AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.564

Trekantig mojäng i hatthyllan?

Sida 1 av 2
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Har sökt på detta men ej funnit svar:

I hatthyllan på min bil (2 dörrars) sitter det en trekantig pryl, ca 1cm hög 5cm djup, med hål i. Trodde att det var någon typ av ventilation först. Nu ligger gissningarna på nån typ av fäste. Sitter fastskruvat nästan i mitten på hyllan.

Är jag ensam om denna oumbärliga mojäng? LR?
hehe
Finns nånga teorier om vad det skulle vara;)

Innan du får femton olika bara för att retas med dig så kan jag säga vad det är.

Alla har en sådan. Den är till för att fästa upp mitten bältet så att det inte ligger löst i baksätet.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
TACK!

Har funderat mycket på någon form av bältesfästning, men aldrig tänkt på mittbältet eftersom jag alltid har det gömt under dynan. (Undrar om nån har det upphängt på hyllan).

Nu är jag glad =)
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Alla har ingen =).....hihi

M3 E30 har bara 2 bälten bak..

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
ant
jag har mitt mittbälte uppsatt i fästet där. jag tycker det ser bättre ut så än att fästet är tomt.

=============================
Länk
;)
Har aldrigt haft någon M3:(
Touring kanske inte heller har någon(?).

Jag har också mitt uppsatt där.
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
har undrat samma sak..

fick hem bilen igår.. har haft den inlämnad på bmw pga inbrott..

då satt mittbältet i den trekantiga "mojängen"

mvh
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
Har mitt upphängt i fästet och bälteslåsen i hållarna. Det ser väl prydligt och fint ut =)
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Ska överväga att prova denna "prydliga och fina" upphängning inom kort. =)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har mitt mittbälte sittande i mitten och alla bältesfästen i sina fästen (ni fattar?). Anledningen är att ingen kommer in i sätet och ingen kan sitta där (Cobra Monaco-stolar och Sabelt 2" 4-punktsbälten). Sätet ryker ut i vår när jag hinner pilla med bilen igen. För då ska det bli vackert utan baksäte! :)
Deliq
> ILiveToRide
E30-touringen har åxå en hållare för mittbältet!!
En slipsnålsliknande klämma på baksidan av ryggstödet.

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Klarar inte av att köra en meter utan att alla bältena sitter som dom ska (bortsett från att någon sitter i baksätet förstås). Det ser hemskt ut när bälteslåsena ligger löst och midjebältet ligger som en orm i baksätet. Usccchchhchs..
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Kan bara hålla med Gunneriusson, det är helt sjukt men jag är likadan...Allt ska vara på sin plats, en gammal
p-biljett i vindrutan? Nej knappast, den måste omedelbart bort...:-)

/J

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Hehe, det finns visst fler som har samma psykiska störning som jag. :-)

Inga lösa grejer får finnas i kupén heller. De åker runt och lever om och är ivägen. Mobilen på magnetfäste och möjligen börsen i mittkonsollen, inte mer. Allt annat löst får åka i handskfacket om det ryms, annars i kofferten (där det skall sännas fast!).
En väska i baksätet skall spännas fast i säkerhetsbältet, etc, etc...

Kiip Spiiding!
E30poppe
Det e en bälteshållare...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag blir vansinnig på alla som åker med och skall dra ner mittbältet hela tiden pga att de inte fattar var de ordinarie bältena sitter. Man får alltid hoppa bak och sätta upp mittbältet i sitt förvaringsfack..jag tror jag skall komma på en fiffig ingenjörslösning så det blir svårare att ta loss mittbältet från hållaren.

Tycker även att det är dags att låta vanligt folk som inte haft med BMW att göra att gå en kurs om hur man beter sig i en BMW osv. Inte pilla, torka av fötterna,
inte kommentera och framtvinga hårda accelerationer och höga farter :-)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
OBS gäller dock ej E21an :-)
ant
du har helt rätt FRIFART.
det finns folk som tycker att det inte spelar någon roll om dom grusar ner i bilen.
om jag åker någon stans med folk i bilen som grusar ner och stökar till i baksätet så brukar jag plocka ur mattorna och skaka rent dom och sätta tillbaka mittbältet bara för att markera att man kan försöka sitta där bak utan att stöka till.
för man kan ge sig fan på att om det så sitter en person där bak så kommer mittbältet att ligga slängt på dynan när den personen kliver ur bilen. jag tål det inte.
men det verkar inte hjälpa att man säger till och visar hur grusigt och stökigt det blir. folk verkar tro att det är mazda dom åker i vilket fall.

=============================
Länk
Skönt att veta att man inte är ensam om att vilja ha ordning i bilen :)
Blir en del tjafs till och från med individer som ska åka med och ser bilen som en soptunna...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
De människor som inte klarar av att bete sig i en annans bil skall nekas tillträde, jag ger dem en chans och missköter de sig så får de inga fler. Tilläggas kan att jag var med om för två år sedan att en tjejkompis spydde i baksätet på min E21..dock har jag överdragsklädsel och der rann ner på golvet. Jag kan säga att jag kämpade allt vad jag kunde för att inte spy själv..tänk er fullbil med folk..stackarna där bak har ju ingen dörr att öppna...själv körde jag med öppna fönster. Killen på macken måste tro att vi var galna, alla flög ur bilen och allt papper vid pumparna gick åt för att göra bilen uthärdlig.

Väl hemma igen så fick jag hjälp av en tjejkompis med en redig rekond, hon skurade ur ordentligt, sprutade deo och parfym därbak. Idag varken syns eller luktar det något...dock kan det under mycket varma dagar uppstå en oerhört svag doft som iallafall jag känner igen :-( men den är svag och förmodligen bara jag i hela världen som känner den.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Min vän gjorde detta för att hon kände lite sig lite skyldig då hon dragit med sin kompis som skjutsades hem illa kvickt...fröken "spy" skämms en idag och lider verkliegn då man tar upp temat att "kommer du ihåg valborgsmässoafton-01"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.