|
|
|
|---|---|
|
...men det sket sig tottalt! Höll på i ca 5 timmar med att få ut 1 bussning. När jag sedan skulle ha i den nya så gick det bara inte. Har läst alla guider å testat alla tipps men nu har jag fått nog! Var lämnar man in en e28 lämpligast i Göteborg? Hur mycket får man betala? //Ticco www.ticco.com | |
|
Tjena.. Bytte ett igår.. Lägg det i frysen, smörj med diskmedel. se till att du inte har någon rost i hålet i bakbalken, speciellt i överkant. Slipa rent med tex ett slipstift. Ha något att sätta emellan bakbalken och punkten i karossen där bulten som går ner i bakbalken är fäst. Man kan ha 2 m8 bult som man sätter i vinkel mellan bakbalken och infästningen. Se om skissen nedan kan förklara hur jag menar.. + en blidar bulten som går genom silentblocken, 1 orna är kanterna på hålet i bakbalken och B na är M8 bult. När du sedan har riggat upp det pressar du upp silentblocket underifrån med en domkraft, och det borde glida upp på plats.. Lycka Till... +++++++++ +++++++ B +++++ B B + B B + B B + B B + B B + B 1 + 1 1 + 1 1 + 1 1 + 1 mvh Johan |
|
|
Skit också.. skissen flyttade sig. Hoppas du förstod ändå.. mvh Johan |
|
|
Oh... Ska man orka ge sig på det i natt? LTK: Tack. //Ticco www.ticco.com |
|
|
*pust*... Nu sitter en på plats! Jag hadde rengjort alldeles för dåligt, gick loss på balken med min Dremel å sedan så satt den där som handen i handsken :) Då e det bara andra sidan kvar... :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Gött.. Bilen blir märkbart stabilare... mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.