|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en Bmw 325ic 93 och när den är på tomgång låter det något underlig, trycker jag ner kopligen så försvinner detta ljud, det låter inte något värsta men man måste verkligen konsentrera sig för att höra det, det kommer fårn moor rummet, men kan endast höra det från inne i cupen. | |
Boki |
det du hör är troligen v.låda som skrammlar. Vanligt hos bilar som har gått ett tag. Funkar låda o växlar då är det bara o spinna |
Zolle |
Liten kommentar bara... Som Boki säger kan det vara vxl lådan men det är mer troligt att det är ut-trampningslagret till kopplingen... (om du har tur). Superfreak |
|
Zolle: Nej nej nej.... fel fel... är det utrampnings lagret så låter det bara när du kopplar.... power-Billy:Troligen botten stocken i lådan som låter lite... Det gör min också.. |
|
| är det något och oroa sig för ellr något som måste bytts, och min bil ha rinte gått mer 14,5 så den har inte gått mycket | |
|
lite svammel låter de när kopplingen är uppe är de bottenstocken i lådan.Låter de när kopplingen är nere är de urtrampningslagret punkt slut |
|
|
Mr Henka precis det jag försökte säga power_billy: Nä jag tror inte det är någon fara... Har hört att många M5 e34 låter så. |
|
|
Hade samma problem på en 318 -85. Bytte koppling och urtrampningslager och det försvan! Det gamla var så dåligt att lagret föl i bitar när jag låssade det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.