|
Sida 131 av 173
|
|
|---|---|
|
balobas: Kör t.ex. med Mobil1 Rallyformula 5W50 eller Valvoline SynPower 5W40. Båda är helsyntet, och fungerar nog bra ihop med din motor;) Trevlig Helg allihopa! //Ronelov |
|
| ja förståss! men men! ja har lackat ett grundlager på nya m-tech2 bakjolen igår samt lackat klart cup-speglar som skall på idag.. kanske en bild i galleriet framåt kvällen.. | |
|
tack för tipset ronelov! nån som har byggt en bra avskärmning för öppet luftfilter? bidrag gärna med bilder och vilket lämpligt material som man använder! |
|
| Hade inte du byggt ett? | |
|
nenej! beskrev bara adaptern till llm`n och avkylar slangen som ingick i när man köper kn-kittet! men nån riktig avskärmare har ja inte byggt än! hann inte de i höstas när ja köpte filtret innan de va dags att ta bort de igen! de ska byggas nu och dras massa slangar me kylande luft till det! igår kväll lackades nya cupspeglarna och nu är de monterade! blev rätt coolt! nu ska ja ge järnet me bakjolen.. väntar på mina nya conti sportcontact2 som rullar in i veckan.. va lite pinsamt me dubb ikväll när man va ute och kolla på race.. |
|
|
Såg att nån från gotland sålde kjolar m-tech, här på säljes. dä var väl sådana du skulle ha? lr ha du ftt tag i ett helt pkt. Larry |
|
|
Är det någon som vet vad det är för hjullager fram på e30 318is? Artikelnummer osv?? // Martin |
|
|
mclarry: kolla mail.. är inte hemlig men ibland räknas de som reklam här.. receptet finns också i min profil.. |
|
| tror ni man kan palla upp bilen bak för att polera fälgkanterna? | |
|
Martin: samma som alla andra e30. Ang öppet filter, plocka istället anslutningen från en lmm från en 318i/518i med m10 snurra. Den är rund i stället för rektangulär |
|
| balobas: det är bara köra på. För du menar väl att palla upp bilen och ta bort däcken för polering? | |
|
dr.rosen: eh! nja.. tänkte att hjulen skulle sitta kvar haha! fn va de skulle skvätta! såg en golf vr6 (ursäkta svordommen :) som dom gjorde så på.. |
|
| haha men vafan. dum fråga kräver dumt svar. =P | |
|
haha jaa! ville kolla om nån hade tänkt samma tanke nån gång! känns lite risky! går säkert men de får bli att gnida för hand tror ja! |
|
|
sommarhjul och nya speglar på! Länk |
|
|
en till.. från sidan! lite skitig nertill men de ordnades efter bilden blev tagen.. Länk |
|
|
Snygg bil balobas!!! /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Sänkfjädrar ger mig huvudvärk :/ Det var så här att jag köpte 60/40 fjädrar som hade suttit på en 325 Cab e30. När jag sen monterade fjädrarna så såg jag att mina bakfjädrar var lika långa som sänkfjädrarna bak (ca 21 cm), men fram så va sänkfjädrarna ca 4-5 cm (org ca 31cm) lägre. Är det verkligen så stor skillnad på hur mycket de sänker beroende på om de är 4 lr 6 cyl :/ Sedan en till fråga, är det bara längden som skiljer sig mellan olika sänkfjädrar, eller är det även lindningen av fjädern som är annorlunda? Så ska jag alltså få tag i sänkfjädrar som är just till en 4 cyl för att sänka den som ja vill :/ Tacksam för svar! Gasar tills det rasar |
|
|
Ska byta olja i lådan nu snart, men har aldrig vart under och tittat va de är för typ av bult man ska lossa, någon som vet om de är en insekts lr va de är? Gasar tills det rasar |
|
|
Fredrik.M: Tackar! Rerre: jag är ingen expert på ämnet fjädrar men jagar själv nåt som sänker 60mm bak! har för mig att fjädrarnas hårdhet benämns i "nm" så de kan kanske isf vara hur långa som helst men sjunka ihop till rätt sänkning i mm i slutändan pga hårdheten i dom?? Rätta mig nån nu!! Har t ex sett folk med fyrcylindriga bmw`S som köpt sänkfjädrar som är till sexcylindriga för att dom "inte" vill ha samma låga sänkning utan nåt som dom anser "lagom" då de hade sänkts till xxx på en med sexa pga bilens vikt fram (pga motorn) och eller kanske xxx bak pga skillnad på bakens upphängning ser annorlunda ut mellan en bil med fyra och bil med sexa under huven?? nåt sånt.. mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.