|
Sida 137 av 173
|
|
|---|---|
| Kom och tänka på att rensa katalysatorn, eller bara göra ett nytt avgasrör utan kat, Ger de nå mer effekt på en sugmotor? | |
|
Balboas; det är en bra grund för ett +2 liters bygge bara att leta upp en vev sen har man ett bra utgångsobjekt till ett +200hkr m42b21 bygge. Rerre; inte helt fel att bygga ett 2,5" eller ett 2,25" fullflödes system på isen. Jag har kvar kat på min is men byggde ett nytt fullfödes system på min is...och där fanns en del att hämta. Men om man ska vara helt ärlig med dagens miljötänkade så är det bättre att montera dit en sport kat än att köra helt utan. Men visst är orginal kat en strypande faktor i avgas systemet |
|
|
rerre: ja kör magnaflow sportkat 2,25" från dalhems och en walker dynamix 2,5" slutburk (skönt ljud vid pådrag och lagom ljudnivå på tomgång) läst att orginalslutburken ska vara ett riktigt "stryp" av flödet så den ska väck för den som vill ha bättre flöde! pelle: 324d vev (m47)?, 320stakar men vilka kolvar sen? |
|
| Att köpa en eftermarknads kat kostar ju skojrtan, så de blir nog att bygga eget utan kat is. Har japsare på orginal systemet iaf. | |
|
s50b32 kolvar ;) Dock får dom tas ner en aning annars blir kompet "något högt. Och japp, veven man ska annvända är m47 ( e46 320d ) |
|
|
rerre: Länk dyrt? själv kör ja me en keramisk.. :( pelle: s50 kolvarna är från m3 e36? har du läst tråden om den vita 4-dörrars 318is e36an på bimmersforum?? kan länka annars.. nice recept :) när man varvar is`n känner man nästan hur bromsad den är.. kapacitet finns! nån som visste att man ett tag använde de mesta av m42an i en 2L version ett tag i dtm?? va säger man om de.. LÄCKERT!! |
|
| Balobas: Så dyrt va de faktiskt inte | |
|
rerre: javisst! ingen ide ens å köpa orginal när orginal är slut.. dom är dyra och de flesta köper kopior eller pirat kattar! men nu är de lite bättre flöde i dessa eftermarknads grejjer om man väljer rätt! satsa på nåt liknande den i länken så andas de bättre under bilen, jag är mycket nöjd me min iaf! haka lätt på en 525a igår, synd att de va en korsning ivägen bara ;) |
|
|
Börjar bli dags för en service på min is. Hade tänkt att byta till Castrol RS TSW 10W60, byta oljefilter, tändstift, även bakaxeln och växellådan ska få ny olja. Sen blir det ett Green Direct Air kit till den :) Visst är det nr 8 som är oljepluggen: Länk Hur svårt är det att komma åt att byta oljan i bakaxeln och växellådan? Vad skulle ni rekommendera för olja? MVH E30 über alles |
|
|
"Visst är det nr 8 som är oljepluggen" Ja! |
|
|
har tråden tagit tidig semester haha? hur många graders duration har m42ans kammar? 254? |
|
|
hur många liter rymmer bensintanken? har ingen handbok :( |
|
|
balobas:hallå där allt lungt lr? 55liter rymmer en is på tal om bränsle, när jag var i E-tuna sist så körde jag på typ 0,66. fan va bra. men körde visserligen lungt å lagligt men ändå. Larry |
|
|
Vill någon av er andra 318is ägare med elektrisk taklucka och elhissar skriva upp i vilken följd de olika färgerna på reläerna under ratten skall vara. Jag misstänker att två av mina reläer hamnat på fel ställe efter en rostlagning där bakom. Behöver denna info då jag varken kan öppna sidorutor eller taklucka, inget kul när det blir varmt ute. Tack på förhand. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| mclarry: aha! då hajar ja! dags att byta chip för min del! drar för mycket soppa i nuläget iaf! kul när man gasar, värre när räkningen kommer.. | |
|
byt inte ner dig till original igen bara balobas, du vill väl fortfarande kunna varva ur ordentligt? min ligger på 0.79. |
|
| ne de kommer inte hända! tar inte ur de som sitter nu förrän ja hittat ett nytt! läst att ett sk "jim conforti" ska va de bästa på marknaden för is`n | |
| jadu, jag har ingen aning om vad som är bäst eller inte, jag kör med pro-racing chip och hittills är jag besviken, skulle dock vilja ha på papper om det gett något mer eller om det fortfarande är placebo-effekt... | |
|
Tja! Är det någon här som är intresserad av att köpa en 318is -90. Silvermetallic David |
|
|
rosen: bänka den då?! kostar ca 750:- i örebro för rullande landsväg! bic: ett par bilder i galleriet eller en länk till blocket om du har den där skulle hjälpa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.