|
|
|
|---|---|
| Jag undrar hur mycket man kan sänka en e36 fram utan att den tar i skärmkanternaom man har 17" däck 235/40. | |
| Jag har sänkt min 60/60 å de e inga problem. Jag har dock bara 225or på.... | |
|
sillen: har du några bilder på det så man kan se hur d ser ut? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Tack för svaret. | |
|
Visst kan man sänka den 60/60 uatan att den tar i skärmen men jag skulle mer tänka på det som finns undertill på bilen, jag har sänkt min 40/15 och kan inte åka rakt när jag skall ner/upp på min parkerings uppfart. Den tar i när man åker rakt ner/upp, så man får ta 1 hjul i taget om man inte vill att den skall ta i undertill. Hur fungerar det med era bilar som e sänkta 60/60? //Niklas |
|
|
Niklaz: Nej åka rakt upp för en trottoarkant är kanske inte att tänka på men är man bara försiktig så är det inga problem. Ända gången jag tagit i var när det var 5 pers i bilen (har fortfarande inte hittat var det tog i fastän jag mycket noga undersökt hela underredet). Å ha 60/60 sänkning på vintern är kanske inte det mest praktiska, vill ju inte gärna sätta front spoilern i en isvall, så min ögonsten står i garage över vintern.... Space-X-plorer:Du har mail..... |
|
|
Sillen: tackar :) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Vilket märke har du på din sänkningssats sillen? | |
M3 killer´n |
jag har sänkt min 75 95 och har 215/40 18 fram och 245/35 18 bak, kolla galleriet under jonas dahlström |
| Jag kan nog inte sänka så mycket för jag har inte valsat ut mina skärmkanter men det var en jävligt snygg bil du har. | |
|
M3 killer'n, då fungerar bilen bara som showbil då...måste bli problem att köra på ojämn gräsmatta. När jag var liten var det en kille från min hemort som hade byggt en egen VW med måsvingedörrar och läcker motivlack, den har varit med i Bilsport med regskylten HOW nånting. Den bilen var så låg att vi fick ligga runt den och kontrollera att den inte tog i då han skulle köra av bilen från gräsmattan som var marginellt ojämn. Eftersom underredet på bilen var kromputsat så var ägaren livrädd att något skulle skadas....satan vad man dreglade på bilen..vet dock ej vad som döljde sig under skalet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.