|
Sida 149 av 173
|
|
|---|---|
|
Min erfarenhet är att det nog kan stämma ganska bra... Jag hängde med nyare 328or med min och det skilljer ju 1 liter motor volym som ska tas igen någon annan stans. hade nog gissat på torrvikt på 1100 men det var väl en positiv överaskning :D // Fredro |
|
|
coolt! har oxå tänkt väga min bil! om den nu är så lätt, borde de gå att få under 1000kg ganska lätt! komplettera med lite glasfiber kan man göra här: Länk |
|
|
nu har man monterat fjäderbensstag fram! m-tech2 sidokjolar och front inhandlat och under bearbetning! kan komma krävas 17-18" för att fylla ut min 318ism :) klätt om hatthyllan i svart tyg och lagt igen hålen efter högtalarna som aldrig satt där när jag köpte bilen! |
|
|
Hej Jag har köpt ett så kallat "conny chip". Han vill veta vilken kod jag har på ECU. Hur får man reda på det? Han skriver exakt så här: which code is on the label from the ECU 801E or B01E /Simon |
|
|
Han skrev även: on the ECU 175 (318is) is an label on the bottom Jag förstår inte riktigt var man ska titta. Nån som kan svara på detta? Mvh Simon |
|
| inne i handsfacket sen skruvar du bort en kåpa så sitter styr boxen där inne sen ska du kolla bosch nummer som börjar åp 0281 för ja mig och skicka han hela numret så skickar hen det | |
|
Tack så mycket. ska försöka kika på det imorgon. /simon |
|
| fan ja fotodokumenterade när jag bytte chip.. nåt nummer slutade på 175 iaf.. ska kolla om ja kan hitta nåt! | |
|
balobas: Hitta koden va inga större problem sen men om du har några kort från bytet kan får du gärna skicka eller lägga upp dom. Det är ju aldrig fel med lite extra hjälp.. /Simon |
|
|
Simon 318iS: Det enda som tar emot och är kruxet är att bända upp själva boxen, sitter fast med metallclips (på ett ungefär). Sedan ska du helst försöka lyfta upp det gamla chippet rakt så att du inte böjjer några taggar (gjorde detta själv =P). Tänk också på vilket håll chippet sitter åt, du har en ingröpning på ovansidan av chippet på ena sidan, sätt det andra likadant så är du i hamn. Sen är det montera i motsatt ordning. Skulle tagit bilder när jag gjorde detta men kom på det först efter att lådan satt där igen. Ja just det, koppla bort batteriet innan du börjar hålla på också. |
|
|
när du monterat tillbaka boxen med nya chippet och satt tillbaka batteri kablarna ska du vrida om så bara tändningen slås på utan att starta bilen.. sen väntar du medans boxen omprogrameras (brukar ge lite klickande ljud ifrån sig) och när det avtar efter ca 10 sekunder är de bara att starta kärra för att åka och tanka fullt med 98okt eller v-power! så gjorde man enl beskrivningen till mitt chip |
|
| några sådana instruktioner är det inte enligt conny men det spelar säkert ingen större roll. jag dunkade ihop mitt sedan startade jag och bilen hoppade igång utan problem. =P | |
|
Är det någon som vet någon sida där man får tag på ett moment schema över m42 motorn? Gasar tills det rasar |
|
|
1200 i tjänstevikt har jag för mig :/ Gasar tills det rasar |
|
|
kolla om du kan hitta nåt här: Länk |
|
| Går det att plana toppen, med tanke på att det är kamkedja? | |
| Äre inte bara spänna kedjan mer då | |
| eller tjockare packning som jämnar ut förlusten man tar bort av godset? | |
|
Ville flika in och påpeka att jag köpte ett conny chip. Jag vet att det funkat för många men för mig sket det sig. Motorn startade inte. Kan ju ha skadats i frakten. Han svarade iaf inte när jag mailade och förklarade att det inte fungerade. Sedan skaffade jag prospeed-chippet som heter race för 98 oktan i stället. Det funkade. Sedan har jag nu kastat ut FK automotive fjädrarna och dämparna till förmån för Bilstein och HR. Mycket direktare känsla i styrningen. Sedan den bästa modifieringen av allt. Justerbara topplagringar fram. Fick bort all understyrningen som is:en lider av.. heeelt soft. Det har snackats lite om öppet luftfilter i tråden.. personligen tror jag inte att det ger någon hk extra. Men däremot ska jag nog satsa på det under vintern för att spara vikten av den 10kg tunga luftburken. Sen vill jag också berätta att jag låg jävligt jämt med en s4 avant på knutstorprakan förra helgen.. riktigt jämt! Däremot tappade jag mot en 320i med en lagom trimmad m20b20. Världen är konstig.. |
|
|
Thomas T Lastbilsvåg i hjulstakorset? vadå.. finns det en våg där någonstans som man kan nyttja? måste man snacka med någon, kostar det någe? Fan, jag ska ju viktrimma i vinter.. kanske skulle bränna dit och kolla innan snön kommmer =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.