AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.626

E30 318iS erfarenheter!

Sida 110 av 173
Hmm... Låter inte som något kul alternativ... Har ju ett superstort luftfilter nu ;)

MVH Johan - www.compello.se
De
165
DeWa
328iAT -96
Mordiiax: Skär bort "golvet" i luftburken så att filtret hänger fritt i luften så får du till ett ganska maffigt ljud.
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag kör med ett gigantiskt SAAB filter och det låter helt ok vid 7000 rpm

JohnC
66
79
66a
318is-90
Hej alla is ägare! Jag undrar bara om det är svårt att byta slavcylindren på denna bil? Är det någon is ägare som har gjort detta?

Mvh
Anders
sabar man en helt original 318is -90 om man kränger ditt ett m3 evo III paket?
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Quote från DeWa's inlägg:
Mordiiax: Skär bort "golvet" i luftburken så att filtret hänger fritt i luften så får du till ett ganska maffigt ljud.

Är det verkligen bra att skära bort golvet i luftburken? Jag menar kan det inte vara skadligt på nåt sätt? Skit som kommer in...?

Vad kan ni rekommendera för motorolja till 318is:n om man inte kör på vintern och kör ganska mycket på bana? Helsyntet antar jag? Men vilket märke och vilken viskositet?

De
165
DeWa
328iAT -96
Luften kommer ju in underifrån på samma ställe som innan "operationen", det är bara det att det kommer in mer luft. Går dessutom alldeles utmärkt att köra med originalfilter eller motsvarande ersättning från t.ex Mekonomen och då kan man ju kosta på sig att byta en gång varannan månad eller liknande.
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Mobile1 5/40 kör jag på och det är nästan bara bana
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Ingen som har en fin 318is -90 eller -91 att sälja till ett rimligt pris?

Maila mig om du har det: agitator19@hotmail.com

Mvh Stefan
Ta
7
Tankizz
318I Cab -92
Är där någon som vet om det finns en eller flera bra reservdels firmor som säljer nya eller beg. slit/reserv delar till BMW 318I?

Tankizz
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
är det någon som har någon erfarfenhet av att byta kamkedjesträckaren på IS:en? är det mycke krångel?

// David
Sv
32
Svanen
318is -90
BiC:
Det är väldigt enkelt att utföra! Du skruvar "bara" ur den gamla, som kan sitta ganksa hårt, sen är det dags för den nya som dras åt enl. angivet moment. Vid första uppstart ska du hålla ca 2500-3000 rpm i ca30 sek, det rasslar friskt dom första sekunderna dock inget att bry sig om, sen är det bara tuta & köra!

/Joel Svahn

Min bil: Länk
finns 318is -90 utan sportstolar original?
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
Svanen: lät ju inte allt för överdrivet svårt! Hur är det med kamkedjan, sliter det den omman har kört med dålig sträckare ett tag?
// David
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Ja, 318is E30 såldes utan sportstolar. Sportstolarna var extra utrustning.

/Simon
finns det nå mer som inte var standarn som man kunnde köpa till som styrservo å sånt?
Sv
32
Svanen
318is -90
BiC:
Det vågar jag inte svara på!? Kanske någon annan vet? Hur långt har din is gått förresten?

/Joel

Min bil: Länk
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Servo var inte heller standard, Analog klocka var standard men den kunde man välja bort för att istället ha en sorts "checkpanel" (tror inte den heter så men digital är den iaf..) Taklucka tror jag var standard men är inte helt säker.

/Simon
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
Svanen:
Den har gått 19000 mil.. Har precis bytt sträckaren nu och det blev ingen bättring! =( Kedjan glappade i sidled när den var slak men jag tycker inte att det pga det som ger rasslet.. vad annars kan det vara?
Är det någon annan som har haft några sånna problem?

// David
svårt att konventera till servo? elhissar finns det? svårt att konventera från manuel?

putte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.