|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 323 85:a som ja nyss har bytat kamrem på...Nu när ja ska köra den såvarvar den ut ganska slött o där är inte den kraften som där va innan...Jag tror själv att det är tändningen som står en liten aning fel så att den förtänder...kan det va så eller är jag helt fel ute eller?? BMW-There ain't no substitute... | |
| Kan det inte vara så att kammen har hamnat ett snäpp fel.... | |
|
Jo det är så jag menar...att den förtänder liksom...men det är väl bara att ställa tändningen eller?? BMW-There ain't no substitute... |
|
|
Du bör nog rätta till remmen då det ju är kamaxeln som har hamnat i fel läga, ändra åt rätt håll bara annars kanske du råkar kröka ventilerna när du startar motorn. Mvh Patrik |
|
|
Det är inte kamaxlen som har hamnat fel för då hade det gått åt skogen direkt när jag hade startat motorn...utan det är nog att remmen sitter ett snäpp fel eller rättar sagt hjlute till fördelaren(tändningen) som sitter ett snäpp fel.....om kamaxlen hade suttit ett snäpp fel så hade det pajat direkt när ja hade startat motorn... BMW-There ain't no substitute... |
|
|
Det är inte så säkert. Hade en 320i och någon fipplade på remmen en eller två kuggar fel på kamdrevet. Motorn startade men gick skit. |
|
|
afan...jaja..där ser man..men men...har tur nog att gå på personbils programmet på skolan så vi har lite crypton o liknande saker som vi kan plugga in o kolla runt lite om vi kan hitta något fel..sen får jag nog se över remmen o alla hjul oxå... BMW-There ain't no substitute... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.