AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.566

E30 318iS erfarenheter!

Sida 14 av 173
Här i sverige är det rätt så ovanligt med airbag i E30.
Jag har inte heller sett det personligen i någon E30 jag provat.

I det store landet på andra sidan ankdammen verkar däremot nästan alla 318is ha airbag, servo och abs, många har också ac.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Ticco: Vart läckte din motor olja från? Var det enbart ventilkåpan? Har problem med min också som håller tätt som en 13årig flicka...
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Bröstkåpan och ventilkåpan.
Ventilkåpan satt fast med typ 3 skruvar, resten var sönderdragna i gängorna.

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
he rik: Det är ingen errosion/smuts eller nåt sånt i kontakten (hannen/honnan) det vet jag.
Kan kanske vara motorn som pajat om speglarna används när det varit is på dem eller nåt sånt? Typ som torkarbladen på framljusen brukar paja.

what:
Nja vill gärna fixa, känns dumt att behöva köpa helt nya instatser (och dyrt) när det bara är nåt glapp eller nåt.
Är du rädd för Copyright på Teknikens Värld sidorna eller? :)

Ang. bakluckan som gått i baklås så kan du inte på nåt sätt komma åt att öppna den innifrån bagageutrymmet. Jag har iaf en sån där "skidfodralgrej" som sitter bakom armstödet i mitten bak. Alltså man tar bort armstödet så är det hål rakt in till bagageutrymmet. Hålet är väl inte så stort så du kan komma igenom det (om du inte är small som en fotomodell :) men du kanske kan banka på med en slägga eller nåt där innifrån :P Nä men typ peta med nån pinne eller nåt? Vad vet jag :)

Frode 318is: Jag gissar att du har den där stora feta fula ratten då eftersom du har airbag :) Jag tycker den är extremt ful gentemot sportratten som annars sitter orginal i 318iS.

M3 wanabe:
Du har ju E36 318iS ju :)
Nä men visst är du välkommen!
Finns dock risk för att du inser hur mycket bättre E30 318iS är en E36 318iS :).

Ang. spricka i backspegeln så det bästa är väl att typ ringa in till bilprovningen eller nåt? Jah har ingen aning iaf.

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
ant
ticco: din kåpa över tändstiften. har du gjort den själv? vore kul med något eget där.

tänkte om någon vet om det finns i kolfiber eller nåt annat kul. min kåpa är lite sliten. har tänkt att fixa till den med ny färg på texten men om man kan hitta nån annan a som är lite roligare så vore det intressant.

=====
Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
XiOUS:

Jag har ingen sådan lucka så att jag kan komma dit den vägen och jag har heller ingen aning om hur det skulle vara lättare att öppna inne i backluckan än utanför.

Jag har ingen aning om hur mycket jag kan visa från Teknikens Värld. Ni som har en 318is är säker intredserade det är färg bilder och består av 8 sidor test bilen är en vit 90 OUD 533 undrar vem som äger den idag..

Jag har också en Kul E30 Broschyr från 90 det står på danska dock men några fina bilder på IS finns med där också och så berättar de en hel del om IS i den.

Men du XiOUS skicka mejl så kan du ta del av det i januari!

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Vill tipsa om min kompis Coolmans 318is 90. Föresten så var det denna bilen som gjorde mig tänd på BMW och sen var det bara en tillfälighet att jag skaffade mig en is jag också..

Länk

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
En dansk som vill sälja sin 318is ser väldigt fin ut men vilket PRIS!! nästan 70.000 dkr

Länk

/what

Länk
Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
XIOUS:

Det er ikke så fælt...
BMW 850 CI har samme rattet, og det er selvfølgelig kledd i skinn.
ant
is som teknikens värld testade är avregistrerad. kanske en banbil? kanske smälld?

priser på 318is 16V kan vara väldigt pendlande har jag märkt. verkar som att folk vill ha grymt mycket för dom när dom får reda på hur ovanliga dom igentligen är.

att det blev IS är igentligen en slump för mig också. jag skule igentligen ha en 325 men när jag såg den min bil i annonsen så kunde jag inte motstå att fundera lite över en högvarvig fyra. och så blev det. 108 mil åkte jag för att köpa. ångrar mig inte..

den danska bilen verkar fin men 70 000 verkar den inte vara värd enligt mig. dock så har den nästan komplett verktygslåda. sånt är ju kul.

den där danska broschyren kan du skicka med till mig på en gång när du väl mailar.. om scannar den också.

=====
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
ant:
Jupp, äkta kolfiber.

//Ticco

www.ticco.com
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
ant: jag har HELT komplett verktygslåda :)

Betänk att bilar är svindyra i danmark pga "luxus-skatt". Exempelvis kostar en ny E39 M5 1,6 miljoner dkr där!!

Med vänlig hälsning
//Kalle H, BMW CS #5120
ticco: har du gjort den själv eller kan man köpa en sån nånstans? jag skulle violja hae nhel ventilkåpa i kolfiber, typ som s42 som du länka till. ingne aning vart man kan få tag på en sån.. förutom hos bmw m-tech..

nofx16: jag har näst intill full vertygslåda, fattas lite smågrejer. vore fint med komplett.

=====
Länk
ant
fan vad jag stavar illa. det jag försökte skriva var att jag skulle vilja ha en liknande kåpa som s42 motorn har. typ som den du länkade till.

=====
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
ant:
Jag har gjort den själv.
En hel ventilkåpa, håll i dig bara när du hör priset på en sådan ;)

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
216
what
E30 318is -90
ant: vist kan jag fixa det..

/what

Länk
ant
tocco: jo jag vet.. =\
men det vore så fint.. men det blir nog bara att drömma. när jag har råd att köpa en sån kåpaåker jag nog en annan bil.

vad kostade din kåpa att gjuta? vad är det för tjocklek på mattan?

what: gött =)

=====
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Det är ju bara locket över stiftena som jag har gjort,
Köpte en platta å kapade till.

Länk

//Ticco

www.ticco.com
ant
jo men jag tänkte om du plastat kolfibern själv.
så du köpte bara en färdig armerad kolfiberbit? vart köpte du den? jag hittar inget på Länk

jag hittade lite här Länk
men deras bitar räcker inte till och så var dom hemskans dyra. onödigt tjocka också.

=====
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Länk

//Ticco

www.ticco.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.