AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
470

Köpa nyare bil - var letar jag?

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hoj!
Jag är i farten och letar efter lite nyare bil.
Jag har en lista jag brukar gå efter, men det kanske finns fler bra ställen att leta på.

Länk (såklart!)
Länk
Länk
Länk

Någon som har några andra heta tips?
Letar hos både bilhandlare och privatpersoner.

Mvh
Patrik - letar E34 525/530 -92--95

*min signatur står här*
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Du ska inte importera en bil själv? I så fall rekomenderar jag Länk -Gebraucte automobile.

Vad gäller svenska sidor så har du redan listat de ja brukar använda. Mitt övriga tips är att kolla i din lokala tidnings radannonser, brukar vara VÄLDIGT många bilar till bra priser om söndagarna, iaf här i Malmö (Sydsvenskan)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Gulatidningen.se har du ju också...mycket skumma saker finns,men de finns även mycket fina exemplar i den...(vet de av egen erfarenhet)
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
självklart kollar man på aftonbladet.se men bäst är blaborsen.se helt klart...

/Henk

BMW CS #5075
Crusty
www.annonsguiden.se tror iallafall att det e se på slutet, men det är en sajt där dom samlar annonser från många andra annonssajter.
www.mobile.de

Länk

www.autoscout24.se

www.autoo.se

Länk

hoppas nån är till hjälp

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag tackar för alla inkomna förslag. Det blev några nya ställen att kolla på!

Mvh
Patrik

*min signatur står här*
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hade inte autoo.se gått i konkurs? (=Varning!)

roadZter
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Länk

MVH
Hasso
Länk

www.europabil.se
031-7484777 Fråga efter ESA
Hälsa från Kihlström med 540:n

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
autoo.se har kursat så det är ingen varning på dom :) Du kommer inte komma fram i huvudtaget.

Autoo tog in bra bilar osv (dom som köpt bilar av dom kan känna sig lugna för service delen / garantier mm har ett annat företag hand om). Folk är fortfarande för skraja för import så det gick åt skogen för autoo. Seriösa var dom dock.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En tanke acey: Seriösa med fina bilar går i konkurs, vad håller då resten av importbilhandeln på med?? Om dom överlever.

MVH
Hasso
Länk

www.autoo.se ligger a.a.f ute med en sida fortfarande. Men dom verkar sälja via de andra sajterna mobile.de, bmw.de e.t.c
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hasso: Dom flesta sysslar inte med E-Handel utan har en hemsida (stor skillnad). När det knappt går sälja toapapper, elektornikprylar eller kläder med vinst på nätet (med få undantag) så är det nog ganska svårt att sälja importerade bilar via nätet. Men autoo.se hade ändå börjat få upp ett ganska bra rykte men tyvärr ville inte finansiären skjuta till mer pengar.

Autoo.se hade ett bra koncept (jag skulle inte tveka att anlita dom). Dessutom tog dom vad jag fattade det som bara in BMWs från auktoriserade bmw handlare vilket är ett bonus. Bra garantipaket gjorde det lika "safe" om inte mer safe att köpa av dom än hemma.

Ja autoo.se ligger uppe av någon anledning. Dom säljer inte via sajterna utan meningen är att man ska kunna leta upp en bil någonstans i tyskland via tex bmw.de som dom sedan hämtar åt dig alternativt letar upp en liknande bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.