|
Sida 1 av 173
|
|
|---|---|
|
Alla ni som äger (eller har ägt) en 318iS med E30 karossen, känn er hemma här och diskutera erfarenheter. Saker som kan vara av glädje till andra 318iS ägare som t.ex.: * vanliga fel * bra och billig tuning * var rosten kan gömma sig * missljud och ev. andra saker som kan avslöja dyra reperationer * reperationer som man själv enkelt kan göra * hur man underhåller den så den håller längre ... ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) | |
ant |
rosten visar sig på samma ställen som på alla e30. bakom framhjulen på skärmarna fram och framme vid nedre fästena på a-stolpen. just att det rostar hål vid a-stolpens fäste verkar vara vanligt. det resulterar i att vatten rinner in på golvet och lägger sig i golvbrunnarna bak, med rosthål som följd. på min bil är detta åtgärdat. lyssna på motorn så den låter frisk. serva och vårda den ömt så ska du se att du har en rolig bil många mil framöver. ============================= Länk |
|
ant: Såg på din hemsida att du tänkt fixa till din 318iS lite grann. Vad tycker du om min 318iS: Länk ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk |
|
ant |
XiOUS: jo jag har monterat 2.5" avgassytem nu. kommer bilder snart. har även fixat en shortshiftspak. kommer bilder på den också snart. vinterdäcken har kommit på och jag ska snart beställa nya fälgar som kommer på till våren. din bil ser fin ut. synd på draget bara.. hur långt har den gått? ============================= Länk |
|
ant: märkte du stor skillnad när du monterade ditt öppna filter?Tycker du att det är värt att köpa, har länge funderat på det, men aldrig komit till skott.. MVH Mathias |
|
-RW- |
XIOUS// Den var bra den. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
ant |
mathias_olsson: jag märkte ingen skillnad på effekten. det gick varken snabbare eller saktare. däremot så ändras ljudet till ett mycket trevligare ljud. det liksom ryter på ett helt annat sätt än innnan. så enda anledningen till att montera ett öppet filter är att du får ett annat ljud, mer effekt får du knappast. ============================= Länk |
|
Hallå 318iS människor, jag rekommenderar er att gå in på www.318is.de och beställa chipet som de säljer. Det fungerar skitbra. Märkbar effektökning på de slöa mellan varven 2000-3500. Ska snart se till att få ut bilder på min nylackade diamantsvarta 318is med öppetfilter. (snart) Hemma pulat rostfrittavgas med dubbla 2,5" utblås. 60/40 jamex sänkning med tillhörande dämpare 17" Challenge fälgar och hemma byggd DTM-läpp. Vill bara ha vår nu!!! //Johan dreiachtzehnis |
|
ant |
ja se till att få upp bilderna snart johan.. vi börjar ju bli några stycken här med 318is.. challenge fälgar? vad är det för fälgar? har du någon bild? har funderat på det där chipet. ska nog kolla upp et ltie mer. vad betalade du för det? ============================= Länk |
|
Chippet kostade 600:- och då är frakten inkluderad. Challenge fälgarna kan du se på BBS hemsida Länk De gör sig riktigt bra på e30, ska bara se till att sänka den lite mer i fram så skärmkanten slickar däcket lite lagom. Blir en uppsättning Bonrath övre fjädertallrik till nästa år som sänker 10mm. Eller så får kapmaskinen åka fram. Tyvärr finns inte fälgarna i 4x100 hos BBS. Men Molway.com har kopian som jag har köpt ihop med 15mm spacers och de är så nära en exakt kopia man kan komma. Jag har hållit fälgen bredvid en BBS och skillnaden är inte för ögat märkbar. //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Funkar detta chips på 8 ventilarn me?(M40) motorn? /It must be BMW! |
|
|
ant:ok, tack för svaret... Någon mer som har pendlande tomgång?min tomgång är lustig, oftast ligger den som den ska men ibland får den ett ryck att gå upp till 1200 och ibland ner till 500...Nån som upplevt nåt liknande? MVH Mathias |
|
ant |
johankihl: spacar du 15mm per sida? låter mycket tycker jag. det fanns mycket fina fälgar att välja på hos molway.. tack för tips.. ============================= Länk |
|
Har fixat en digitalkamera nu, så nu kan jag ta bilder när jag känner för det.. kommer snart upp fler bilder på min sida. :) Angående lömska ställen där rost kan finnas.. hm.. bakom plastskärmen bak.. runt tankröret, in där.. var litegrann där på min som jag åtgärdade. --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk |
|
ant |
Schrimp: fint.. icq ikväll? ============================= Länk |
|
Chipet är inte det samma till m40. Chipet passar endast 318iS med slutsiffra 075 alltså alla 16v. Anledningen till att jag kör med 15mm spacers är att fälgarna inte passar med det et mått som de tillverkas i. Men vill man ha på en fälg får man ta till alla möjliga knep. Ser väldigt bra ut när fälgarna ligger nära skärmkanten enligt mig också! Får se om jag orkar montera fälgar i vinter och ta några kort... Nu har ju iS:en fått gå i vinter/rally mundering med vita "rallystänkskydd" (för att skydda mot stenskotten som förra vintern förstörde hela min lack på framskärmar och dörrsidor) och vita 14"plåtisar. //Johan dreiachtzehnis |
|
ant |
johankihl: ta lite bilder på bilen som den ser ut i "rally" utförande och om du orkar i 17" utförande. vore kul att se. du kan maila bilder om du känner för det. ============================= Länk |
|
Har ju faktiskt lite html kunskaper så jag kan nog slänga upp lite bilder på en sida. Får se om jag orkar låna kamera osv. Kan ju lägga ut ett inlägg om jag får ihop nåt! Håll tillgodo! //Johan dreiachtzehnis |
|
ant |
blir bra det.. jag ska själv bygga ut min sida. måste bara hitta lite tid och ork för att göra det. ============================= Länk |
|
ant: Draget har jag funderat på att plocka bort, borde väl inte vara så svårt, eller? (nån som vet). Sitter det fastskruvat eller fastsvetsat med kofongångaren? Den har gått hmmm, 18000 mil c:a har jag för mig. Din då? ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk |
|
|
ant: ser fram emot bilder. Blir nog ett K&N-filter till min i vår, vill ha mer ljud. Kanske t.o.m. ett sportavgas. vad kosta ditt (var köpte du det?)? -RW-: tack för att du tyckte den var bra :) ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.