AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
486

Lämplig Komressor-kit till 3.2 M3 ?

Tjena, nu undrar jag om någon känner till ett kompressorkit ANPASSAT till M3 3.2, och vad som mer måste göras för att passera ca 420+ i Hk och om detta är möjligt utan att riskera ras allt för mycket..
gärna om någon känner till en länk till en tillverkare.. Nu ska det gå undan till våren !! MVH
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Länk

Verkar vara nåt lurt med deras effektangivelse vad beträffar M3 3,2 dock...ger kompressorn "bara" 30 extra hästar på den bilen, när den ger 100+ på andra motorer?

Iofs är 3,2:an tämligen hårdtrimmad redan från fabrik....

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Tjena Kalle, tack för tipset, men kitet avser USA- M3an, som original bara har typ 285hk, dvs. som "vår" 3.0 ... ("vår"M3a klarade inte av avgaskraven där, och är i princip en trimmad 328....) MVH

Philip
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Philip: Ja det har du ju förståss rätt i! Undrade just vad "US" efter modellbeteckningen stod för men lyckades inte koppla :P

Pröva, om du inte redan gjort det, med forumet på Länk , då det är internationellt så kanske fler personer kan hjälpa dig där...

//Kalle
Usa modellenerna hade faktiskt bara 240hk, så där är det en hyfsad ökning.
Kolla in G-Powers kompressorsatser, dom finns i några olika steg, ända upp till 525 hk om man känner för det. Men då får man nog känna efter riktigt djupt i plånboken osså, men då håller grejorna iaf. www.gpower.de. Mvh Kimpa.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nån som vet priser på deras grejjer? Hittar inget på deras sajt...

Tidigare så hade dom alla priser utsatta, men senast när jag var in o kollade så hade dom tydligen tagit bort alla priser, av nån anledning. Annars så kan du maila ner till dom, Claudia heter hon som har hand om mail o sånt. Har förresten för mig att den minsta satsen gav ca 385 hk, och kostade runt 90 papp..... Kimpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.