AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.573

E30 318iS erfarenheter!

Sida 141 av 173
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rosen: hehe! finns bara en fet sterlingsilber så de va min! var såg du mig? hade bilen inne full genomgång av vagns inställning på vianor idag! känns bäst efter att kört omkring med ny uppsättning conti en månad o dessutom bytt en styrled förra hösten! ratten satt snett efter de nymonterade däcken och jag lät det vara och idag när framvagnen är inställd efter bästa förmåga skall väll sägas (sänkt 60 fram med e30m3 gr n fj-bens lagrningar) så står den rakt igen, känns bra, för då vet ja att de har gjort nåt hehe!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rosen: titta under handtaget så får du dej ett gott skratt! löjligt enkelt "zwei" stjärnskruvs.. ;)
såg dig precis utanför försäkringskassan. den såg riktigt clean och bra ut.

fan så härligt att man kan komma med lite enkla lösningar ibland då. =P

rerre: chippet trycker du bara fast, om jag fixade det så klarar även du det. =)
dr.rosenrosen: Funkar det chipet bra? går den så mycke bättre?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rosen: hur dags va de här? ja jobba mellan 9-19! om de inte va ja skulle du ta o kolla på baksidan till tunapark.... står oftast där!
En sådan tråd om samtliga modeller skulle finnas =)

balobas: det här var tidigt på morgonen, innan 9 i alla fall

GReddy: jag har inga bänkpapper på att den går bättre, är svårt att säga för nu har man ju vant sig med chippet. Kan väl kanske inte säga rakt ut att "fan så mycket bättre den går" men det blev en annan känsla efter bytet och plus att man kan varva den till 7500. =P Jag misstror inte han Conny de minsta då man får känslan av han efter lite mailande att han vet vad han pysslar med.

Om jag tar de kortfattat då, köper du de på eBay för 60€ så är de klart värt de, vette tusan om jag vill lägga mer än 1000:- på ett chip till en sugmotor (oberoende på märke av bil).
Re
92
Rerre
BMW 318is 16v -90
Vad ska man söka på för namn på tyska ebay för att få upp alla chip som conny säljer där?
ic
124
icke
318is -90
Jag köpte chippet av conny nyligen. Race-chippet. kan varva till 7800rpm med det behövs aldrig.. bättre att bara gå till 7000. Jag har svårt att säga att jag känner någon tydlig skillnad. Men däremot vet jag att det gjort skillnad.

jag brukar köra mycket med en polare som har en 525:a 93. Han har alltid accat ifrån mig.. hans gör ju enligt specen 0-100 på 8,5 och min på 9,9. Efter att jag chippat så vinner jag varje gång vi rödljusrejsar. Inte bara en gång utan ganska många gånger.. om jag får en dålig start så brukar det bli ganska gämt. Någonstans runt 150 brukar han börja komma igen litegranna.

Om jag kontinuerligt tar en bil som ska göra 0-100 1,4 sekunder snabbare än min så måste chippet ha gjort någon skillnad =)

vi har samma däck..
Rerre: Sök på 318is chip eller nått sånt, då får du förhoppningsvis något chip och namnet du ska kolla efter är "coneus".
Icke: drar den mycket mer bensin?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rosen: har du lyckats bra me kyldragningen till öppna filtret? håller själv på att klura ut nåt vettigt som lösning! svårt att hitta billig plåt dock!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
Länk

fick hjälp med att få svänghjulet svarvat av denna kille! nice! se filmen
bland de sista sidorna på uppstarten!
balobas: jag har ännu inte löst kylning till filtret, men de lutar åt att såga hål i plåten under där gamla lådan satt och sedan med rör och slangmuffar få det dit ner.

får man fråga hur mycket du gav för svarvningen? du kan ta de via powerpost om de är så.

satt dit det än också, i så fall blev de mycket bättre?
Tja

jag undrar om det är någon som har någon ritning på grenrör till turbo bygge skulle vara bra att få en. Inte för turbo på under sidan utan över liggande turbo :D
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
greddy: sök på ppf
menar du pdf eller är det nån sida som heter ppf :/
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
www.pure-pf.com
okej

Tack så mycket :D
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
hehe! blir du "boost-junkie" får du inte glömma oss här! uppdatera ev bygge!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.