|
Sida 152 av 173
|
|
|---|---|
|
.. i delrin skulle de stå.. |
|
|
balobas: ja får ta å köpa en 318 igen så det är nån som svarar. ser att du fortfarande ligger i |
|
|
Krocka min 318is idag :( åkte just iväg från tjejen, solen ligger rätt i ansiktet, drar ner solskyddet, men de va ju blött så det lyste rätt upp i ansiktet... Sakta in, ligger full trafik i arslet på mig, bromsar ner till 30, kollar bak igen och PANG så flög jag upp på en refug och klippte en sån där håll dig på denna sida skyllt. en liten buckla på framluckan (kanske 1cm stort, kostar det mkt o buckla tillbaks och lacka?) och så sprack hela fronten.....Oljetrågen (stavning?) slicades upp också, hoppas det inte blev ngn mer skada.... Och jag bytte till hel försäkring två månader sedan, men har inte börjat gälla ennu, så jag har bara halv nu !? så detta kmr bli en dyr historia....... ngn som vet vart man köper sån där m-tech front? dom är ju förbannat heta :) Aja, man får ta allt med en nypa salt, huvudsaken är ju att jag inte körde på ngn. Thomas>>> du KAN byta termostat utan att ta loss fläkten, men då blir det tight som attans. mvh |
|
|
mclarry: ja kör på som fan! moddar ihop m-tech kittet! skitpassform på glasfibergjutna grejer från schmiedmann.. allt är fel på den (övre delen fram) resten är orginalgrejer som tål lite bumpa emot hehe! inte för jag har planerat de men ibland går de illa ändå, lider med dig :jonnypower! kolla upp exakt vad som går åt för att fixa upp de hela och leta delarna på skroten! förhoppningsvis inte så dyrt som man befarar! lista ut ungefär hur mycket av det hela ang jobbet att byta de trasiga som du kan fixa själv! överväg sen om du inte ska ta de via försäkringen om de går! borde väl kosta mellan 3-5k på vagnsskada eller kolla upp det hela med försäkringsbolaget! nåt i denna stil skulle jag ha gjort iaf! de dyraste är kanske plåtslageri samt lackering på firma trots allt så finns ju de mesta begagnat i olika forum och på bilskrotarna! ang m-front så är de bara att hålla koll på säljes annonserna hela tiden! en del verkar aldrig hitta nåt men jag dyker på dessa delar titt som tätt haha! kan hojta till här inne när de dyker upp nånting av denna produkt! dem finns annars här som avgjutningar: www.koed.dk www.schmiedmann.com www.realcar.se |
|
|
balobas: Tack för infon ! problemet är att jag bytte bolag, till salus ansvar för 2 månader sen, och dom lovade att dom skulle fixa med avtals tiden med folksam, där jag hade halv försäkring. Tror du dom gjort det fast dom lovade? nej, så jag får betala allt själv tyvär :( halv försäkring täcker ju inga som hellst skador. En snabb fråga, är fronten kofongare+fram spoiler, eller är frontspoilern komplett med? Tror för övrigt att detta inte kommer bli så dyrt, endast oljetråget som gick sönder =) så ny front och lucka 0 oljetråg, sen e den back in the game igen ! mvh |
|
|
"extraktor grenrör sitter std monterat på m42..och man ska göra en del med snurran innan man behöver byta ut sdt grenröret." Pelle: Är inte en av definitionerna för extraktor att alla primärrör ät lika långa? I vilket fall så är dom inte det på is från fabrik. Jag säger inget om att std-röret skulle vara en flaskhals men visst jobbar en motor bättre om primärrören har samma längd? Mvh Anton |
|
|
sir anton: de flesta här inne i tråden har den uppfattningen om att orginalgrenröret duger som det är tills man gjort lite större modds på andra håll! svaret på hur ett riktigt extrakorgrenrör skall vara utformat kan du nog få på t ex: rejsa.nu där man blir sågad om man inte vet hur en rymdfarkosts hastighet delat med -8graders motvind mot månen bla bla typ ;) jonnypower: hoppas det löser billigt så du kan lägga lite pengar på trim o styling oxå! frontpartiet säljs oftast som lösa delar! stötfångare+spoiler! håller på att modda till min egna nya överdel! får ändra en hel del på den tyvärr! hittar du orginal ska du vara nöjd! |
|
|
hej igen ! oljetrågen, oljesilen, och sen högra stötfångar läppen, så stor kostnad blev det ej ! Så kommer bra billigt undan endå, för bucklan syns knappt, mest bara ett skrap märke som skall lackas Men två snabba frågor ! Öppet luftfilter, vart kan man köpa det? något bra billigt att rekommendera? Halv ljus glaset är sprucket, och ljuset suger get, så tänkte köpa nytt, men vart kan man köpa halv ljus? och vilken modell skall man ha? vill ju inte lägga ut pengar på sådant kitt så man även får hel ljus, 5000:- för höger vänster är lite mkt :/ mvh |
|
|
framlysen kan man köpa per sida för 2395:- på bildelsimporten nya! annars funkar väl skroten kanske? luftfilter kan du hitta på mekonomen, micro mfl om du kan tänka dig typ K%N eller liknande! ligger på tusenlappen så får du filter, stag, kylslang, lite dekaler och den värdefulla adaptern! dock kan det byggas egen adapter om man orkar/har lust! kittet heter 57i och du hittar de rätta artikelnr:et på K&N`s hemsida till 318is e30 |
|
| glöm inte bygga en riktigt fet avskärmare och tilldragen kalluft när du ändå ska ha öppet filter! | |
|
Hej igen, vad kostar frakten från www.schmiedmann.com? Tänkte beställa mattor etc etc |
|
|
maila andrew malekis eller vad han heter och fråga om frakten till sverige för det artikelnr du vill beställa! be om att få totalpris inkl "vat"dvs moms! dom glömde den delen när jag beställde.. vilka mattor förresten? pm:a eller lägg upp artnr eller länk här! skulle behöva nya jag oxå då jag inte tagit ur mina momo-textil sen 1,5år inkl vinter |
|
| jonnypower: hur går de med lagandet? blir de pengar över till trim o styling=? | |
|
pelle: "finns ingen orsak att byta spjället det är inte det som är den mest begränsande faktorn i insuget (och ska man byta då monterar man dit s50 spjällhus). En annan motorstryning och bort med LMM är den bästa lösningen på en is...Man brukar landa strax under 160hkr med opptimerad motorstyrning och fria avgasvägar och utan LMM så pillar man ut mer än 160 hkr ur en i övrigt orörd maskin." har tillgång till en uppsättning s50 spjällhus som är moddat för att passa rakt på m42:an! har du kört denna setup som du beskriver, har du nån länk till nåt sådant bygge eller ligger du med tips om vilken motorstyrning och mods man behöver göra för att genomföra denna konvertering? |
|
|
Johnnypower: Om du ska beställa mattor så kolla upp närmaste BMW-handlare för de har velourmattor till bra pris, runt 250:-. Artikelnumret på mattorna är: 82 51 9 404 953 ///BMW - Was sonst! |
|
|
balobas: Du får se snart, hämtar läppen på främre stötfångarn imorrn, de va den som sprack, inte hela stötfångarn, och sen böjja tillbaka front spoiler, dock så är det en liten irriterande buckla. Oljetråget och oljesil är på plats btw Kommer med bilder om du vill balobas ! |
|
| bilder är alltid trevligt... :) | |
| nu ligger det ett chip och en annons med m42 motordelar ute i säljes om det intresserar någon här inne... :) | |
|
Fan också, fått bilen att rulla, byt ut alla delar, bucklat tillbaka allt (syns inte nå mer, blev skit bra) har lackstift hemma så ska färga allt med diamant svart som den är original med glans lack etc. Nu till problemet, någon ventil klickar ! Har gjort följande: Bytt till ny penzoil halv syntet olja + oljefilter bytt oljetråg sil och ny packing byt lyftarna till varje ventil Det konstiga är att tickningarna kommer lite då och då, det tickar inte hela tiden. När väl ticket försvinner så låter den klockrent, men sen så kommer det igen.... Värt att notera är att den tickar och blir normal när motorn både är varm och kall, detta inkl oljan Olje trycket är för övrigt okey när vi stannar och kollar trycket. vadf göras? mvh |
|
| På tomgången uppstår ett rasslande ljud med ca 5sek mellanrum på min 318is -90. Kan det vara kamkedjan? Enligt förra ägaren ska den vara bytt vid 19000 mil, men jag hittar inga anteckningar om detta i serviceboken så jag börjar undra om den ens är bytt då. Bilen har gått ca 24000 mil. Någon som varit med om liknande? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.