|
Sida 143 av 173
|
|
|---|---|
| fifan va trist! vart hände de? | |
| i Bromma på sambons jobb, stod parkerad på personalparkering som halva byggnaden har utsikt över, så någon gång där mellan 7.30 och 16.00. Det man blir mest lack på är att det var ju inte ens någon würstingstereo av senaste kaliber. | |
| så irriterande sanning: allt utomhus är tydligen "allmän tillgång" tragiskt men sant! man kan inte alltid gardera sig! larm nästa? har själv haft funderingar på det, undrar vad ett t ex carguard av godkänd modell kan kosta monterat! nån som vet? | |
| jag har larm på G, polare hade ett sprojtans liggandes över som förhoppningsvis nu ska in så fort som möjligt, sen om det är så godkänt eller ej de hoppar jag över sålänge det tjuter och har sig. =P | |
|
bättre än inget förståss! undrade mer om man får bättre försäkringsförhållanden med märkta rutor och godkänt larm, både vid stöld/självrisk samt försäkringspremie/månadskostnad? ska ja kolla upp tills de är dags för mig att skaffa! ikväll ska kall-luftet till luft-filtret dras! |
|
| väldigt tråkigt att höra! | |
|
balobas: jo men det är väl de du får om allting är godkänt etc etc. sen om blir en sån jättestor skillnad de vågar jag inte svara på. hur blev de med kylluftsdragningen? jpn: mmh men jag får se det positivt, den är ju minst nästan 1kg lättare. =P |
|
| haha ja det är väl bra om du ser det på det viset! | |
|
rosen: blev inget ikväll! hittade ingen passande slang! potential finns i m42 motorn! raceversionen av den lämnade 295hk ifrån sig! har hittat en enda bild på den motorn i sökande efter info och bilder! motorn heter s42 och ett flertal som läser här i tråden känner till denna motor men även för gamla och nya läsare här så skulle de va kul om man ligger på bilder och fakta om den motorn eller liknande, skulle dela med sig! det byggs replikor av den motorn men det saknas ofta hela 100hk för att komma upp i bmw-motorsports prestanda! man undrar hur dom bad sig åt och hur länge en sån motor som s42 höll! ryktet säger att man inte heller skulle få den att gå under 2500varv samt lätt räknat för en exakt kopia av s42an får man punga ungefär 1000:-/hk! nån som vet mer om motorn får gärna dra sitt strå till stacken och dela med sig om info! vill gärna veta mer om bmw`s hardcore 4cyl! |
|
| vad väger en baklucka till e30? | |
|
balobas: har du bytt kammar än lr ska du slipa om dom? Larry |
|
|
kammarna skulle slipas om (3k) när ja skaffat en extra komplett topp som jag inte har handlat på mig ännu:( kanske blir nya ist (6,5k) kammar och en 2,0L konvertering är det ja är sugen på! de innebär en massa rivande och jagande efter dyra delar vilket i sin tur innebär till vintern när ja skaffat ett garage jag även kan meka i! dock så räknar jag med ett riktigt fint mappat sprut vilket leder till 170-180hk på veven vilket när jag tänker på de gör att ja vill skynda på nu... är det så att kammarna som lirar med 2,0L motorn även fungerar fint till orginal som sitter i nu så är de kanske inte långt borta att införskaffa dem redan nu! lite beräkningar krävs först nu är de iaf fixat ett hål för kylnings slangen (i golvet undertill där vanliga luftboxen normalt sitter) till kn-filtret! ska snyggas till lite innan en bild åker upp här:) |
|
|
hänt nåt kul i helgen? rosen: var du på malmby eller micro i helgen? nu är kall luften draget till filtret! bilder kommer... |
|
|
balobas: nope det blidde inte av något med det i år. =/ hände för mycket saker runtikring så de fanns helt enkelt ingen tid över... men de var tillräckligt med bilar inne i stan och åkte så man fick sin beskärda del ändå. ;-) mmh se till och fixa bilder nu ögonaböj så man får se hur de blidde, tänkte nog ta tag i det där nu i veckan eller till helgen. använde du dig av rörböjjar och silikonmuffar eller hur blev det? |
|
|
så, nu har man börjat med installationen av larm. Efter lite testprov på tjutet så vore det själva fan om ingen hör den tutan. =P i ren förtjusning så var jag tvungen att spinna loss lite med bilen och det stör mig fortfarande att jag inte är 100 på om jag har bromsad diff eller ej. låter skitlöjligt men varje gång man ska bromsa fast den så vandrar den så fint med 2 svarta streck som följd men i snäva kurvor sker det kanske 1/5 ggr att man får de fina hängen. Vad kan detta bero på? en dåligt spänd diff så att den enhjular vid svängar eller är det så att diffen är inne på sin sista vals därav att den dubbelspinner vid fastbromsning/kraftig accelaration? |
|
|
tjenare 318is ägare'! Jag skall åka och titta på en 318is idag, är inte kunning vad gäller e30, speciellt inte 318is. Den jag skall kolla på är en 90:a och har gått ca 26000mil. Är det något speciellt jag ska leta,höra eller lukta efter? Bilen skall besiktigas senast i september, så jag vill inte ha för många problem på halsen... Snälla kom med tips och ideer, är väldigt sugen på denna lilla roliga maskin. Mvh. Jimmy |
|
|
Skiljer inte så mycket på 318is jämte andra E30 (kolla begagnatguiden om du inte redan gjort det).Men de jag skulle kolla efter och känna lite extra på är bussningarna i bakvagn, rostangrepp och vart (samlas väl helst i bagageluckan och dess baljor). Känn även på golvet vid förarsidan och passagerarsidan ifall de är fukt där (iofs så är det ju en klar fördel om de regnat nyligen) och se ifall det kommer in vatten från takluckan (om den nu har någon sådan). Någon (o)väntad överraskning kommer de alltid, jag köpte min nybesiktad och lämnade in den för framvagnsinställning 2 dagar efter men då påpekade mekanikern att ena styrstaget var glapp, så det går ju inte att lite på besikningsmännen alltid heller. Men som sagt ålar den sig på vägen och ger ifrån sig klonkande ljud från bakvagnen vid växlingar så har du ju genast ett bättre prutläge. Bara till att skambuda, en sak som är tråkig med just 318is är att vissa tror dom är värda sin vikt i guld. Finns hur mycket mer som helst man ska kolla efter, bara kolla i så mycket dokumentationspapper som det finns, service-papper är de bara skita i men de kan vara kul och se ifall den t.ex varit inne för t.ex byte av kamkedjespännare etc etc. |
|
|
så nu är larmet installerat. är inget vurstinglarm men låter det gör det. Nu är det bara stereoinköp som står på agendan. Sedan ska en försäkringssnubbe komma över inom snar framtid för att värdera skadorna så att man kan få laga allt själv istället för att stå utan bil någon vecka på verkstad. balobas: såg den här tråden på rejsa.se och tänkte ifall de var något för dig. iofs är den väl lämpad för alla här som vill bänka sin bil. Länk |
|
|
dr.rosenrosen: tack för det! Skall kolla på den idag, får hoppas att den är i hyffsat skick! Är såå sugen på en fin e30. Mvh. Jimmy |
|
| jimmey: är den silver och finns i sthl, 12k? har bilder på en sån iaf som jag fått av säljaren via mms om du är intresserad! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.