AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.508

E30 318iS erfarenheter!

Sida 107 av 173
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag kommer till Mantorp den 21/5. Skall bli duktigt kul!

JohnC
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
XiOUS : ja är sugen.. va krävs de för att man ska få köra där i form av licenser och liknande medlemskap ??
DeeXTeer: Du kommer kunan lösa en så kallad "prova på-licens" på plats om du inte har "förarlicens racing".
Medlemskap i klubben fodras också. Även det kan lösas på plats.

Läs mer på Länk

/Anton
Jag har en 318is på gång men måste bogsera den en bit. Jag hittade ingen bogseringsögla i fronten, är den gömd eller icke-existerande?

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Fulingbusen:
Det är en lös ögla som du gängar in innanför en liten fyrkantig plastbit, öglan ska vara i verktygsfacket i bagageluckan om du har tur....

Mvh Andreas
Ok, tackar!

Jo
10
Joacim 82
318IS -90
Är det någon här som har orginal fjädrar till 318is att sälja?

Joacim 82: Jag svarade på dina frågor i mailkonversationen vi hade.
Fjädrarna finns fortfarande kvar..

/Anton
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
Anton: Ska försöka hitta en diff då, borde vell finnas på någon skrot skulle jag tro!
Vad är det som kan ge pendlande tomgång på bilen, är det atrt den suger luft någonstans. Har problem med det. bytte slangen mellan luftmassemätaren och insuget men det blev inte bra. Misstänker att det kan vara vevhusventilationen som inte är som den ska, kan den orsaka dessa problem? tacksam för svar..

David
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
är det nån som har satt i en m42 motor från e36 i en e30? Tänkte ifall den passar rakt av med kablar och sånt?

//Daivd
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Eftersom min tråd om stötdämpare försvann tänkte ja om ja kunde få slänga in frågan här även fast det gäller 325im, de är ju samma chassie ändå :)

Måste byta bakdämpare på 325an, sittandes nu är orginal M-technic gula saker o de är helt sjukt mjuka.. Har FK 60/40 sänkfjädrar och fram är det helt underbar...

Så... Vilka bakdämpare skall ja ha om jag vill att bilen ska bli rejält hård i baken?
i nu läget är bilen helt osvängbar och överstyr nåt fruktansvärt...

------
/Chrille
Länk
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Köp nya original bak bara så blir du nog nöjd, vill du ha lite hårdare så finns det ju gula konis eller bilstein sprint att välja mellan, men då bör du ev. byta även fram för balansens skull.

Vill du ha "rejält" hårt så är det grupp n kittet som du ska peka på hos bmw ;)

---
/Micke
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men ja är rädd att den blir för mjuk me orginal...

Gör man bonntricket med att gunga på bilen så slutar den gunga direkt.... det är bara det att den är mjuk som satan....

Var hittar ja tex. bilstein eller koni till bra pris?

Har Monroe Gasomatic på min 318:on och den är MYCKET hårdare.. Det gör inget om 325an blir hårdare än den...

------
/Chrille
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan tillägga att fram är bilen i princip helt stum, trycker man på huven går det inte att rubba bilen i fjädringsväg nånting... stutsar som bara den... Nästan för hårt vilket medför understyrning vid ojämnväg...

Så hårdare i fram är helt uteslutet..

------
/Chrille
Länk
Är det likadana fjäderben som på 325orna? Samma sänkningssats?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ska väll vara amma fjäderben dock tror ja sänksatserna till dem med 6:or är hårdare i fram...

------
/Chrille
Länk
Marginellt hårdare fram. Troligen skiljer konstanten aningen bak också.

Men det rör sig om väldigt små skillnader även om %-talet är högt från tillverkaren...

/Anton
Sv
32
Svanen
318is -90
Nu har jag hittat ett par nya fälgar till ögonstenen, har nu sålt 16 tummarna och gått till 17" och på köpet gått miste om lite väghållning känns det som, men den ser i alla fall enligt mitt tycke mycket trevligare ut nu..

MvH
Joel Svahn

Min bil: Länk
Hej!

Undrar om någon på rak arm kan säga vad det är för diameter på bränsleslangarna till M42. Blir lite smdigare att köpa innan man plockar bort dem.

Mvh
Mathias
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
6mm..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.