AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.504

E30 318iS erfarenheter!

Sida 118 av 173
Då var man äntligen 318is ägare igen, har ångrat försäljningen
av den förra ända sen jag la reg.beviset på lådan. Grymt roliga
bilar dessa!

Nu till en fråga då, den nya har lite mer utrustning såsom sportstolarna,
original monterat M-tech II paket, pilotlampor i innerbackepegeln,
lilla färdatorn osv. Är det någon här som vet hur vanlig denna utrustningen
var på 318is? tror inte jag har inte sett någon annan här i Sverige med samma utrustning.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det blev ingen is denna gången, den var alldeles för rostig och vissen för det priset (12 000)

/ Fredrik R
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
rerre: har de löst sig? har du sökt bland inlägg här på forumet? åkt till nån verkstad?
trnce: Jag vet åtminstone en som har minst allt det du räknar upp.
Såvida du inte köpt en röd av en klille som heter Thomas boendes i göteborgtrakten?

/Anton
Re
92
Rerre
BMW 318is 16v -90
Balobas: Jag har inte kollat upp det då jag har haft fullt upp med att byta insugspackningar idag. Men har inte motornord diffklumps lager då, ska maila dom och höra! Ingen annan som vet vart man kan köpa lager?

Gasar tills det rasar
Anton: Okej kul, då finns det minst två iaf. eftersom min
varken är röd eller köpt i Göteborg.

Var lite orolig innan köpet att alla prylar och extra plast skulle
tynga ner bilen och ta bort lite av det som gör is så kul att köra.
Men den känns ungefär lika lättfotad faktist. Nån som vet vad
kjolpaket, servo och sportstolarna lägger på i vikt?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
hej! är de nån som har bild på K&N 57i luftfilter kittet monterat i sin is??? skulle va schysst att få!!
Jag undrar om det skiljer sig nämnvärt från Green cottons variant?
Här har du iaf en bild på det.
Länk

/Anton
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Varför ödsla ut pengar på kn, greencotton filter och liknande öppna filter???
Just nu så annvänder jag ett filter från en saab 99 som jag har limmat på en alu platta i ena änden samt en alu stos i andra. Kostade knappt 50 spänn... att få till och vipps så funkar det lika bra som ett 895:- bling bling filter!

m42 lmm har en rektangulär anslutning mot filtret och m10 har en rund anslutning som passar mot m42 lmm . Så istället för att köpa k&n dyra lösning så slaktar man helt sonika en m10 lmm och annvänder anslutningen på m42 lmm...och vipps så passar en slang med dito slangklämma

Men återannvänd tratten som sitter std i m42 lmm ingång (den sitter där av en orsak)
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
tack för tipset! var placerar du bättre 895:- i din bil.. har du nåt schysst förslag?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
anton: tack för bilden!
Vilka bromsok från lite värre BMW:s passar till 318is?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Man behöver inte bättre ok...men därimot bättre belägg.
Jag vet flera e30 som går i bmwcup med std ok/skivor som absolut inte har några bromsproblem. Sattsa istället pengarna på bra belägg..
Du kan dock uppgradera till e30 325ixt ventilerade bakskivor/ok (om du vill ha ventilerat även där bak)
Vad ska du ha din 318is till?

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
895:- tar jag isf och lägger på en satts exentriska bussningar till framvagnen ;)
Oken bak är ändå sönder rostade så tänkte att det va lika bra att klappa på något värre när man ändå höll på :) Vad rekommenderar du för skivor och belägg fram?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
nån som ska till gälleråsen imorrn?
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
pelle p: de blev ett kn filter ändå till slut.. tänkte de va enkelt me plugg`n play.. ajaj där fick man!! staget som håller filtret är de rätta enligt infon man knappar in för att få fram det rätta för bilen på kn`s hemsida: Länk

kanske skilljer sig mellan e30 och e36?

borde se ut som antons: Länk

har hittat bilder på andra e30 is med samma stag med samma filter: Länk
Det skiljer troligen mellan E36 och E30. Något annat vore konstigt.
Som notis satt mitt filter på i en månad eller något liknande. Sen körde jag med original filterbox och filter.

Jag fick göra om fästet som ska hålla filtret, inget stämde med det jag fick med i kittet.

Jag säger som Pelle. Lägg pengarna på något annat...
Bussingar till framvagnen kan man enkelt göra själv... så pengarna kan läggas på annat, bensin och en förarträning på bana tex. Det ger förarträning, vilket i sin tur kan kompensera för oerhört mycket hk i motorn...

/Anton
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
hade tänkt testa bana idag men väder och vind sätter stopp för de! de är ganska mycket klart på min för ett varv eller två så de känns trist att gå i ide redan nu! nån bankörning kvar detta år förutom gelleråsen idag?

fk 60/40 kit
fjädertopplagringar från m3e30
azev-a med falken azenis r-däck
hållborrade skivor
magnaflow 2,25" sport kat/walker superturbo 2,5" slutburk (tyst)
grupp-n chip

de är dags att lägga pengar på soppa och gasa nu efter mycket bytt och fix för att komma tillrätta med hc-värdet jag haft stora problem med! så när de väl blev dags att ha kul så regnar de ute bläh! åker och söker upp närmsta blöta gräsplan och ritar lite tror ja.. :)

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Hej alla "is" ägare. Det här med en vinande bakaxel, Är det lagren i diffen som börjar ge mid sig elelr hur är det egentligen? Börjar på att trötta på det ljudet nu.

/E30 318is -90 (snikutrustad)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.