AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.515

E30 318iS erfarenheter!

Sida 114 av 173
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Nu har man bytt sträckarn o bilen har slutat låta som en traktor. :)
375kr kostade den på Mekis och då fick man den uppreviderade modellen som sitter i M44.
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
Här är bilen ja köpte för några dar sen, modda den lite i Potoshop för att se hur ja vill a den;) Sänkining kommer först sen blir det fälgar hade ja tänkt..! Bilen är i bra skick men har några småfels om ja ska fixa så fort som möjligt=/

Orginal - Länk
Länk

Lite moddat iPS..
Länk
Länk

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
318is -90
Är det någon som vet hur jag ska göra för att få bort stötfångaren på min 318is e30?
Vill ju inte slita tills det går sönder!

al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Du får först pilla loss listen på mitten av stöfångaren, sen så tar du bort "låspluggarna"(ingen aning vad dom heter) sen är det till att dra av den.. Ta det försiktigt när du pillar loss listen..
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Den har blivit relativt lång denna tråden nu :)

Om man skummar igenom, så ser man att många har Mario´s chip o avgas..o de ger ju lite mer, men att det inte flera som har reflekterat över turbo?

Har reltivt nyligen handlat en 318 touring med Is-maskin, kul bil. speciellt när det svänger, men på rakorna saknas det lite att bjuda på med, specielltsom det sitter 325.axel på den..

Därför är ett turbobygge på gång,siktar på ~185-200hk i starskedet.. räcker på vintern iaf :)

Vore kul att höra på om det är fler som tänker i de banorna?
säg att det skulle finnas grenrör att köpa, skulle fler fundera i de banorna då?

Kul att höra vad ni tror..?
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Nu har jag också drabbats av "is sjukan", hämtade hem en från värmland igår, så nu skall det byggas det modellens om bmw aldrig gjorde, bmw 318istouring.

Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
En sådan har jag redan ;)
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Laban>Jag vet, var tror du jag har snott idén nånstans*asg*
Helga
Jag hade för mej att i 318 iS/is skall vara en RIKTIG IS= 136 hkr/16v och inte en 318i 113 hkr/8v.

//Helga
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Kalle : Hehe, det är faktiskt riktigt kul, blir en skaplig skillnad på bil.

Helga: du har för dig rätt, men det vi talade i var att man tar en maskin från 16v-is o lägger i en 113hk "vanlig" 318touring då is aldrig fanns som annat än 2d..
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Laban: Vi får väl starta en ny tråd med våra bilar sen. Det är den vita toruninge du har? Har du bytt motorn själv eller har du köpt den så?
Min bil har börjat spöka efter jag fick tillbaka den från rostlagningen. Takluckan fungerar ej, dimljusena har lagt av. Centrallåset fungerar lite som det vill och nu har varvräknaren/bensinförbrukningsmätaren oxå lagt av.

För mig låter det som ett jordningsfel, någon som har några tips om det finns ställen som brukar strula. Har hört om en jordning till motorblocket som brukar bli dålig.

Jag har även en metallfläta mellan huven och motorrummet, sitter i framkant. Är detta en jordfläta eller är det bara en säkerhetsfläta för att huven inte skall gå för långt upp. Min fläta är helt av just nu.

/Fredrik
Helga
Länk

Kolla denna länk.

//Helga
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
kalle: köpte den av en kompis som bytt motorn, men jag var med då det byttes :)
Br
1
Brinley_
Bmw 525i -89
Undrar om det finns någon som är intresserad av ett chipp till en Bmw 535, steg 3 är det. har ett sånt liggande. vill nog åtminstone ha 2500 kr för det.
Om ni är intresserade ring mig på 0738-367807.
Mvh
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Då skall vi se jag har för mig att det stod ngt på sidan 1 att den här tråden handlar om 318is och mig veterligen har är inte M42 motorn 6 cylindrig och på 3.5 liter. Rätta mig om jag har fel.

Jag är dock mkt nyfiken på vad steg 3 är för något avseende sugmotorer men hela insändaren kanske är ett skämt som jag inte förstår.

JohnC
olika steg på sugmotorer innebär ofta hur trimmad resten av motorn är. portning, kamaxel, luftfilter, avgas mm

Jag håller med om att det inlägget var väldigt oväntat, men om vi ändå är inne på att sälja grejer så har jag en ratt till volo liggande om någon är sugen *skämt*

Visa användare
54
Tomter guttn
540iA Touring -94
525tdsA Touring -98
318is -90, Banebil
Ja da her jeg også kjøpt meg 90 mod 318is hvit.

Har hatt flere 325er og en 323 e30 men selvom ikke 6er lyden er der så er det en fantastisk velbalansered bil.

Gleder meg til banetreff på acr i sommer. da skal den få kjørt seg :-)
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
köpte Anton Lillsund gammla bmw 318is -91 idag... Chiptrimmad går riktigt bra.. lilla diffen passar alldeles utmärkt till vintern =)

/Strengbohm
Free your mind, E30

Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel!
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Någon som har koll på måtten för modellbeteckningen på bakluckan?
Har nyligen inköpt dito men vågar inte höfta dit märkena.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.