AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.509

E30 318iS erfarenheter!

Sida 105 av 173
Tjenare!
Finns det någon aktiv här som kör en 318is i Halmstad? Skulle uppskatta en visning av denna sagolikt underbara bil, som det enligt alla lovord verkar vara. :)
st
251
strypt
525 -92
318is -90

XiOUS: Det är defenitivt inte samma tändspolar på alla E30. M42 har en spole per cylinder medans alla andra E30 har en för alla cylindrar. Är du verkligen säker på att spolen är trasig?? dom slits normalt sett inte så om den är trasig så skulle iaf jag vända mig till en skrot.

---
/Micke
Mjolle: Kom till Mantorp på Torsdag! Det kommer var en del 318is där då deras ägare kommer att köra upp för racinglicens.

Jag kommer själv vara på plats för att hjälpa alla på plats.

Gratis inträde för besökare. En stor mängd racebilar kommer dessutom att köra shakedown och träna lite. Lördag söndag är det långlopp. Dock ingen 318is som kör där.

Välkommen! :-)

/Anton
Lite långt att köra för att titta på gamla bimmers.. *flinar*
Det hade varit kul, men lite långt bort.
Th
24
TheXtrance
540iA -94
E30 318iS -91
E30 325 "M3-replika" -89
Hej, finns det nån som har erfarenhet av turbokonvertering på den lilla fyran i 318Is? Skulle vara väldigt tacksam om nån skulle vilja dela med sig av sina erfarnheter då jag tycker det saknas lite pulver i maskin. Bilen är ju störtskön förövrigt och viktfördelningen är perfekt för att bygga en riktigt banracer.. =)
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
TheXtrance: då ska du nog prata med "is-matte" har för mig att han har plockat in en turbo vid det här laget.

strypt: Tack för infon, jo tändspolen på 4:an är dålig har konstaterats av servicekille.

Vem/vart kan man köpa chip av nu till is:en ?
Hittar inga annonser på chip

KKR

Min bil
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
is-touring:
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Den texten angående chip til 318is som finns på länken här ovan kommer ursprungligen från Länk 318is.de

Att Xious har teten på sin sida är för att man skulle kunna läsa det på engelska.
Chipet det står om i den texten är tillverkat av killen som driver www.318is.de. Om han tillverkar fler chip vet jag inte men jag har för mig att det var nåt prat om att han inte gör det längre.

Mitt chip kommer från Mario och jag är mycket nöjd.

/Anton
Bi
29
BiC
318iS 16V -90
Tack för tipset svanen!
Andersson_CSI , Anton Lillsund : Tack för infon !!

Har tagit kontakt med Mario nu och han säljer fortfarande chip till is:arna ca: 700/kr med frakt

Tyckte betalningen var lite osäker med att man ska skicka pengar i ett kuvert ...

Hur har ni andra betalat som har köpt av Mario ?

KKR

Min bil
Länk
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Någon som vet var man kan få tag på stora insex nycklar? T.ex. till att byta olja me..

/Simon
Hej! jag ska ivä'g och kolla på en bmw 318 (e30) idag, den är ganska risig, har tre tvåor: en spindel led, tonade lykotr och sänkt, förövrigt är bilen lackade med roller !, men då jag inte är i åldern för körkort riktigt och detta ska bli min första bli så har jag exakt ett år på emj att göra iordning den, jag ska ta med mej min svåger som jobbat på bmw verkstad osv osv, men är det ngnting speciellt jag ska kolla på ? MVH Mattias
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Läs det som står här:
Länk

Är det en vanlig 318 eller en 318is du ska kolla på?, det är som bekant en viss skillnad. Vilken årsmodell är det på den?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Vet tyvärr inte om det är vanlig eller is, det återstår att se, men det är en 97a
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Jag misstänker att de inte skulle stå 97a utan 87a och då e de ingen is.. Den "riktiga" is:en kom 90.. 88 och 89 finns de 318iS (stort S) men dom har inte m42 motorn utan M40 motorn.. 87:orna har m10 motor vilken brukar hålla bättre än en m40 motor..

/Simon
precis, en 87a, men motor duger som första bil eller ? vet du något som inte stog i begagnet guiden ?
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Jag tycker att en 318i duger gott som första bil. De e ganska bra att ha en inte allt för motorstark bil i början när man inte är så van att köra.. Begangnatguiden var en bra sammanfattning tycker jag. Den hade fått med allt viktigt.

/Simon
det var precis det jag tänkte, ta det lugnt i början... men köpet är "uppskjutet" tills på tisdag, så vi får väl se, tack så mycket för hjälpen !

/Mattias
is-touring: Jag betalade 500 kronor inkl frakt om jag minns rätt. Mycket mer än så var det inte.

Jag vill minnas att det var någon form av postförskott jag betalade.
Möjligen har det inte fungerat bra för Mario och därför har han bytit betalningmetod.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.