|
Sida 12 av 173
|
|
|---|---|
ant |
Ticco: hmm jag trodde det var din primära motor vi snackade om... =\ är det den motorn du köpte av bäckis så snackar vi inte några 5000 kr.. men den kan vara intressant. ska du inte ha motorn? är det bara ventiler som är sönder? verkar den ok i övrigt? What:kom på att jag har elspeglar också.. glömde det innan. men jag har varit inne på att köpa cup speglar och då vet jag inte om jag väljer el. det blir mycket dyrare. sen ställer man ju dom i princip bara en gång, sen får dom stå i det läget. orkar du skriva en lista från teknikens värld så gör gärna det. ===== Länk |
|
Elspeglar var standard på alla E30 ända sedan 83. Extra utrustning är tungt, särskilt läder. Så jag nöjd utan. Saknar kanske sport stolar, men det finns ju racing stolar att sätta i. Hade en massa utrustning i en tidigare 320i -87. |
|
ant |
jaha där ser man.. ok ja så då är det inte så mycket utrustning iaf då.. jag har funderat på att sätta en glasfiberstol på förar platsen i min bil. men jag vil ha kvar längdjusteringen. går det montera en racestol på ett e30 underrede? blir det bra? eller ska den monteras fast i golvet? ===== Länk |
|
ant: Jag har två Cobra Monaco på orignal E30-underrede. Lite bocknings- och borrjobb på ett par aluplattor per stol för att få det att passa, men längdjusteringen fungerar utmärkt och det ser riktigt bra ut faktiskt. Tänker dock inte testa vad SBP har att säga om hembygda plattor. Kör med originalstolar och "rövahetta" på vintern nämligen. Tror inte SBP skulle uppskatta mina 4-punktsbälten heller. |
|
ant |
ok. jo vad spb tycker bryr jag mig inte så mycket om, då jag kan montera tillbaks orginal stolar till besiktning. men om jag smäller vill jag gärna att stolen sitter där den ska. jag vill inte ha ett spegevänt bmw märke från ratten stansat i pannan.. =) går det på något sätt att få stolen att sitta bra i ett orginal underrede utan att man får tumma på hållfastheten? förresten haglund, har du bilder på dina stolar monterade? ===== Länk |
|
Ok, det har hänt en del sen jag var här igår eftermiddag :) typ 27 nya inlägg och massa nytt folk :) Välkomna! iS-träff vore ju toppen, helst nära Linköping/Sthlm (datum, förslag?) Min iS har (som jag kan komma på): --- dimljus servo ditmonterat iS-läpp av mig i efterhand (satt inte på när jag köpte den) stolsvärme elspeglar c-lås (BMW orginal) taklucka nyköpta 17" lm-fälgar :) --- Takluckan är ju skitsnyggt att ha uppfälld i lutande läge (om ni förstår vad jag menar). Dimljusen är nog nån sorts fuktskada eller nån glappgrej, högra dimljuset har glaset spruckit lite på men lagat/tätat med Aquatät (funkar skitbra!) men har inte lyckats laga glappet :(. Jag lyckades fixa dem så de funkade ett tag men sedan la de av igen, tror dock ej att det är fuktskada. Nån som har nåt tips på hur man kan få dem funka ordentligt? Elspeglarna funkar inte heller :( några tips på hur man ska fixa det? Antar att någon kabel är glapp eller nåt. När jag satte på nya iS-läppen så bytte jag clipsen som bär upp den, är ju lika bra, tråkigt att riskera att den ramlar av pga. det. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
ant: rättelse: den här tråden ligger på 5:e plats "hetaste 100" här på forumet. 228 inlägg långt nu... klart det är kul med 318is 16V =) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
och detta på 24 dagar! De flesta andra trådar med lika många inlägg har det tagit flera månader för att nå så högt :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Här en länk till en kass bilb på min bil;) Bilden är stor, 1600x1200 på 701k så slit den med hälsa. Länk Obs, det vita på framskärmen är en relektion från skräpet som står bredvid. och det som ser ut som en buckla längst fram på dörren vet jag inte vad det är men jag har ingen buckla där iaf;) |
|
|
ant: Det var därför jag frågade? Jag vet inte om det bara är ventilerna, har inte öppnat den. Nä, jag ska ha den som reservdelsmotor om, ifall att stakarna skulle titta ut på min motor till sommaren... //Ticco www.ticco.com |
|
|
ant: Det är inga problem. Min sitter bergfast. Det gäller bara att dra bultarna rejält på sidorna. Stolarna väger ju inte särskilt mycket utan det är bara underredena som väger. Tyvärr har jag inga foton på det än, men det skall fixas så fort jag får tag på en vettig kamera. |
|
ant |
Ticco: ja då får det vara så. kan ju var bra som du säger att ha en reservdelsmotor.. iaf för dig om du ska mosa på lite mer.. =) Haglund: vore bra med bilder. jag är lite fundersam över hållfastheten på egentilverkade fästen för stolar. men det kanske funkar. ===== Länk |
ant |
till er som har funderat på att köpa chip från Länk så kan jag säga att jag monterade mitt chip idag. allt gick smärtfritt, och det var inga problem alls. jag har lite bilder som jag ska lägga upp nånstans på styrboxen och vid montering. ===== Länk |
|
ant: har du testat chippet nåt än då? :) du kan ladda upp bilder på (vill gärna se bilderna): Länk skitlätt och bra! -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
ant: hur lång tid tog det för dig att få chippet (från dagen du beställde det tills du hade det i din hand)? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
jag tror det tog sex arbets dagar frå ndet att jag beställde chipet till s jag hade det i min hand. 589.10 kronor kostade det med frakt och allt. (65 euro) jag har testat att åka lite med chipet och kan säga att det itne är som dag och natt men ändå en klar skillnad. nu drar den lägre i registret än tidigare. dessutom är ju varvstoppet flyttat vilket jag troligtvis intek ommer att utnyttja allt för ofta men ljudet som motorn klämmer fram vid 6500-7000 rpm är inte att leka med.. =) det låter grymt.. ===== Länk |
|
Teknikens värld: plus hos 318is Motor Kvalitet Förarmiljö Minus hos 318is Ej servostyrning Pris --------------------------------- Utrustnings listan från Teknikens Värld 1990. Förmånsvärlde 139000:- ABS-bromsar 10476:- Centrallås 2657:- Diffbroms 4563:- Elhissar 5101:- Färddator 4025:- Läderklädsel 12681:- Lättmetallfälgar 7221:- Luftkonditionering 17297:- Metalliclack 4354:- Servostyrning 4720:- Soltak man 6631:- Om man tittar på Opel så har den Centrallås färddator lättmetallfälgar servo som standar. Prislistan gäller även BMW 320i som de jämför med så nog hela E30 serien kan använda sig av denna lista. /what |
|
|
318is Ca-pris "på gatan" i Stockholm 147900:- 1990. /what |
|
|
1989 köpte jag en ny is med M40 motorn, pris 152k. //Ticco www.ticco.com |
|
|
För lite perspektiv på priset: Farsan köpte en ny Opel Omega 87 den kostade 87 500 har jag för mig. Så billiga var ju inte direkt 3-serien. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.