|
|
|
|---|---|
Leibel |
Tjenare har en BMW 318 -87'a, har fått erbjudande att få en 528 motor från -84 gratis och är sugen på att byta motor för att få lite mera klös i vinterbilen. Har knappt kollat på motorn men den ser inte ut att vara samma som i tex e30 320.. Är det möjligt att bara byta rakt av, tex passar motorfästen och växellåds fästen utan problem? Hur e det me kardan? Är det samma anslutningar på 3 och 5 serien? Behöver ja byta/flytta över nåt mer än "det logiska"? Ska man behålla min orginalåda eller ta den som hör till motorn? Är det samma låda överhuvudtaget? många frågor på samma gång där ;) Tacksam för svar MVH Leibel Power is nothing without control |
|
Bilen kommer aldrig genom besiktningen! Även om du mot förmodan skulle råka ut för en helt blind "besiktningsgubbe" så hör han skillnad på motorljudet! ;oDD Enda hoppet är nog om du hittar en Döv-blind "besiktningsgubbe"... Det är inte samma växellåda! Låter som ett "stort" projekt att konvertera din bil. Mvh |
|
|
Det är ett projekt som inte är att rekommendera.. köp en gammal turbo istället o släng i.. (lättare att plocka av när du ska bes. än att byta tbx till lilla motorn.) mvh |
|
Sorkhunter |
Exakt vad behöver man plocka av inför besiktningen? Bara turbon, allt? |
Leibel |
Ok, tack ändå för alla svar... ne orkar inte bygga grenrör, dra ic rör och bygga tillägssprut och justera allt i en vinterbil som ändå troligtvis kommer gå till skroten efter vintern =) Håller ändå på med allt det nu till sommar bilen =) Skulle då hellre lägga ut den tiden på en 323'a eller hellre ännu större motor! m3 e30 ligger bra till vid nästa bil byte annars =) tack för svaren iallafall.... MVH Leibel Power is nothing without control |
Crusty |
Allt detta snack om att slänga i det ena o det andra i bilen!! Var snälla o förstå en sak! Om du nu lyckas slänga i en 528 motor i din 318, ska du sedan "Lura" Besiktningsgubben, sedan har du tänkt använda bilen vintertid o E30 är ju inte den bästa vinterbilen, tänk om du orsakar en olycka o t.ex försäkringsbolaget upptäcker ditt lilla bygge? Din försäkring gäller nog inte o resten kan du ju räkna ut själv! Vill du ha en snabb bil? Köp en bil som är snabb från början! Det är inte meningen att vara aggresiv men jag förstår bara inte varför man ska ha en E30 318 med 528 motor till på vintern?? ///Crusty |
Leibel |
av dom svar jag fått i åvanstående inlägg så framgår det du skrev ganska tydligt... men tack för på minnelsen ifall ja skulle ha glömmt bort allt... ZZZZZZZzzzzzzz...... ps: vadå allt detta snack? Ja ställde EN (1) fråga om det eftersom ja givetvis inte visste nåt om otor byten och BMW!!!! Givet vis vet ja ochså om det här med procentuella begränsingar i effekt ökande men som ja ochså skrev så visste ja inte om sbp skulle mörka nåt ifall motorerna såg ungefär lika adna ut!....... |
Crusty |
Jag menar inte att du snackar mycket om detta utan många andra oxå! Har en lite dålig dag! Sorry ber om ursäkt, ibland kan jag ionte behärska mig! ;-) |
Leibel |
:) end of dissusion..... MVH Power is nothing without control |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.