|
Sida 100 av 173
|
|
|---|---|
| Ogud vad jag saknar min 318is .... Bättre och roligare bil har jag aldrig haft.... :( ...... Hoppas att man köper en till någon gång i framtiden.... :) | |
| hej det är inte någon som har något kretsschema på varvräknaren, ja skulle vilja veta vilken stift eller kabel som går mellan instrumentet och motorrummet... | |
|
Länk Lite film på min :) Tanka zippen som finns här annars för ännu mer bilder å film! Länk MVH Johan |
|
|
Börja gasa tidigare genom svängen ;) Mvh Per |
|
|
P3r: Kolla på dom övriga filmerna får du se då hur det går :D Blankis under snön och dåliga vinter däck kräver ett ägg under gaspedalen! MVH Johan |
|
| hallå, jag har tidigare läst att öppetfilter inte ger nått extra i is:arna, men har på flertalet bilder sett sånna. är det bara för dom försöker vara ball:P eller ger de nått extra?? | |
|
Öppet filter ger oftast inget förutom sämre luftrening på de flesta bilar. Har förövrigt gått och köpt mig en is till, röd och denna gången utan taklucka :) --- /Micke Länk |
|
| Det är egentligen onödigt alltså:D ett filter för dryga 1000ingen som inte ha så stor verkan. Bättre sound kanske.. aja, lät onödigt iaf;P | |
|
Gissar att 1000 kr filter inte är bättre än att montera ett originalfiler, det som är viktigt är onekligen arean på filtret. Tror på att köpa ett riktigt stort filter och montera det istället för originalfilter samt öppna upp och skärma av för kalluft. Mvh John JohnC |
|
|
Hej på er! =) Tänkte bara berätta att jag, efter mycket snack om att köpa mig en 318is... Nu äntligen gjort det! Det blev Helt plödsligt väldigt aktuellt att skaffa en ny bil liksom... Eftersom saltätaren (318i -88) parkerades på andra sidan av ett dike... Den blev lite dålig... ;) Vänster framhjul tröck upp golvet i cupèn så pass att koppling och bromspedalerna låg i hop och inte gick att trycka ner... *skratt* =) Jaja.. så kan det gå... Det var faktist med i beräkningarna att den skulle av vägen åtminstånde en gång i vinter. Förra året var det två gånger. Men jag hade inte tänkt att den skulle bli så här krasslig.. =) Händelseförlopp: Jag var ute och sladdade lite i vanlig ordning... Kom till en vänster/höger kombination som jag skulle åka på tvären igen om Det var snorhalt på vägen så jag körde sakta... Gick ner på 2:an innan vänstern, och gav spettet i ingången av gurvan! Hmm... Det greppade! Va fan... Jahapp... i med 3:an då i stället... full skruv och upp med kopplingen i ingången till högern. Men se där var det snorhalt igen bokstavligt talat! Nog fan släpper det allt!! MEN i fel ände.. ;) Det enda jag han med att säga: JAJAJA.... Det här går åt helvete! Sen brakade vi (Jag och kompisen) över diket. När Vi väl stod stilla började jag asgarva, och han med för den delen...!! Sen var det bara att ringa en kompis som är bonde son. han komm med en hjullastare med gafflar och körde hem bilen till mig. Såå.... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Många undrar vad det är som pyser, frustar och kvittrar från framifrån min bil. Orginal luftfilterbox vill jag inte ha iallafall :D MVH Johan |
|
|
Passar fjädrar och dämpare från M3 E30 till våra underbara 318is E30? MVH Johan |
|
|
Mordiiax: Dämparna passar ...har de på min is-touring nu..skulle tro att fjädrarna passar oxå... KKR Min bil Länk |
|
|
Fjädrarna vet jag att dom passar! Det sitter M3 E30 fjädrar på min 318 is. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Kanon! Då får man lite riktiga doningar snart då :P MVH Johan |
|
|
Mordiax: Du kanske ska kolla upp så att du får vad du vill ha med M3-fjädrar monterade. Vad har dom för konstanter? Har M3 E30 samma utväxlingar som vanliga E30? /Anton |
|
|
Varken han som har M3:an eller jag vet vad som sitter på. Men lägre och stummare är det... Var tillräcklig väghållning för 450hk iallafall ;) Kan inte bli sämre iallafall för just nu är det svajjigt :/ MVH Johan |
|
|
Jag menar inte riktigt på det viset... Lägre och stummare, är det som är bra? Personligen skulle jag vilja behålla balansen som bilen erbjuder. Det är inte säkert att du gör det med fjädrar avstämda för en M3. Jag vet som sagt inte om utväxlingarna stämmer överrens mellan vanliga E30 och M3. "Tillräcklig väghållning för 450hk iaf" Förstår inte vad du menar. Att det är för "svajjigt" nu beror det på dåliga stötdämpare/fjädrar eller något annat? Krängningen i sig medför inget negativt för väghållningen. /Anton |
|
|
Kan ju ha att göra med vinterdäcken också :P Men det går ju att testa, är inte orginaldoningar som sitter på nu heller tyvärr om jag har förstått rätt :( För den är mjuk som attan, hade den på en billyft igår och hela bilen gungade till när lyften stannade så att säga... Kan ju knappast vara så bra? MVH Johan |
|
|
Ingen som vet vars man kan få tag på en Is-läpp? Om man kan köpa nytt eller måste man köpa beggat? MvH Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.