|
|
|
|---|---|
Cyberbob |
Tjena, Idag märkte jag ett konstigt fel på min älskade Z3 M Coupe. Mitt höger framhjul sitter för långt fram i relationen till skärmen/hjulhuset än vänster hjul. Vilket gör att svänger jag vänster så slår hjulet i lite grann i insidan i framskärmen höger. Hjulet skulle alltså behöva skjutas bakåt ca 1 cm i längd med bilen för att hamna i mitten på skärmen. Är det ngn som vet om detta kan justeras enkelt? Bilen skall enligt min vetskap icke vara krockad, och jag har märkt detta först nu när vinterdäcken monterats som är mer gummi på. Panik! |
|
Låter väldigt skumt , men den är ju monterad i USA , försök hitta ett ställe du kan mäta från , typ tröskeln till centrum på hjulet , och se om mätvärdet skiljer höger-vänster Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
Cyberbob |
Hej igen, Har mätt nu båda sidor av bilen från samma punkt på tröskeln och det är en skillnad. Höger framhjul sitter 2 cm längre fram än vänster i förhållande till trösklar. Går detta att justera med en framvagnsinställning? |
|
det är väl cambern som ska ställas då A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night Söker en E32 735 *såld*Bmw535 E34 Turbo icq:137785585------------- -The RavenRacing bmw turbo team - på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! |
|
|
Detta låter inte lovande... kolla upp hjulinställningen på verkstad. Går bilen rakt och fint på vägen eller drar den åt något håll? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
Cyberbob |
Hej, Vad är cambern? Bilen verkar inte dra åt något håll så vitt jag vet, har i alla fall heller inte synts på sommardäcken. |
| De är inte cambern såfall castern. Cambern ställer hjulvinkeln förhållande till marken o castern ställer försprånget på hjulet.Kolla hjulinställningen men vet ej om man kan ställa castern på din bil men förmodligen har den nog gått i hårt en gång o där kan ha blivit något krökt.Bilen behöver inte alls vara krockad bara för att de skiljer sig så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.