|
|
|
|---|---|
M power |
hur mycket effekt håller orginal spridare för och i så fall vilka spridare ska man ha. det är en M3 E30 |
WIKING |
Enl Köhler räcker orginal grå-svarta spridare till i varje fall 280-290 hkr man kan möjligtvis höja bränsletrycket något. |
Lotus Samuel |
Tar upp denna tråden lite. Någon som vet hur många CC spridarna till M3E30 -87 är på? Jag har sökt här på forumet och fått fram 236cc. Men det låter inte rimligt. Tacksam för snabbt svar då jag måste veta omg. Tack på förhand! //Samuel |
| Lotus Samuel...hmm..vad e nu på gång...:O) | |
Lotus Samuel |
Spelar väl ingen roll ;-) Säg vad det är för spridare jag har nu. =) |
| Lotus Samuel..jag har då ingen aning.. | |
|
Samuel: enligt följande sida, Länk så stämmer det med 236 cc/min @2.5 bar Boschnumret för spridarna är 0 280 150 201 En anledning till den allmänna förvirringen är nog att flödessiffrorna ofta anges utan att ange vid vilket tryck. /G |
|
|
Låt mig ta tillbaka lite. Det är fel på den hänvisade sidan. 236 cc/min @ 3.0 bar är det som gäller (eller väldigt nära 236 cc/min) /G |
|
|
Jag har iaf bromsat 238hk med originalspridare. Då var iofs soppatrycket höjt till 3,2bar. Vet ej vilken dutycircle det var då men skulle tippa på ca 90% som det brukar vara på många trimchip. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.