AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.565

E30 318iS erfarenheter!

Sida 101 av 173
En ny är nog enklare att få tag på, hör med BMW.
De flesta iS läppar har fått vika hädan för snövallar, trottoarkanter eller dylika hinder.

Fredrik M
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Okej, och dom finns hos alla bmw handlare?

MvH Björn
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Mordiax: Har du kollat så att det inte är vinterdäcken som fjädrar då? Det är lätt att lura sig om man inte tittar på hur hjulet rör sig vid infjädring.

---
/Micke Länk
Mordiiax: Det låter som att de stötdämpare som sitter på nu är slut. Fåpr du M3 grejrna billigt så kan det ju vara värt ett test.

Bjärn: Du kan köpa begagnat eller nytt. Har för mig att nypris ligger på dryga tusenlappen. Se till att skaffa nya clips som håller läppen då dom ofta går sönder eller saknas.

/Anton
PowerBörsen eller Blocket :) Bara att hålla koll ;)
Kostar väl 1300:- ny annars?

MVH Johan
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Köpte ny på Bmw =) 915:- med alla clips och frakt! Tyckte ja var bra pris så ja slog till på de.

MvH Björn
Troligen ligär ju vinterdäcken orsaken till lite halvdan körkänsla på torr asfalt, men då bilen hissades upp och ner så var det definitivt inte däcken utan den svajjade :)

Vore schysst om nån kunde snoka rätt på lite teoretiska siffror om hur M3 doningar gör sig på en 318is för jag är bra sugen på att testa iallafall!

MVH Johan
Sök efter fjäderkonstanter på rejsa tex. Jag vet att det finns data på 318is där iaf.

M3 E30 är i standard inte speciellt bankörningsvänlig om man ser till Hz osv. Det är inte heller de flesta "väghållningskit" för den delen.
Det fungerar helt klart, men det finns bättre grejer. :-)

/Anton
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Mina erfarenheter av en 3.18 iS -89

* Problemfritt ägandet
* Kul, pigg och bränslesnål bil (relativt andra BMW)
* Läckage topplocket
* Lättmeckat, billiga piratdelar!
* Förvånansvärt tyst gång vid motorvägsfart för att vara en fyra
* Håll koll på oljenivå för att slippa problem med ventiler med mera
* 2-dörrar är surt! Men det får man ta om man väljer modellen!
* Försök och få tag i ett ex som vårdats väl, servicebok med mera.

Henke B
Fick ett samtal av min BMW verkstad där bilen stått i en vecka nu pga 'lite' vattenläckage...
~8000:- kommer notan att gå på pga att kylaren, värmepaketet och den lilla cirkulationspumpen bakom insuget är kassa.
Sen är termostaten bytt och givaren till tempmätaren. Men nu fan ska ju hela vattensystemet vara i klockrent skick. Bara vattenpumpen kvar ;)
Köpte dessutom kolfiberspeglar nyss från s14motorsport.de så det känns ju som roliga utgifter nu :D

MVH Johan
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Plockade ut min ögonsten i förra veckan. Stått i garage i 3.5mån, och den startade utan minsta problem. Glad över detta givetvis lägger jag om till sommarsulor och kör hem kärran (lugnt givetvis, nästan löjligt, för att inte fresta på innan motor etc blivit varma)

Så, för er is-entusiaster tänkte jag bjuda på lite ögongodis från förra årets "mek" (inget denna vintern) :) Våren är ju snart här, så det börjar ju onekligen klia i fingrarna..

Håll till godo!

Länk

---
Länk
Satan å Schrimp... Rätt så idiotisk vrålläcker bil du har!!!
Fler bilder på den?

MVH Johan
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Hehe, tackar.. hur många vill du ha..? tror jag har ett par tusen ;)

Näedå, du/ni får hålla er till tåls.. "318is.se" kommer innehålla allt o lite till om min bil. :D

---
Länk
Gaah, får väl strutta ut i garaget å göra något magiskt då. För nu har man ett mål att bräcka ;)

MVH Johan
66
79
66a
318is-90
Tjena! Här är en till som har plockat ut sin ögonsten.Har stått i garage i 4 mån.Startade utan några problem:-) Sommarsulorna ligger på,nytvättad, våren är här kan det bli bättre:-))

Mvh
Anders
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Schrimp: Vad har du använt för färg då du målat bakvagnen?

Mvh/Palle
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Först är den grundad med vanlig grundfärg, sen är den epoxygrundad och slutligen ligger där blanksvart epoxylack.
Den ska tåla det mesta i "stenskottsväg" nu :)

---
Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Behöver nya tändkablar till min 318is -90...
Satsen kostar hos Mekonomen 1800 kr...

Ja, tips var man kan köpa billigare? Ev. göra själv dvs klippa och vinga och sånt där eller är det komplicerat?

Kanske billigare i Tyskland men jag vet ej vad sån grej heter ;)

Tack för tips...
Tändkablarna är lite speciella på M42an.
Det kanske går att göra egna, men jag vet inte.
Kontaktpluggarna är ganska långa för att nå ned till stiften i toppen. Förhoppningsvis går dom att använda med nya lösa kablar?

/Anton
Alla som har intresse av 318is eller eventuellt äger en 318is E30.
Som information så kan jag meddela att domännamnet www.318is.se är bokat och kommer inom kort tid framöver peka på en helt ny sida som jag och Thomas har jobbat på den senaste tiden.
I huvudsak kommer Schrimp (Thomas) och min bil vara presenterade.
Men ni andra, vad skulle ni vilja se på sidan?

Sidan har haft ett utseende som har varit av största möjliga temporära utseende kspat av mig. Detta för att det inte ska vara helt tomt där.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.