|
Sida 138 av 173
|
|
|---|---|
|
ska man göra nåt drastiskt för att få skjuts i kärran känns de som andra kammar och insuget är de man ska se över! själv börjat kolla runt efter kammar! tänkte lämna in för omslipning men hört att de inte alltid blir så bra, man vet heller inte hur skicket är på dem man har idag i bilen..? nya catcams kostar ca 6500:- och de har en modell på 257gr som man kommer undan utan modda toppen! vill man ha vassare så krävs bearbetning.. :( Länk david som driver firman i fråga är mycket trevlig och seriös, med en förkärlek för vassa fyror.. ibland i kombination med "eaton".. |
|
|
Snälla!!! Någon med elhissar och eltaklucka kan väl gå ut till bilen och skriva upp i vilken ordning reläerna under ratten sitter. De har olika färger så det är busenkelt och jag behöver verkligen denna info. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| hade gått ut och kollat direkt om ja haft el-lucka.. tyvärr saknar min bil det :( | |
|
balobas, du får gärna kolla ändå. Både elhissarna och takluckan har slutat fungera. Detta blev så efter bilen varit på rostlagning så jag misstänker att han som gjorde detta har haft loss en hel del under ratten. Förhoppningsvis är det samma färger på reläerna. tack på förhand /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
"Vill någon av er andra 318is ägare med elektrisk taklucka och elhissar skriva upp i vilken följd de olika färgerna på reläerna under ratten skall vara. Jag misstänker att två av mina reläer hamnat på fel ställe efter en rostlagning där bakom." Behöver denna info då jag varken kan öppna sidorutor eller taklucka, inget kul när det blir varmt ute. förstår inte riktigt: "under ratten"? ta en bild på var exakt du menar och ringa in reläerna på bilden så kan vi här i tråden hjälpa dig lättare.. har inte rivigt där så mycket men man blir tvungen att lossa själva kåpan som sitter i underkant av instrument panelen och täcker neråt styrstången? |
|
|
Jepp du måste lossa den stora kåpan du har framför knäna när du kör. Under rattstången finns det en reläbox med 4 -5 reläer på rad. Det är dessa som jag misstänker kommit tillbaka i fel ordning och eftersom några är skiftande reläer så funkar det inte om de sitter hursomhelst. Skall gå och fixa en bild under em. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| lägg upp en bild så lägger ja upp en oxå framåt kvällen så kan du jämföra | |
|
Märkligt vad minnet kan spela en spratt mellanåt, jag var 100% säker att reläerna satt på rad under rattstången. Blev minst sagt förvånad när jag lossade kåpan och ser dem ihoptryckta på vänster sida. Förmodligen blandar jag ihop olika bilar... Nåja, tog två bilder som finns här. Länk Fick bli telefonen som kamera då jag lyckades stoppa i kassa batterier i kompaktkameran, men jag hoppas de duger ändå och du kan se var jag menar. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
det var mycket grejjer där under! har inte hunnit kolla på min än.. grilla o sola och sånt som hör till vädret! har haft semester hela den här veckan men skadat mig på downhill! ska kolla när ja får tillfälle.. hoppas imorrn |
|
| ville bara dela med mig av dessa "tokheta" raketerna! Länk | |
|
Hej jag undrar om det är skivor runt om på is ? |
|
|
Japp, det är skivor runt om. Mvh Simon |
|
|
jaha då har man köpt sig en e30 318is 16v -90 blev en alpinevit2 grymmt nöjd hitills iaf! B-M-W |
|
|
Hej jag igen är det nån som vet var man kan få tag i chip till is? det är en 90;a. Jag läste lite längre bak i tråden å där stog det nå sidor men det var skrivet för 3 år sen så nåt som är aktuellt idag och som är billigt. Tack på för hand Robin |
|
|
greddy: Länk Länk Länk |
|
|
jpn: grattis! bilder? greddy: there is more.. Länk |
|
| sen undrar ja lite: vad är de för skruv som håller stötfångaren bak? är de 12kants eller 8mm torx? får in en 8mm insex och de har ja lossat fronten och en annan gammal stötfångare bak med förr men nu är de så att min sitter utav bara xxx så lite tips om vilket verktyg och hur man ska få loss de hela med vore ja tacksam för! typ mutterdragare? | |
|
Länk va tror ni om att kapa upp ett hål i "röda" krysset? mitt kn-filter är inte större än det "gula" krysset! tänkte bygga en avskärmning runt filtret som sedan går som en kanal neråt ut till det "blåa" krysset? Länk måste man göra ett huvscoop ovanför som den överblivna luften kan passera ut genom för att inte huven ska flyga iväg? kanske överdrivet men om man ändå håller på... |
|
|
Länk Vad menas med EVO special? Är det nån special motor eller? är det någon som har beställt ifrån någon av de sidorna som har en normal bmw 318is e30 -90 16V |
|
| den högra texten är ingen följdtext till den vänstra... det är 2 spalter! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.