AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.600

E30 318iS erfarenheter!

Sida 112 av 173
nån som vet hur det går med hemsidan www.318is.se Dom svarar inte på mail

putte
putte_cool: Jag har inte fått något mail. Iaf inte vad jag har sett.
Har du mailat mig ikväll så återkommer jag så fort jag kommit hem från jobbet.

För att ta det med 318is.se lite snabbt...
Jag har sålt min E30 och kommer nog inte orka göra klart sidan så som det var tänkt nu när jag inte har bilen kvar osv.

Har ni mer funderingar eller förslag osv så maila mig gärna.

/Anton
det var ju tråkigt att höra:( kan du inte överlåta sidan åt nån med starkt intresse? nåt mail kommer inte bli nödvändigt då du inte kommer gå längre med sidan

putte
Oj det här missade jag att svara på. Ett mail hade varit bättre.. ;-)

Visst kan sidan kanske tas över av någon annan. Maila mig gärna angående det. Domännamnet hade jag tänkt behålla men det går kanske att diskutera det också.

/Anton
Ta
7
Tankizz
318I Cab -92
Skall El-hissar på en cab -92 gå att använda även när tändningen är av?. Jag måste slå till en kontakt som sitter lite ovanför hiss knappen till höger framdör, och den måste jag komma ihåg att slå av varje gång annars lyser symbolen i hiss kontakterna hela tiden.

Tankizz
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Tyvärr måste pärlan säljas gansk snart, =(
så jag tänkte höra med er andra vad man kan tänkas få för den?

Ta och kika lite här om nån har lust;

Länk

MvH Mathias
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Någon som vet om man kan köra 318is på Shell's nya V-power 99 oktanig bensin

Om du kan?
Klart du kan! Skillnaden mot 98 oktanig bensin lär inte vara specillt stor.

Testa och bedöm, själv..

/Anton
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Håller på och provar med Etanol ca: 35 - 40% blandning. Vet inte hur det påverkar förbrukningen ännu men motorn känns absolut inte slöare. Dessutom kan jag nu tanka 95 oktan bensin istället för 98 oktan som mitt lilla chips kräver.

JohnC
Da
1
Daniel Ene
318is -90
Men så här ligger det till. Har en 318is E30 som om jag provocerar fram ett bakvagnssläpp i en högersväng (enbart hö) så tappar motorn(drivlinan?) kraft när bakvagnen återfår fäste.. (kanske 2 av 3 gånger)

Är det något "vanligt" fel eller blir det till att ställa av och palla upp bilen för att lokalisera felet? Är inte alls van med BMW och har bara haft bilen i två veckor.. tänkte om det var något märkesspecifikt eller något..

svårt att lösa på en så pass vag förklaring, men jag tänkte om det var ett välkännt fel? Någon?

mvh / Daniel

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Matte_J, jag kan säga att jag är intresserad, jag har inte ekonomiska resurser ännu men förhoppningsvis ganska snart.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Någon som vet hur mkt ventillyft en m42 klarar med std kolvar?

/Pelle
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Tjupps!

Någon som vet vart man kan komma över ett chip till en 318is för en rimlig peng?
Sådärja nu är jag också medlem i 318is- mafian :D

Har införskaffat en Alpinweiss, byggd 06/90, med 16900 mil på mätaren. Något bruksig i lacken, men superfin invändigt och mycket bra maskinellt. Är mycket nöjd med bilen än så länge, och tycker verkligen att modellen förtjänar all hype, och en 112 sidor lång tråd :)

Mvh,
Kalle
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Kalle, då är det bara för dig att slänga ut all inredning, köpa en riktig "sitta still stol", montera koni justerbara med 60 nm fjädrar fram och 80 nm fjädrar bak (tror att de klarar det). Samt skaffa en uppsättning R-däck så får du riktigt kul. Lite styvare bussningar som Tor-Joki på nätet här säljer är inte så tokigt det heller även om det transplanterar en hel del ljud.

Är du dessutom riktigt snäll så kan du få köpa mina trimkammar billigt ;O)

JohnC
Koni på min bil???? No way ;) Möjligen Sachs, ifall de kan frambringa något skoj chassiekit.

Vi får väl se hur långt det spårar ur, men ambitionen till att börja med är att ha en trevlig bruksbil som det går att köra med på bana utan att man välter. Lite bussningar, bromsar. R-däck? Då kan man inte sladda! :(

Mvh,
Kalle
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
JohnC< Trimmkammar lät ju väldigt intressant! :)
Är dom till salu?
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Japp finns på Autopowerbörsen. Dock är det utan chips till E30 bilar, jag har en bra adress till ett chips som funkar bra dock. I våras så testade jag bilen på rullande landsväg och fick då effekten 165 hk med kammar, chips och öppet filter. Tar den siffran med en nypa salt men klart bättre än original går den dock. Om man filar lite på toppen och mappar motorn istället för att använda chipset så skulle jag gissa på att man får ut 170 glada kusar. ;O)

JohnC
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Någon som vet fyllnadsmängd i bakaxeln till en 318is och vilken olja man ska använda?
Kalle: Om du inte kan sladda med styvare grejer i chassit så behöver du bara gasa lite mer.. Det går utmärkt med torr asfalt och varma r-däck. Trust me..
Se min profil om inte annat. ;-)

Gruv: Lossa båda pluggarna, den undre för att tömma bakaxeln, fyll genom det övre hålet tills nivån är jäms med hålet. Då har du rätt mängd.

Vilken olja du ska ha kan du söka dig fram till här på forumet eller slå i någon butiks kataloger där det står.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.