevaxel? Mvh Peter There goes another one |
|
|
Går det justera kopplingspedalen, isåfall hur? Vill få bort "glappet" på pedalen tills kopplingen börjar att ta. |
|
|
tråkigt imfa! kan du inte ha den som långtids-objekt? kan ju inte bara ge upp den! den är ju fin |
|
|
bluestuff: sökfunktionen,, hittar du inget via den? e46 dieselvev från m47 320 stakar tror jag de va s52 kolvar något moddade tror ja de va sen en del annat kring detta, bl a sep. sprut o en mappning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.