|
Sida 130 av 173
|
|
|---|---|
|
problemet är att klossarna ligger mot skivorna o ger ett lätt susande ljud.. och i min fantasi så tappar ja många ponys pga detta grrr.. nån som har tips om åtgärd att pröva innan byta? kan tillägga att luftningsnipplarna är avbrutna av tidigare ägare som skulle lufta systemet.. lämna in till bmw för byte av utbytes eller nytt har ja ingen offert på.. |
|
| mixim: tack för länkarna! va för seg att kolla själv där innan men ja gav mig på de när du la upp dem.. | |
|
balobas: Borsta rent oken med en stålborste och plocka loss dem sen. Efter det renoverar du oken med grejer som finns att köpa som en renoveringssats på BMW för en mindre summa pengar. Luftnipplarna borrar du ur och monterar dit nya, även de finns på BMW för en spottstyver. Känns det svårt och bökigt att renovera oken själv så lämnar du bort de lösa oken samt renoveringssatsen till en verkstad. Det i sin tur bör inte kosta så farligt mycket iom att du har gjort en del av jobbet själv. Lyft även av bromskivorna bak och titta efter hur handbromsbackarna mår. Det ska mycket till innan ett bromsok är så dåligt att det inte lönar sig att renovera det. /Anton |
|
|
Ursäkta att jag går från det ena till det andra. Men detta problem måste lösas... behöver hjälp... Min 318is fick problemet i ett litet gupp i all snöblask.. säkring 12 small av. Säkringen går till blandannat radio, check kontroll, instrument som hastighetsmätare, ekonimimätare. och även instrumentbelysningen. när jag satte i en ny säkring så for den på en halvsekund... har läst här i forum liknande problem. den som kan hjälpa var så god och hjälp mig. Har inte lust att börja riva allt i bilen, för att söka efter fel jag ej vet vad det är.. |
|
| anton: ska kolla det där delarna men saknar verkstad än sålänge att hålla till i! men ja ger mej fn på att gå den billiga vägen me lite bök och hoppas till slut att de ordnar till sig! | |
|
nån som har portat sitt spjällhus? tror orginal är 54mm och ska enl artikel på bimmersworld lätt gå att ta upp till 57mm! efter lite sökande hittade jag färdiga man kan köpa i england men de va ganska dyra.. gruppköp? |
|
|
Länk |
|
|
förvisso e36 men men Länk |
|
|
och nåt som många kommer ha mycket nytta av här kanske: Länk |
|
| hur tar man bort sidolisterna på ett smidigt sätt? | |
| smidigaste sättet är väl att rycka? =) | |
| Jag använde mig av en liten tunn plastkniv lr vad man ska säga föra att ta av sido listerna, det gick väldigt smidigt. | |
| rerre: lite bilder eller? hur sitter dom fast? plastpluggar eller innifrån? | |
|
Igår morse var ja och besiktade bilen! tog tid, 2man gick loss på den, hissade upp bilen 2ggr..? Hur gick de då?? GODKÄND UTAN ANMÄRKNING 0,0 på alla värden förutom broms då förstås samt 1,02 på lambda Tilläggas bör att den går på 98oktan och mario-chippet!!! SKÖNT!! |
|
| Grattis! Känns alltid lika skönt att gå rakt igenom, en annan såg ju besiktningsgubben ta 2 turer med min bil, han var borta en bra stund och sedan kom han in och sa "ja du, HC värdet var ju lite väl högt först så jag passade på att köra lite extra och dra på lite, så nu är den godkänd". =) | |
|
hehe! ja,, min kördes ett extra varv åxå innan de värdet blev ok! nu väntar man på nya däcken till sommarhjulen som är beställda! idag skall även en del lackas på bilen! |
|
| de har blivit dags för vår service! vet att de skrvits mycket om de tidigare men vilken olja skall man köra me? helsyntet skall de ju va men vilken? | |
| hur får man bort listerna på framstötfångaren (i linje me framblinkersen) är de skruvat bakifrån? trött på realoems kryptiska tekningar.. är de nån som vet? | |
| är ni ute o super? ja me,, tycker de skrivs dåligt här?! nån som gör nå vettigt me bilen? | |
|
haha balobas, det är väl en sisådär med min post exakt 2600 inlägg som talar emot det påståendet :P // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.