|
|
|
|---|---|
|
Som i rubriken: Det verkar inte fungera med mina bränsleavgivelser. Jag har typ 50liter i tanken. När mätaren visar 50% så har jag nu lärt mig att det är typ 18-20 liter kvar bara. Så jag började mer lita på min förddator. Men förra veckan så såg jag att det inte är tillförlitligt heller. Jag låg på E4an och enligt datorn hade jag bränsle för 140km. up till då verkade det stämma ganska bra. Men whoops när jag tittade 5 minuter senare så hade jag bara 60km kvar. Fem minuter senare hade jag bara 40km kvar på datorn men i verkligheten åkte jag bara 7km. Under hela resan hade jag en stadig hastighet på runt 140km/h vilket normalt ger 1 liter milen. | |
Hjelm |
Det går att ställa in datorn om den visar att den drar mer/mindre än verkligheten, jag kan kolla hur man gör.. Men räckviddsmätaren gör ett snitt av hur du kör och det räcker med en svag uppförsbacke för att den snabbt ska dra av hur långt du kommer lika så nedförs backe.. En omkörning kan halvera räckvidden.. Det är inget som jag helt skulle lite på.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.