|
Sida 132 av 173
|
|
|---|---|
| FredrikM: den där is`n hade du knackat och spacklat ordentligt på! ser fin ut i linjerna.. :) den såg mycket bra ut! | |
|
rerre: hur blev de förresten..? du skrev inte nåt om de eller missade ja de i ditt inlägg? mclarry: du har ju köpt sänk-kit! har du monterat/hur blev de isf.. recension vore trevligt! min är enl bild på länken i tidigare inlägg sänkt 60/40 med dämpare och fjädrar FK från PPF och de är tänkta till just 318is! kikar man på realcars sänkningsfjädrar beskriver de just exakt vilka bilar med vilka motorer de är till för att ge den angivna sänkningen så de har kanske nåt me min teori om bilens vikt och utförande/konstruktion att göra? |
|
|
Den vart drygt 4cm lägre fram, men bak ser den ut som en orginal. Ser ut som en traktor bakifrån nu. Men fick med ett till par bakfjädrar av han jag köpte dom av, som va aningen längre än dom som sitter på nu. Fårse om jag ska testa dom senare idag. Men va e de för typ av bult på växellådan där man tömmer den på olja? Gasar tills det rasar |
|
| svårt att sätta sig i de där utan att se grejerna! men de kan ju lyckas! om inte så kan man ju kapa nåt varv eller ta bort fjädersätet/bussningen som håller fjädrarna bak på plats.. de ska göra nån extra ca 1cm lägre.. har själv inte prövat men enl rykten inte göra så stor inverkan slitagemässigt eller ljudmässigt.. kommer ev prova kapa mina alt ta bort den gummidelen då ja vill ha ner min baktill en aning till.. | |
|
balobas: Det går väl inte att kapa fjädrarna bak till en e30, eftersom dom är smalare nertill :/ Gasar tills det rasar |
|
|
de borde väl inte ha nån roll? har inte gjort de själv men har en kompis som har kapat i princip alla sina sänkfjädrar bak.. på bl a 320, 325, m3, 318is (alla E30s) kan kolla hur han gjorde om de är uppe eller nera samt om hans fjädrar då varit samma diameter hela vägen eller inte samt hur mycket ett varv ger i sänkning (mm) osv! återkommer om de! alliting går.. bara olika fort och med olika resultat.. :/ |
|
|
nån som har en fönstervev liggandes? hade av en igår! tänkte i första hand sponsra mina is-polare här i tråden innan ja kollar säljes eller lägger ut i köpes om de är nån som vill va smart att tipsa om de.. |
|
|
ojoj balobas får se hur länge det där inlägget blir liggandes, sånt där är dom där adminsen hårda på och tar bort direkt. har lärt mig av egen erfarenhet. =) Är ju bara åka till närmsta skrot och ge en sumbolisk summa. har varit på jakt efter inredning till min då jag "råkade" sälja den utan att ha en ny på lager och det verkar tamifan helt omöglich. Varför tror folk att deras inredning är värda vad en ny bil kostar??? |
|
|
balobas: för mig räcker det med 60/40 just nu har jag bara 14" men får hem mina 17" början på nästa vecka, då ser ja för hoppningsvis skillnaden bättre, men lägre kan inte jag ha om jag nu vill komma i garaget. Larry |
|
|
dr.rosen: spännande! mycket är över värderat på inredningsfronten, har själv letat ett tag efter något roligare! mclarry: ska bli fint me sommarhjul i den dim! släng upp nån bild sen! är de nån annan än jag som funderat på att skicka iväg kammarna för omslipning? kan göra ca 10-12hk mellan 4500-6500varv och kostar runt 3lax |
|
|
tja undrar om någon vet hur man kopplar in en varvräknare på en 318 is ? blir ju ett litet problem när det är separata tändspolar |
|
|
kan ni inte lägga upp lite bilder på era is? kul å kika lite! eller ska de rent av bli nån träff så småningom? var bor ni alla? lämpligt förslag på matrial till avskärmning för öppna luftfiltret mottages.. gärna bilder om de är nån som lyckats bli super nöjd me sitt litta bygge på de |
|
|
Min är så rostig så det är knappt värt att visa upp på bild. =) Köpte förresten ett chip från Länk "Race" varianten och jag vette tusan om det är en inbillning men bilen känns bra mycket starkare och den är nu fan så mycket mer varvillig. Dock känns det fortfarande lite obehagligt att varva mer än 7000 men det är väl en vanesak. =) Ett tips om någon ska köpa därifrån är att hålla koll på tyska ebay, han slänger ut chippen där men till en bråkdel av priset han tar på sin hemsida, "vann" mitt chip på ynka 61€ + 4€ frakt. Frakten tog 2 dagar efter att han hade fått in pengarna på sitt konto. Återkommer med mer info när jag exakt kan säga om den drar mer sås etc etc. |
|
|
upplever att min drar mer soppa iaf! kör den nu på 98 men måste säga att ja tycker ja upplever bästa effekt me shell v-power! känns som effektkurvan #vridet# avtar efter ca 6700varv! ja drar växlarna upp till 7000 men har varit betydligt högre.. kanske är roligast på bana på de varven! kuligast nu är att köra 2an 3an 4an på mellan 4500-6500varv! tips! lägg i växlarna efter varann så man sjunker max till 4000varv vid växlingen.. |
|
|
balobas man brukar lägga i växlarna efter varandra, finns det något annat sätt? haha vilket chip har du? |
|
|
"så att man hamnar".. gör man inte om man inte växlar som vanligt! eller? ja skulle iaf välja den ordningen som ja bekrev.. screw bensinförbr. tror de är mario chippet har du automat hihihi |
|
|
det finns väll inget annat sätt då is´en e ju slö på 4000rpm och under. så vad e poängen med du säger? hur ska man annars växla?det är ju så man kör en bil som vill bli varvad.. never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
jag menar till balobas.. e packad vettu... never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
balobas: jo jag förstod att det var så du menade men om man läste meningen fort så lät det riktigt skumt. =P ok, får se hur det är med bensingförbrukningen med detta "conny" chip. |
|
|
Är det ingen som vet va de är för typ av bult till växellådan där man tömmer och fyller på olja? Gasar tills det rasar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.