AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.066

Om batteriet dör?

sl
67
sliver
BMW 325is -87
och bilen är låst och larmad - kan jag då öppna den med nyckeln eller är det så att det är en liten motor som hjälper till i samband med att man öppnar med nyckel? Är lite orolig för att jag inte ska kunna låsa upp min pärla nu under vinterförvaringen om batteriet skulle laddas ur helt.

Jag vet att jag som åtgärd kan underhållsladda batteriet m.m. Men jag är samtidigt lite nyfiken vad som händer om batteriet skulle laddas ur helt - kommer jag in i min pärla eller inte?

Bilen är en BMW M3 coupé -96, om det nu spelar någon roll.

Tack på förhand!

/Fred.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Du kommer in i bilen med din nyckel fast batteriet är helt dött.

/Edvard
BMW CS # 4503
Japp....gör så här...Lyft upp handtaget HALVVÄGS...vrid sedan nyckeln som när du gör när du öppnar,de ska gå trögare än vanligt...Var enda sättet för mig o komma in i M5:an efter att batteriet gett sig efter en längre avställning...
Just de..har du originallarm så kommer larmet att tjuta så fort bilen får ström igen....Slå in "code:n" eller sitt snällt o vänta i en kvart om du nu glömt den....
sl
67
sliver
BMW 325is -87
Tack för svaren!

Vad det gäller att larmet kommer gå igång - kan man inte stänga av det med hjälp av "larmdosan". Det sitter BMW orginallarm på den. Om inte - kan man göra det i de fall larmet går igång när batteriet var laddat redan när det gick igång?

Du fråga kanske, men i vilka papper hittar jag larmkoden?

Tack igen!

/Fred.
Jo klart man borde kunna stänga av den så!"Larmkoden" ja hänvisar till är den som du själv hittar på när du trycker in knappen "CODE" för att aktivera startspärren...
sl
67
sliver
BMW 325is -87
Dawwe: men jag får väl inte fram "larmkoden" på det sättet? Det är väl där man skriver in den?

/Fred.
"Larmkod" kanske var ett dumt ord.De ja menar e koden till startspärren,dvs den som finns inbyggd i färddatorn där du anger ett valfritt 4-siffrigt tal,är du med nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.