|
Sida 15 av 173
|
|
|---|---|
ant |
ja just. nu ser jag, lite bättre pris på den. tack ska du ha. ===== Länk |
|
what: Jag har iaf redan den Teknikens Värld hemma, är väl där de testar den mot en Opel Kadett 2.0i eller nåt har jag för mig? Jag har nästan komplett verktygslåda me' :) Den enda som jag kan komma på som fattas är låsmuttern till fälgarna, iofs så är den väl inte med orginal eftersom de inte har låsmuttrar orginal eller? Nån som kan göra en lista på vad en komplett verktygslåda ska innehålla? Jag kan komma på dessa på rak arm: 1x Skruvmejsel med grått handtag, vändbar så den har båda stjärn och vanlig platt. 1x Polygrip ... Hmm, kom på att denna bild visade ju vad som ingår: Länk Men min verktygslåda är inte utformad så, har för mig att den är bredare och kortare :) om ni förstår vad jag menar (följer bakluckans form mer). -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
XiOUS: Opel Kadett GSi 16v (om den heter 2.0 vet jag inte) /what Länk |
|
|
Kadett GSI 16v är på 2.0 liter iaf. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Har den 318is som teknikens värd testar reg nummer OUKxxx? Jag köpte den 91 av BMW/Förenade bil Solna, enligt uppgift hade den varit testad av teknikens värld. Bilen hade da gatt 1100 mil, när växelladan rasade hade den gatt 1300. Bra bil, gick som fasen. Motorn är fantastisk, vi har en IS motor (M42?, fran en 318ti-95) i var M3a, den är bromsad till 158hk hos Christos i Uppsala. |
|
| AnderK: Vad är gjort med den motorn? Du råkar inte ha kvar den s14 som satt i den från början? | |
|
Andersk: Jag förstod inte riktigt Du har den vita 318is som är med i teknikens värld. min fråga Var är bilen nu? /what Länk |
|
|
Lite roliga länkar som jag fick av en polare idag. Länk Länk /what Länk |
|
|
Är det någon som har demonterat kammarna på en M42? Måste man ha specialverktyg? //Ticco www.ticco.com |
|
|
what, Jag köpte bilen -91, salde -92 da jag inte klarade av det ekonomiskt pga studier. johankihl, motorn är sald. |
|
|
johankihl, Motorn, blueprintad, annat avgassystem, extraktor, racekat, luftfilter, chip, mappad hos Christos (Autokinito), 154-158hk och drar 14-18 liter timmen/race. Ga in pa www.hagalundracing.com, klicka pa garaget och sedan M3 visa bilder, det finns nagra filmer, den later lite "mer" jmft en vanlig. |
|
ant |
mysig motor det verkar vara.. låter fint också, verkar det som. ===== Länk |
|
XiOUS Vet inte om vi förstår varandra riktigt,vad jag menar är själva reglaget(knappen)som du ställer speglarna med,inte kontakten som det är anslutet med. Henrik |
|
|
Andersk: Haha, kollade/lyssnade på de där videorna, den lät ju som ett gammalt stridsflygplan från 2:a Världskriget typ :) GRYMT LJUD! Vad tusan hade de (killarna på teknikens värld) eller du gjort med växellådan som gjorde att den rasa efter ynka 1300mil? :) Får jag fråga varför ni slängde ut S14 motorn ur M3:an? Coolt med en M42 i den, dock är det en M42 då den är från -95? he rik: Aha, menar du att jag ska plocka isär knappen och undersöka hur den ser ut innurti? :) Detta var ju en bra bild som visar hur man kan bygga värmeavskiljare till öppet filter på med en M42 under huven: Länk (från Andersk's M3:a) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Denna länk funkar bättre: Länk -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Kul att det är nån som har ägt en "känd" bil. Nu, is- broder så ska jag ställa min i garage eftersom jag ser att den inte gillar kylan. Och inte jag heller för den delen. Ska passa på att dra till Brasilien God Jul på er! ses i januari då ska jag komma med lite bild serier då saker som ni redan sett så många gånger men ändå vill se lite mera av eller hur! ;-) /what Länk |
|
|
XiOUS Yup,men du kan börja att spreja in i den och vicka snabbt upp/ner fram/bakåt ett gäng ggr. Om felet är där så brukar det komma igång då,endast tillfälligt men du vet iallafall att felet är där. Henrik |
|
|
what: God Jul o Gott Nytt år på dig med, och alla er andra förstås :) Var hälsad nästa år iS-broder :) Ser fram emot bilderna! he rik: tack ska ta och testa det. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
XiOUS, Det var nagot länkage som brast, gick inte att växla. BMW ansag att det var ett fabrikationsfel och bytte utan kostnad, eftersom bilen bara hade gatt 1300 mil var det en garantiservice. Fick lana en ny 518 under tiden, den rakade jag kvadda sista dagen :-( Blev pakord vid haga norra av nagon som inte riktigt förstod det där med heldragna linjer, bytte fil utan att kolla. Gillade dock BMWs attityd, det där är bara plat, vi fixar det där. S14 motorn med 2.3 liter hamnar i "fel" klass, gräns gar vid 2 liter o sedan ny klass vid 3 liter. Är inte sa hemma pa modelbeteckningar, nuvarande motorn kommer fran en 95a. Nästa ar blir det nagot annat, 2.8 eller 3 liters. 318is en är en otroligt pigg bil, brorsan salde sin och skaffade 525, otroligt missnöjd, stor och langsam och bristande detaljkvalitet jmft is:en. |
|
|
Ville bara lägga det 300:e :-) /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.