|
Sida 108 av 173
|
|
|---|---|
| Hörrni ni ni .. det är dags för nytt avgassystem, men det måste låta rätt också, Har funderat fram och tillbaka på om komfort är viktigt, men efter att jag stoppade i nya fjädringskomponenter kom jag snabbt fram till att jag redan valt bort komfort för rumpan, så då kan man lika gärna offra öronen också. Vad ska jag välja? Vill absolut inte strypa bilen, ej heller "mesa" till ljudet. Den låter redan idag ganska gott med uppskuren luftburk och sönderrostat originalsystem men lite "vassare" ljud hade inte varit fel ... | |
| apple dämpare blir säkert bra....väger dessutom mindre än original | |
|
Finns det om möjligt NÅGON längre tråd än denna i detta forum? 108 sidor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) //Chrille |
|
|
Jag har problem med min nyinköpta 318is -90. Den startar inte, jag har bränsletryck och ström till spridarna men spridarna öppnar sig inte. Sitter det någon givare vid svänghjulet eller nåt på dom som ska ge signal till boxen som i sin tur jordar spridarna? Bilen har stått i ca 2 år så jag misstänker att det är glappkontakt någonstans men inte hittat vart. |
|
|
Är det nån som har erfarenhet av att sätta i en m42 motor från e36:an i en e30? har kommit över en fabriksny motor men kruxet är bara de att dom lömde hälla i olja från fabrik innan provkörningen.. Risk för dåliga lager med andra ord! |
|
|
BiC: Knappast fabriksny då va ;) Inte bara lagren som har tagit stryk utan samtliga glidytor kan vara repade = obra... Fö så ska den passa utan problem, iaf om du tar insuget från E30´n och ev motorfästena. --- /Micke |
|
|
När man ska av med ventilkåpan, vad är det för packningar man ska ha då? Ska tydligen vara massa småsaker förrutom ventilkåpspackningen? Även övrigt förfarande skulle vara najs att få, förstod inte så mycket av haynesboken då allt står på engelska ju :( MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Antar att det är detta man ska ha? Ventilkåpspackning 132:- Ventiltätning åtgår 8st 18:- MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Strypt: Nej inte helt ny då men.. =) Men alla givare och sånt är lika då? Borde vara värd 5000 kr iaf.. =) //David |
|
|
Mordiiax: Du behöver inte byta packningen när du lyfter på ventilkåpan och ventiltätningarna krävs det en hel del mer mek för att byta + att det isåfall krävs 16 st ;) BiC: Tja jag vet inte det...skulle jag köpa den motorn för 5k så skulle jag iaf skruva isär den innan och inspektera ordentligt. Vev, oljepump, block, kolvar, kammar med överfall etc, etc allt KAN vara repigt. Beror ju på hur länge dom hade motorn igång innan dom insåg sitt misstag...Men toppen borde ju vara fräsh iaf =) --- /Micke |
|
|
Köp hela min motor istället, från en 90:a. Till er som eventuellt mailat mig om min annons här på Börsen - jag byter internetleverantör just nu och pga det tar det ett tag för mina mail att komma fram till er. |
|
|
Det är olja runt tändstiftet till 2:an cylinder... Räcker det med ventilkåpepackning då? MVH Johan - www.compello.se |
|
| Sjukt många inlägg här....finns nog ingen som orkar läsa allt det här..... | |
| Tänkte lägga i en 318is motor i en E30 318 Touring -93, nån som gjort detta o vet hur mycket jobb det är? | |
|
Finnsd et verkligen ingen utav alla 318is ägare som är från värmland? Visste inte att den var utdöende... |
|
|
Mordiax: Jaså ok, ja ev om det inte är skruven som sitter där som är gängpaj, rätt vanligt tyvärr. --- /Micke |
|
|
Strypt: Jag tycke inte att de skulle ha kunnat tagit så mycket mer än vevlagren, men som sagt, det kan ha blivit lite revor! Har inte så mycke erfarenhet av bmw´s motorer. Hur pass känsliga dom är.. Körde en volvomotor med trasig oljepump 3 varv på en folkrace tävling och de enda som tog stryk va vevlagren.. Dewa: hur mycket ska du ha för den då? Mil? Fulingbusen: Jag är från värmland.. //David |
|
|
BiC 4500:-, 17000 mil ca. |
|
|
BiC: Jag säger inte att det absolut är så, utan att det KAN vara så iom att det är glidlagring. Allt beror ju på hur länge den har varit uppstartad utan olja. --- /Micke |
|
|
Strypt: Får se hur jag gör med motorn, den står vell kvar antar jag! Hade en fundering på att turbokonvertera den och då hade det varit kul med en motor som varit hyffsat fräsch. Annars snikbygger jag om en volvo.. hehe //David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.