|
Sida 127 av 173
|
|
|---|---|
|
Pelle: Om du hittar spec på den så kan du mila den till mig om du vill. Eller starta en tråd om det och maila länken.. :-) Borde inte nån av touringbil-åkarna här i Sverige kunna sitta på den informationen förresten? Kanske Hurtig eller Grägg kan veta något? /Anton |
|
|
Det tog en halv dag att få svar på min köpesannons där jag ville köpa en växelspak till E30.. Svaret kom från en kille som bodde två mil från mig.. Jag annonserade på Powerbörsen. /Anton |
|
| tänkte inte på att de klassades som reklam!!!! testar där ist! | |
|
ok! de snackas massa oljor och krejjer om motor o så! nu tänkte ja höra vilka mods ni andra har när de gäller exteriören inför våren! va har ni för drömmar o ideer? |
|
|
Har problem att få tag i en lamelldiff till min 318is. Ringt till massa skrotar, men dom har svårt att veta om det är lamelldiff eller ej. Det ända jag hört är att det ska stå ett S före utväxlingen, eller ett stort S på undersidan av klumpen om det är lamelldiff. Skiljer sig inte klumparna i utseende eller något, om det är lamelldiff eller en vanlig klump? Vet ni annars om det går bra med t ex en lamelldiff från en 325, om den nu passar rakt på och har en utväxling som fungerar bra på en 318is :/ Gasar tills det rasar |
|
|
bmw annvänder sig att 3 storlekar på klumparna lilla (sitter bla på 318is) mellan (e30 325, e28 528 mfl) stora (e28 535, e34 m5 mfl) Det är inga större problem att flytta lamelldiffen från en annan liten klump till din egen klump. Samma med olika utv om du vill dreva om bilen. Rent fysiskt så kan du montera dit en mellan stor klump tex från en e30 325 men det är helt fel utv i dom klumparna till en is normalt ligger 325 på 3,64 eller 3,91 och 4,10 som sitter orginal på is är lite trög. Då är 4,27 eller 4,45 utv ett bättre alt på en 318is. Mer om var dom olika utv kan hittas finns på Länk själva lamell spärren kan du plocka från en e36 318i, 318is eller en 320i. Jag har även för mig att e21 323i lamell spärr passar i en e30 lilla klump. Men dom är betydligt ovanligare än en e36 klump |
|
| Anton; Du får info om jag hittar ngt vettigt. | |
|
Hej ! Har problem med bilen.. Den kan gå hur bra som helst vissa dagar men andra dagar är inte lika roliga..Denna veckan har den klöddat istort sett varje dag.. Problemet är att den "hackar" till ganska kraftigt och även ibland en tendens till att dö.. När den väl börjar klödda så fungerar inte tomgången heller.. Har kollat så att där inte finns någon trasig slang i motor rummet så den inte tar någon tjuvluft men alla är fina. Vet verkligen inte vad jag ska göra.. Sen även ett annat problem är att bilen bullrar och vibrerar i hela framvagnen när jag svänger åt höger eller vänster..kan kanske vara hjullagerna som e slitna ?? Tacksam för svar ! / Martin |
|
|
martinis:en ispropp? häll i stp och tanka fullt och kör genom de! har hjälp min gamla 318i iaf! ang de andra med vibrationer kan vara mycket.. sök "glapp i framvagn" så har du lite läsning! de kan vara spindelleder, dämpare, styrstag, styrväxel m.m |
|
| Stp har jag hällt i en gång och passade samtidigt på att rengöra spjällhuset och så..för där va ordentligt skitigt:P Funderar på om det kan vara tändstiften kanske? | |
|
Pelle: Dessvärre fungerar det inte att flytta broms från E21 till E30-diff. Dessvärre. Ska tydligen vara på håret, men som sagt ej genomförbart. |
|
|
Jag hittade ett gammalt klipp på burken.. Tänkte attni kunde få se det nu när detä r några regelbundna läsare i tråden.. Länk När ni har sån fart i era 318is så får ni gärna visa era filmklipp :-) (det är alltså inte jag som kör i filmklippet...) /Anton |
|
| sjyst rattat av killen alltså, respekt! | |
| haha! den där tänkte ja lägga upp för ett tag sen! så jäkla schysst klipp! svårt att avgöra om de är me flit eller inte nästan! | |
|
i väntan på torra vägar har lite smink inhandlats: -röktonade framblinkers -vita sidoblinkers /e34 -cupspeglar m adapterplattor/manuell ville helst ha m5 speglar men så "icke billiga" såå |
|
|
är man tvungen att lossa spaken till motorhuvs-vajern när man ska lossa högtalarkåpan för att komma åt högtalaren på förar-sidan? har gjord de förr men minns inte o ja slipper helst om de går! ljudnojja! högtalaren skallrar! |
|
|
Vad är det för diameter på bmw emblemet som sitter på navkapslarna på 14" kryssekerfälgar, antingen 5.8 lr 6.5 (cm) Gasar tills det rasar |
|
|
mät mannen, det är ju inget svårt.. :) den man som beter sig som ett odjur slipper pinan att vara en människa. |
|
|
Men nu är det så att ja inte har bilen hemma, så tänkte om nån visste det? Gasar tills det rasar |
|
|
rerre: Länk Länk hoppas nån av länkarna kan hjälpa dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.