|
Sida 135 av 173
|
|
|---|---|
|
Vet inte om jag är i fel tråd nu, men.. jag undrar ungefär vad riktpriset ligger på en e30 318is med m42-motorn? Är på jakt efter en sådan då jag tycker motorn är helt underbar! Hade en e36:a 318is förrut och ångrar att jag sålde den. Om någon här skulle gå i säljartankar, så är jag inte sen. :) |
|
| 15-40k beroende på skicket skulle tro! | |
| Ja, jag har sett ett par för nånstans kring 14-18 tusen som såg rent ut sagt för jävliga i plåten. Rosthål och annat hemskt i mängder! Nog för att motorn som sagt är rikigt bra, men borde man inte få mer kaross för 20 000 än att man skall ställa sig och laga plåt på en gång? :) | |
|
fina is ligger mellan 20-30k! min får du ge 35-40k för! ligger fina ute på säljes ibland runt 30k kanske har blivit som med e30m3 som var nere runt 60-70 ett tag! hitta en sån för de priset i dag är i stort sett omöjligt! värdet har stigit! kolla lite på rejsa.nu så ser man snart hur populär is`n är som banbil! väl avstämt chassi, relativt billiga delar, ägande och bensinförbrukning etc.. dessa saker kan bidra till dagens pris för en fin bil med mer potential än bara stort "rymdskepps" plast-kit! |
|
|
Ja, din is var onekligen fin! :) Riktigt snygg front, de gjorde du bra! Var det krångligt att fixa? Är inte så haj på sånt där. Hmm får helt enkelt spana vidare.. har börjat kolla på 316, 318 igen.. även om jag inte gillar de motorerna lika väl. Men man kan inte få fallt. :) |
|
|
gör som en annan: cykla, nudlar ett tag till och köp en fräsch is! 318 med m40 motorn har lägre inbyggd livslängd pga onormalt slitage på kamaxeln och måste/skall helst byta kamrem var 4000e mil om ja minns rätt 316 har ja ej kört! känns helt enkelt för klen för sin vikt men är karossen fin som en del kan vara med låga mil/kärringkörd så har man en schysst kaross att bygga på men allvarligt så tror ja man tröttnar på den bilen fort, känns som vinter bil att sladda runt i! åter så vinner is`n i körglädje! höga varv på knixiga småvägar.. oslagbart för den låga pengen som bilen faktiskt tingar! den förtjänar med all rätt sitt namn som m3ans lillebror! fortsätt jaga o spar till en! du ångrar dej förhoppningsvis inte! |
|
|
håller helt klart med balobas, ja gav 22k för min, finns lite skavanker men en roligare bil för dom pengarna har jag ej haft, sen behöver man ju inte gå hela vägen som balobas (fast ja ä jävligt avunds) ja andvänder min som lek å jobbar bil. kanske får man äran å se e-tunas finaste e30 i morn? Larry |
|
|
jäklars: mclarry, menar du att ja måste ner i garaget o putsa nu?? :) den är hel o fräsch! men de är väl lite på motorsidan kvar att göra.. bara i startgroparna! de är inte mycket, men lite skall göras iaf! kanske lite väl ödmjuk men när de byggs en 2,0L is med turbo bl a här i stan som typ är färdig och man har en polare som har 2st e30m3 så förtjänar man inte att skryta över sin egen! men men vem vet var de slutar... |
|
|
vet inte hur många av er som aktivt kikar o skriver här i tråden just nu har läst genom hela tråden me alla sidor! det är mycket näringsrika detaljer här o där som talats om! rekommenderar att läsa hela alltihop! de står mycket om trimkammar, luftfilter, shortshift o dyl! värt att läsa! btw! nån som har en slutväxel 4,27 att göra sig av me? |
|
|
är de nån som sett resultatet efter bänkning av 318is med typ chip, sportsystem och öppet filter eller liknande? hur många här är intresserade av att bänka sin is? |
|
|
Balobas: finns väl tidigare i denna tråd om någon som bänkade sin IS till ~150. Men då var det väl inte testat innan chippet sattes in etc etc. Jo jag är sugen på att bänka bara för att få veta hur många hästar som sprungit vilse. Är iofs en prisfråga också, men är ju inte så långt till E-tuna om det finns något där i närheten... jonesono: går att hitta vissa till bra priser, fick min för 12000 för exakt 1 år sen och det enda jag fick med var taskigt lagad ytrost. =) underedet är ju det viktiga och fick inga nerslag på senaste besiktningen, så det beror ju på vad du är ute efter, en rolig bil du vågar köra svetten ur eller stå och putsa på i tid och otid. =P |
|
| startades en förfrågan i en annan tråd här om dan på detta forum om autopower medlemmar skulle anordna en dag me bänkning följt av lite cruising! de skulle kosta ca 750:-/bil! rullande landsväg i fråga och i örebro | |
|
dr.rosenrosen: Oj, bara 12000 alltså? Jag skicka ett mail på en is för 15', men det visade sig att den var en rosthög.. brr. Eftersom jag är så dålig på att laga rost, vill jag ha så lite av den varan som möjligt. ;) Då går ju priset självklart upp. Jag hade hoppats på att hitta en icke fallfärdig för under 20', men det verkar bli svårt. Såg att det fanns en riktigt fin is i skåne på blocket.. för ca 20, men det är ju för långt... suck. |
|
|
Appropå bänkning så bromsades min förra is till 172 hk och 220 Nm (eller 230, minns inte) av den nuvarande ägaren. Det som jag gjorde med den motorn var: Högkompskolvar (ca 11.3:1), Fullt raceportad topp, Saab turbo spridare, grupp-n chip, 2.5" avgas efter katten samt 3.8 kg's svänghjul (påverkar iofs inte effekten) och detta var med originalkammarna och den äckliga luftmängdmätaren. M42´an är en jättefin motor med stor potential. Originalkammarna är dock den stora flaskhalsen i motorn (förutom LMM) Den bilen kommer även att rulla i BMW Cup denna sommar i ett ännu värre utförande :-) --- /Micke |
|
|
strypt: va menar du me llm är i vägen? menar du att de skulle suttit ett öppet filter eller menar du att llm ska bort helt å köra me separata insug och spjäll? vem fixade toppen och va går bearbetningen av den på ungfär? har en extra topp på g och tänkte ev porta den o få kammarna omslipade, vill helst att de ska slippa moddas och vill inte ha fel ventilspel så ja hade tänkt runt 260-262grader! har ett orginal nersvarvat och balanserat svänghjul som landade på 5,1kg (org 9,3kg) och hoppas att detta skall ge lite mer knuff och mer varvillig motor! |
|
|
LMM ska bort helt om man får bestämma fritt. Det går att mäta upp mängden luft på andra mer effektiva sätt än så. Angående toppen som masserades: Länk /Anton |
|
|
ingen av er goa is ägare som bor i närheten av gbg då? behöver lite hjälp med och kolla upp lite detaljer på skönheten innan den säljs.. Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
det är skitsamma nu, satte den i ett vägräcke imorse.. får väll annonsera ut den i delar på ap istället.. faan Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
trist att höra finnen, tänkte du ta en sista genomkörning innan säljningsdags eller vadå? om du trots alla våra duster har en shadowlinelist att sälja på förarsidan (A-->C stolpen) så kan jag vara spekulant på det. =) |
|
|
kolla din powermail Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.