|
Sida 102 av 173
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja ha ett forum enbart för 318is! Något ställe där all möjlig fakta kan samlas. T.ex vilka diffar som passar, vilka oljor som är bäst. Vilket trim man ha ha och i vilken ordning. Hur ska man bygga på den eftersom för att gå bättre på bana osv osv osv osv... Typ som 318is.de utan att man måste ha babelfish :D Länk är också något att ha i baktanke! Känns ju lite dumt att behöva fråga om exakt varenda liten sak men just nu finns ju inget annat alternativ ;) Har faktiskt funderat på att dra igång en 318is forumsdel på mitt forum men hoppas verkligen att någon annan vill ta det initiativet! MVH Johan - www.compello.se |
|
|
En liten fråga bara.. Vem tycker att ja ska byta bort min volvo 940 gl -91 mot en 318 is -90? Bmw: Silver, 17 tummare, 18000 mil, tyskimport, fräsch inredning, servicebok tills den kom till sverige. Volvo: Rost, 31000 mil och plåtisar! Killen vill byta jämt.. Är de värt det? Är synkringarna dåliga på tvåan om den är lite svår att få i när man växlar ner? enda problemet ja kunde märka med bilen.. |
|
|
Jag hade en Volvo 960 -96, 14000mil och alu året om. Jag bytte och ångrar mig inte för fem öre :D Jag fick dock lite pengar imellan å... Fick nya speglar idag btw :D oooo så snygga, lätta och i ett mystiskt material :P Länk MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Vi får se hur mycket som är inkluderat från start, men med tiden lär någon form av kunskapsbas byggas upp. /Anton |
|
|
Sådär, då har jag anslutit mig till den lyckliga skaran. Köpte tidigare ikväll (måndag) en riktigt trevlig E30 318IS :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Då var man 318 IS ägare! =) |
|
|
Låter trevligt! Grattis till ett bra bilval:-) Mvh Anders |
|
|
Modiiax; På länken du visar finns denna bild Länk . 163 bänkade hästar med chip + filter var inte dåligt! Grattis Andersson och BiC till roliga bilar :) Bilder? /Manray/ |
|
| Har kört mycke sån... Kanopn | |
|
Manray: Här är siffrorna på min bänkning. Länk Resultat: 157.2 Hk vid 6180 rpm. Om det ska läggas sån stor vikt vid det vet jag dock inte. Modifieringarna strcker sig till chiptrim och grövre avgasrör. Till er andra säger jag grattis till er roligt bilval! :-) /Anton |
|
|
Anton; Har inte hängt med så bra i den här tråden, men är det chippet som gör den "stora" effektökningen eller har de mer original? /Manray/ |
|
|
Manray: Tackar, Bilder kommer snart. Ska bara få på sommardäcken och helst andra än dom i plåt som följde med. Bilen är grymt fin bortsett från en del rost, men det går alltid att ordna. Endast tre ägare innan mig! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Härligt! Har fått en del rost över vintern :( Vet inte om jag ska laga eller ej.... funderar på en hel omlack i öst istället :) /Manray/ |
|
|
Manray: okej, ett jäkla otyg det där med rost :( Har du några bilder på din busbil? Jag har tänkt börja "exprimentera" lite inom rostlagningen här i vår och om det blir ett okej resultat får det vara annars lutar det väl åt omlack här också... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Låter smart! :) Kan maila en bild, men riktiga bilder kommer när jag lånat min kompis D70! ;) Ha det bra! /Manray/ |
|
|
Tjena killar, kanske någon av er som vet om ett SI-kort (ServiceIntervall-kort) från en 320i passar i mätarhuset på min 318is? |
|
|
DeWa = vad betalade du för motorn??? putte |
|
|
Manray: Maila gärna en bild du, Mest plats finns om du mailar till fredrik.anderson@gmail.com (ja, det ska vara ett s.) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Too late ;) | |
|
Manray: Du har mail! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.