AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.542

E30 318iS erfarenheter!

Sida 140 av 173
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Är det någon som skulle vilja peka ut pluggen som man tömmer ut kylarvattnet på motorblocket på realoem.com?
Letade en stund men hittade inte den där.

Det är M42 motorn de gäller..

Mvh Simon
Visst är det kamkedja på 318is E30 -90 Med M42 motorn?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
greddy: stämmer, det är kamkedja!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
simon: tack för att du va den enda som orkade svara på en av mina frågor!
ang. pluggen så vet jag ej! har bara lämnat in för det tidigare, men funderar på att byta själv nu i dagarna! tänkte åka ner till bmw här och be dem visa via realoem eller etka vilken som är pluggen! återkommer med svar, men om du gör samma sak kan du lägga in infon här om du hinner före!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
greddy: jag fick offert på byte av kamkedja med allt som går åt runtomkring samt med arbete på bmw: ca11k! anl till att de rekomenderade den renoveringen var att de på så vis skulle bli bättre avgasvärde (hade högt hc) men jag löste det gratis på ett annat sätt utan att byta nåt så fxxk you bmw!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
nån som kan hjälpa mig att peka ut vilka delar/skruvar som håller handtagen på dörrarna via länken nedan.. skall lackas i samma färg som bilen!

Länk
balobas: går inte det att se om du lyfter upp handtaget och tittar under? Skruv nr 5?
Re
92
Rerre
BMW 318is 16v -90
Vet inte riktigt vilket chip jag ska köpa från Länk

Är sugen på det dyraste chippet, men då det står en massa mer saker om de som ja inte fattar så är jag osäker. Står det något med oktanhalt som dom rekommenderar lr va är de för nå?

Typ Race

für Schrick Nockenwellen

Tuning Chip 318is 7.800 U/min

Super - Plus 98 ROZ erforderlich
100 ROZ empfohlen
jaaa vad ska man säga..... när man har fixat det ena missljudet så kommer nästa :(.

Nu är det från bakvagnen det låter som ett vinande ljud hela tiden sen så låter det:

Tick tick... Tick. tick tick... Tick. tick tick... Tick.!

Men bara ibland inte hela tiden :/

Vad tror ni det kan vara?? :(

Tacksam för svar!
Robin
Rerre om du ska ha de så ska du ha annan kam tror jag. Jag har hans "race-chip" och de funkar alldeles utmärkt. bilen drar i snitt 0.8 och då gasar jag relativt mycket också.

om du ska köpa från honom så sök först på tyska e-bay för han lägger ut sina chip där till utropspris på 50€. Fick mitt för 65€ med frakt och hela faddiruttan.
jag menar ju att jag har hans "race-chip" som är precis ovanför de du har tittat på, det som varvar 7500
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rosen: haha trodde de skulle vara svårare! hade inte ens kollat faktiskt! tck
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rerre: det menas troligen att du helst ska anv minst 98okt när du använder chippet för de har antagligen mappats till bäst effekt med 98okt eller mer t ex v-power som är 99 antar jag! rätta mig nån om ja har fel men de står likt så i mina monterings anvisningar till mitt chip
jp
464
jpn
523im -99
GReddy: kolla upp så att värmeskölden vid bromsarna sitter fast ordentligt likaså bromsklossarna! kör en sväng och lyssna efter ljud är ju bra och om nån kan stå brevid eller cykla brevid dig när du kör och lyssnar vart det kommer ifrån?, känn och kläm lite varstans så hittar du det nog!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jpn: va de så du hittade ditt ljud till slut? vad va de för nåt som lät?
jp
464
jpn
523im -99
balobas: japp det var ena bromsklossen på vänster ok som satt löst! klossen på sidan som kolven trycker på! den gick att föra upp och ner i oket nån mm så att ett klingande, skramlande ljud uppståd
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jpn: åtgärd? nya klossar eller sitter det inte ett metall clips som agerar fjäder för att hålla klossarna i ett fast läge när de slits ner? kanske ingår isf i renoveringskittet men kan köpa? måste ta itu me mina bromsar, verkligen kolla om de ligger emot, det susar nämligen från höger bak!
jp
464
jpn
523im -99
balobas: jag blev lite lat med att ta isär oket då bromsarna funkar hur bra som helst och inte ligger på!, vad jag kan se utan att ta isär oket så fattas inga delar men det är mkt möjligt som du säger att det är metall clipset som "hoppat" bort och ena klossen då ligger lite "löst" i oket!

jag kör inte så mkt med bilen nu skall byta silentblock den 10:e men efter det skall bromsarna ses över!
balobas: haha jag kan ju inte påstå att jag är säker på att de är den skruven men så tolkar jag sprängskissen.

Förresten undrar om inte jag såg din bil åka runt i e-tuna idag. =P
Re
92
Rerre
BMW 318is 16v -90
Angående "race-chip", löder man det, lr är det bara att trycka dit?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.