|
Sida 129 av 173
|
|
|---|---|
| jag kör min bil året om. Tycker det är väldigt udnerhållande. Men visst lessnar man på den lätta bakändan ibalnd. men det är bara att vara försiktig och inte göra ngt förhastat. En ny is-läpp sa du? Vet du vad dem kostar? Köpt på BMW? | |
|
köpte bilen i höstas, har bara varit snö lite till å från här där jag bor men nu sist när jag var på väg hem så var det så när att jag gjorde en ny öppning på grannens staket. Is-läppen var ditsatt dagen innan jag hämtade bilen så jag vet inte vad den kostar (säkert dyr) har även just monterat en 60/40 sänkningpå den. |
|
|
Jag kör inte min 318is på vintern, tycker att den är i så bra skick att de är synd att förstöra den med allt salt som hävs ut på vägarna. Ny is-läpp finns att köpa på www.koed.dk. Den kostar där 649 kr. Billigt men frakten blir ganska dyr. Den finns under "Diverse utvendig udstyr" 7/12 /Simon |
|
| Uuh, Stackars bil att vara tvungen att verkställa som snickare :/ Jo, dom här små krabaterna kan vara ganska livliga då de väl känner för det. Speciellt med Diff. Simon318is, tack så mycket. Min bil saknar då denna läpp. Men kanske blir ändring till sommaren :) tack för tipset. Annars har väl säkert BMW. | |
| hej kära is-älskare! va händer i garagen? nån som tagit bort sin is-vinge? lite tips om hur den sitter skulle va fint! | |
|
Har aldrig tagit bort den men är ganska säker på att den sitter med muttrar från insidan av bagageluckan. Kan även möjligtvis vara lite limmad också. /Simon |
|
|
Vingen sitter fast med ca 6 st 10mm plastmuttrar innuti bagageluckan. Gasar tills det rasar |
|
|
Värmde försiktigt bort emblemen på bakluckan, men vad kan man ta för något starkt som inte skadar lacken för att få bort det sista klistret? |
|
|
tack rerre! nu ska den bort,, liksom emblemet |
|
|
Det kanske fungerar med quikleen för att ta bort resterna från klistret :/ Gasar tills det rasar |
|
| mclarry.. va ska du göra? ta bort emblem eeyh? | |
| ja tog bort 318 is | |
|
mclarry: Nice! Nån som är intresserad av min vinge sen? ev komplett lucka me vinge obs.. väldigt rostfri.. |
|
|
Balobas: Ska du sätta dit nån annan vinge? M-tech? |
|
|
noway man! resten blir m-tech men lukan ska bli ren från vinge o emblem! |
|
|
nåå! ingen som har nå hyss på gång i garaget..? garage är överskattat! ja är tvungen till vinterköra men de ser bättre o bättre ut nu utanför fönstret.. man längtar till sommarsulorna ryker på.. |
|
| vilka alternativa e30 har samma bromsok bak som is`n om man ska leta beg på skrotarna..? | |
|
balobas, kolla realOEM eller den inoficiella orginaldelskatalogen... Länk Länk // MVH Jocke |
|
|
Länk Svaret blir i princip alla E30 med skiva... Även ett par E28or, E24or, och E23or... se länken heh... // MVH Jocke |
|
|
Dock ej M3, sorry för trippelposten! // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.