AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.495

E30 318iS erfarenheter!

Sida 139 av 173
Okej.. men är det någon som har beställt där ifrån då?
jp
464
jpn
523im -99
hejsan har fått ett "klingande" ljud från vad jag tror är vänster bakbroms! kan klinga till i vissa gupp och jag är hyffsat säker på att de är från oket/beläggen men oket sitter då som det skall och är inte löst! sammt att det inte är några vibrationer vid inbromsning! dock tändes slitagevarnaren i dag så min fråga är har det med beläggen att göra? har för mig jag läst något om "klingande" bromsar tidigare i tråden men kommer inte på vilken av alla 139 sidor! det i så fall var =) tacksam om tips angående detta!
mvh/jpn

B-M-W
jp
464
jpn
523im -99
eller vid närmare eftertanke så är väl ljudet inte direkt klingande utan mera som ett typ av skrammel presis om att nått är lite löst! vet att det är j-vligt luddigt förklarat men hoppas ändå att någon vet ur jag menar! =)

B-M-W
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
greddy: ja har mariochippet i min! de drar lite väl mycke soppa men är billigast!

jim conforti-chippet sägs enl de största bmw-forumen vara det bästa! "turner motorsport-länken ja la in"
okej... ungefär hur mycket drar den nu då?
ingen fler som har testat chippet? och går den så mycket bättre?
jp
464
jpn
523im -99
ingen som har något förslag angående ljudet från bromsarna

B-M-W
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
greddy: litern blandad körning, 98okt och v-power!

jpn: kanske bromskölden som skallrat loss eller nån värmeplåt? har du knackat o ryckt i grejjerna lite? be nån cykla bredvid när du kör över gupp eller liknande som framkallar ljudet! ta bort hjulet och hissa upp, ryck o slit lite så kanske du kan hitta nåt löst?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
ingen som hade nåt att tillägga om min idè kring lufttillförsel till luftfiltret och hur man ska få bort stötfångaren bak?
Balobas: Går den nå bättre då? Är det värt att man köer?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jo de är värt att köpa!
jp
464
jpn
523im -99
har kollat i dag och kommit fram till att det är vänster bak som ena bromsbelägget glappar (nån mm) i oket! och det är belägget som kolven trycker på som glappar! alla andra belägg sitter stilla om man drar och rör i dom... kan dock inte se att det är nått fel på oket! undrar om man skulle byta klossarna och se om de hjälper vad tror ni??

B-M-W
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
ingen expert men om du kan pilla bort en kloss och mäta tjockleken så kan du ju jämföra med en ny! på så sätt kan du räkna ut om det är rimligt att byta! annars är det samma som svar som jag fått på min fråga när det är så att beläggen ligger emot bak,, -köp repsats till bromoket!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jpn: Länk denna kanske hjälper dig! kan det vara nr7 i samband med slitna klossar som gör att de låter och glappar? jag själv måste riva mina under semestern! avluftningsnipplarna är avdragna av tidigare ägare samt klossar ligger emot! fan va den lär gå sen haha!
jp
464
jpn
523im -99
balobas: det skulle de kunna vara skall riva isär och kolla upp det!
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
UTAN ELLER MED VINGE?

UTAN:
Länk
Länk
Länk

MED:
Länk
Länk
Nu är det så att det låter väldigt konstigt från min motor det är så svårt att förklara hur det låter men det jag kan säga är att det låter som att det kommer fram ifrån och att det låter mycket det är inte från toppen.

Vad kan det vara???

jag förklara dåligt men det är bara å fråga om det är nåt ni behöver veta för att lista ut vad det är. :P
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
lämna in på felsökning eller lägg upp en filmsnutt här!!!
aaa men jag har mina aningar om att det kan vara vattenpumpen men jag är inte säker.
Idag provade jag att lyfta av fläktremmen å då sluta det låta så det måste nog vara vattenpumpen.. Men då är frågan.

Finns det nån ritning på hur den sitter typ en sprängskiss någon stans på Internet? hälst på hela motorn om någon vet var det finns :P?

Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Balobas:

Jag tycker det är snyggast med vinge.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.