|
Sida 121 av 173
|
|
|---|---|
| ja har 205/50-16 me r-däck! 60/40 fk kit! funkar bra! skulle dock vilja ha 60 bak oxå för utseendets skull! | |
|
Grabbar, vilka tändstift kör ni med? Typ,modell osv, sen kanske kul att veta vilka tändstift som är bäst ute på marknaden, typ livslängd/tändförmåga osv..? Någon som har en aning... // MVH Jocke |
|
| kör me de bmw anv orginal.. kan de va ngk? | |
|
hur mk betalar du för de då // MVH Jocke |
|
| Jag stack till mekonomen och köpte NGK stift när det var dags för byte senast, funkar alldeles galant och kostade väl runt 250:-, ibland är det skönt med bara 4 cylindrar. =P | |
|
Går det att kolla i instruktionsboken vad man har för nr på styrboxen? eller står det på direkt på boxen? Hittade nämligen ett chip här på säljes, men behöver veta nr. Larry |
|
| om du läser i början av denna gigantiska tråd så står det massor om just chip och nummer på boxen, såg nog samma annons som dig och blev lite sugen på det där chippet. =) | |
|
Monterade i går i ett trimchip, lite pilligt var det men funkade skitbra, vet inte hur mycket i effekt det ska ge men antingen bara tyckte jag att den var piggare, men det kändes lite som den drog mer från botten. Ska nu inhandla & montera ett annat avgassystem, men vad ska jag köpa? Sen räcker det med innsatsfilter eller ska det vara öppet?? Tacksam för tips & erfarenheter. Larry |
|
|
va ligger varvstoppet på nu då? blir maffigare insugsljud med öppet men ja skulle vänta med de till våren! ibland får motorn för kall luft skulle ja tro som då kan resultera i svajjig vid kallstart på tomgången! av egen erfarenhet iof! ja ska montera av mitt k&n öppna filter och sätta tillbaka burken nu när de kommit att bli kyligare! vill du ha mycket ljud, effekt, tysthet som endast mullrar lite extra vid pådrag är lite att fundera på innan man inhandlar nytt avgassystem! bilen känns inge vidare ljudisolerad! ferrita är kanske kostsamt, simons är billigt som få om man dessutom fixar jobbet själv! själv kör ja me grejer som lär ge en liten "normal" effektökning med bibehållen tysthet.. skulle va kul att veta hur mycket effekt de går att få ut från e30318is utan att använda sig av turbo/kompressor..? nån som har siffror från rullande landsvägs test eller liknande?? |
|
|
Nu ska det visst ligga på 7500 . Larry |
|
|
klart en märkbar skillnad är det! mitt drar till 7200 eller 7500 har ja för mig! orginal är på 6700 om ja minns rätt? skulle tro man får roligast på dessa höga varv vid bankörning! längtar till sommar! |
|
|
Jo det är en förbannat rolig bil,vet bara inte vad jag ska ha för sommar fälgar om ja ska ha 16 lr 17". Larry |
|
|
16" smälter in för himla bra + att de går att sänka lite mer än till 17" de ja håller som favoriter är keskin, hartge, azev a, borbet a/t och framförallt compomotive mo!! |
|
| 17" alpina!!! se min bil i galleriet :) | |
|
Jag tycker min bil är tungstyrd, har bytt fjädern på ena sidan och de övre fjädertallrikarna på båda sidorna. Om jag lägger om ratten fullt åt ena hållet vill bilen dra lite åt samma håll. Vrider jag då ratten fullt åt andra hållet går den rakt igen. Någon som vet vad som kan vara slitet i framvagnen? Bilen har gått 30.000 mil Jag har ingen styrservo och nu ligger det 175 sulor på ändå ganska tung i styrningen, skall kanske vara så. Efter fjädertallriksbytena blev den mycket lättare, nu orkar man lägga om ratten fast bilen står still. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Tobbe 76: Kanon snygg, verkligen. Larry |
|
|
Lite sugen på Brock fälgar är jag, såg en annons på mobile där en 325 cab hade sådana, hittade nya fälgar på Molway.com. Men sen såg jag en röd 318is på blocket tror ja det var med just sådana Ace Monaco 17" skit snyggt, & så Tobbe 76:s bil med 17" Alpina. Ja valet är inte lätt. Men Tysk "fet stil" med typ en uppsättning 16" Brock fälgar var ju vad jag tänkt mig från början, å då jätte låg. Larry |
|
| brock b1 lr va de heter är fina! va har du för färg på bilen? | |
|
Den är svart met. Larry |
|
| läckert! min förra va solid svart med 16" fälgar! de va snyggt och då va den inte ens sänkt! brock lär bli super på din kärra! eller azev a om ja fick bestämma! de har ja! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.